Problemer med en Nokia 5110
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-07-01 23:25

Der skal tastes sikkerhedskode ved hver opstart, det er lidt irriterende, så
jeg prøvede at slå det fra!
Sikkerhedskoden er 12345, når jeg prøver at slå den fra skriver den koden er
forkert.

Sproget er sat til automatisk, så når telefonen har været slukket, ændrer
det sig til Norsk, da det er kortets oprindelige land.
Vi vil gerne have det blivende på dansk, kan nogen
hjælpe med dette?

På forhånd mange tak!

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-07-01 23:45

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>Der skal tastes sikkerhedskode ved hver