Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Videofilm ide søges
Fra : Jubii

Dato : 23-09-08 07:35

Jeg skal bruge så mange ideer som muligt omkring en videofilm om nogle
mennesker(4?) der sidder i en sofagruppe.
Det er selvfølgelig på amatørbasis.
Samtalelyd fra deltagerne eller fra andre kilder.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 09:58

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge så mange ideer som muligt omkring en videofilm om nogle
> mennesker(4?) der sidder i en sofagruppe.

Lad mig gætte, at den ene bliver spist af en haj...

-Larsen

Fra : Jubii

Dato : 23-09-08 13:28

"J. Larsen" <joac 01 slet yahoo punktum com> skrev i meddelelsen

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> Lad mig gætte, at den ene bliver spist af en haj...
>
> -Larsen

Jeg vil henvise dig til dk.snak.vittigheder.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 14:01

> Jeg vil henvise dig til dk.snak.vittigheder.

Det var pænt af dig.

Hvis du begyndte med at skrive lidt mere om dit projekt, ville det være
nemmere at komme med ideer. Det eneste du har skrevet er, at der sidder
måske fire personer i en sofagruppe. Og hvad så? Hvis du ønsker et færdig
manuskript, bør du anvende en markedsgruppe.

-Larsen

Fra : Jubii

Dato : 23-09-08 14:37

> [...]
> sidder måske fire personer i en sofagruppe. Og hvad så? Hvis du ønsker
> et færdig manuskript, bør du anvende en markedsgruppe.

Det der efterlyses er ideer TIL et projekt. Hvordan kan man beskrive et
projekt der ikke eksisterer?
Det må være sådan at det er ideerne der skaber projektet. Forudsætningen
er som beskrevet. Ydeligere forudsætninger kunne f.eks. være ideer
omkring:
Hvad skal de gøre.
Hvad skal baggrunden være for mødet.
Hvilke aktiviteter er personerne i gang med.
Hvilke genstande skal der være i billedet, evt. udenfor hvis panorering.
Foreløbig er der en sofa, der vist er tømret i en vinkelgruppe på 90º
(kan altså ikke skilles ad) med et sofabord foran.
Belysningen.
Lyden.

Og nej, det er hverken et manuskript eller en drejebog der efterlyses.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-08 14:19

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev

> Jeg vil henvise dig til dk.snak.vittigheder.

Når du ikke oplyser mere end de to sølle linjer du skriver, så må du også
tage hvad der kommer..

Du ligger som du reder...

Claus

Fra : Jubii

Dato : 23-09-08 14:49

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen
> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev

> Når du ikke oplyser mere end de to sølle linjer du skriver, så må du
> også tage hvad der kommer..
>
> Du ligger som du reder...
>
> Claus

Ja, når man henvender sig til amatører uden erfaring i videofilming, så
får man den slags stukket ud.
Og er det hvad denne gruppe kan præstere, så står det sløjt til.
Er fantasien død i danmark, er det andre der bestammer hvad vi skal se,
føle og mene?

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 14:59

> Er fantasien død i danmark, er det andre der bestammer hvad vi skal se,
> føle og mene?

Ja, åbenbart! Ellers ville du jo ikke efterlyse ideer vel?

-Larsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-09-08 19:36

On Tue, 23 Sep 2008 15:49:04 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>Og er det hvad denne gruppe kan præstere, så står det sløjt til.
>Er fantasien død i danmark, er det andre der bestammer hvad vi skal se,

Nu kommer Hajen snart og tager dig
mvh Ebbe

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-09-08 20:19

Jubii skrev bl.a..:

> Ja, når man henvender sig til amatører uden erfaring i videofilming,
> så får man den slags stukket ud.
> Og er det hvad denne gruppe kan præstere, så står det sløjt til.

Tja, jeg lever af at filme og har tonsvis af udstyr...
Så kal du bare folk amatører fordi du bliver tøsefornærmet, det siger mere
om dig ende om alle os andre!

> Er fantasien død i danmark, er det andre der bestammer hvad vi skal

Din fantasi er åbenbart stendød, når du skal have andre til at fantasere for
dig!!

Claus

Fra : Jubii

Dato : 27-09-08 22:10

> [...]
> mere om dig ende om alle os andre!

> Din fantasi er åbenbart stendød, når du skal have andre til at

Og personfnidderet fortsætter, DET er alt hvad i har fantasi til.
At i bliver udsat for en test, har i ikke fantasi til.
I er til grin.
bye småpiger.

Fra : Per

Dato : 23-09-08 14:56

> Jeg vil henvise dig til dk.snak.vittigheder.

Så kan du jo samtidig henvise dig selv til en relevant gruppe også! Det her
er en foto gruppe.

Fra : Jubii

Dato : 23-09-08 19:31

"Per" <ihate@spam.com> skrev i meddelelsen

> Så kan du jo samtidig henvise dig selv til en relevant gruppe også!
> Det her er en foto gruppe.

Og siden hvornår har film ikke med foto at gøre? Film er blot
enkeltbilleder vist med f.eks. 25 billeder per sek. Men enkelt billeder
er det og har altid været det.

2. Beskrivelse:
Emner omkring fotografering.

Og hvis jeg ikke fotografere med mit filmkamera kan jeg godt lde at vide
hvad jeg så laver.
Skal jeg minde om at den første "film" nogen så var enkeltbilleder der
blev flippet igennem med ca. 16-18 billeder per sek.?
Så kom ikke her med fine fornemmelser at "dette er en fotogruppe", nåt
det er lige så meget om film.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 19:50

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og hvis jeg ikke fotografere med mit filmkamera kan jeg godt lde at vide
> hvad jeg så laver.

Det ku' vi også godt lide at vide.

> [...]
> blev flippet igennem med ca. 16-18 billeder per sek.?
> Så kom ikke her med fine fornemmelser at "dette er en fotogruppe", nåt det

Jeg er sikker på, at de fleste i gruppen gerne vil tale om komposition af
"billeder" hvad enten det er på film eller på digitale medier. Foreløbig
venter jeg på, at du kaster et konkret spørgsmål op til diskussion.
Måske kan du begynde med at oplyse, hvilket format du arbejder med.

-Larsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-09-08 21:54

On 2008-09-23 20:31:28 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> said:

> Og siden hvornår har film ikke med foto at gøre? Film er blot
> enkeltbilleder vist med f.eks. 25 billeder per sek. Men enkelt billeder
> er det og har altid været det.

Ideen til og indholdet i en videofilm er da noget med
manuskriptskrivning og dramaturgi, og det har i hvert fald ikke noget
med foto at gøre...

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-09-08 22:37

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Ideen til og indholdet i en videofilm er da noget med
> manuskriptskrivning og dramaturgi, og det har i hvert fald ikke noget
> med foto at gøre...

Hvad nu, hvis manden lige har købt en D90?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-09-08 06:43

On 2008-09-23 23:37:22 +0200, Søren Friberg <hushovmesterenfjern@msn.com> said:

> Hvad nu, hvis manden lige har købt en D90?

Så har manuskriptskrivning og dramaturgi stadig ikke relevans i en
gruppe, hvor emnet er fotografi...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-09-08 20:23

Per skrev bl.a..:

> Så kan du jo samtidig henvise dig selv til en relevant gruppe også!
> Det her er en foto gruppe.

Gruppens fundats taler udelukkende om *fotografering* ikke et eneste ord om
stillebilleder.

Video er *OGSÅ* fotografering, vi tager bare 25 gange så mange billeder som
I andre gør i sekundet....

Så inden du poster den slags vrøvl, så læs lidt på gruppernes fundats!

Claus

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-09-08 14:54

On 2008-09-23 08:35:28 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> said:

> Jeg skal bruge så mange ideer som muligt omkring en videofilm om nogle
> mennesker(4?) der sidder i en sofagruppe.
> Det er selvfølgelig på amatørbasis.
> Samtalelyd fra deltagerne eller fra andre kilder.

Denne gruppe handler om foto, så du er off-topic, prøv at henvende dig
i news:dk.fritid

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 23-09-08 17:11

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> Jeg skal bruge så mange ideer som muligt omkring en videofilm om nogle
> mennesker(4?) der sidder i en sofagruppe.
> Det er selvfølgelig på amatørbasis.
> Samtalelyd fra deltagerne eller fra andre kilder.

De kunne f.eks. sidde og diskutere hvordan man bedst muligt får brugbare
svar på et spørgsmål.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Jubii

Dato : 23-09-08 19:27

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
>
> De kunne f.eks. sidde og diskutere hvordan man bedst muligt får
> brugbare svar på et spørgsmål.

Det har man debatteret i 100+ år. Men noget mere kreativt kunne være
bedre. Eller bare noget nyt.
Der skulle også være lidt action og ikke stillesidende debat.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-09-08 17:57

> Det har man debatteret i 100+ år. Men noget mere kreativt kunne være
> bedre. Eller bare noget nyt.
> Der skulle også være lidt action og ikke stillesidende debat.

De kunne jo komme op og slås om det ...

Fra : Peter

Dato : 24-09-08 12:07

> [...]
> mennesker(4?) der sidder i en sofagruppe.
> Det er selvfølgelig på amatørbasis.
> Samtalelyd fra deltagerne eller fra andre kilder.

Du kunne jo lade loftet falde ned i hovedet på dem, sådan lidt Gøg & Gokke
agtigt,
hehehehehhehehheeeehheeeeee, en rigtig GRINER alle vil ligge flade
-jublen kender ingen grænser og du står til en Oscar næste år.

HUSK blot at kreditere mig for ideen

Fra : bnhbv

Dato : 27-09-08 23:29

ØHHHHHHHH

Hvad med 2 Hajer som kommer ned gennem loftet og spiser dem ???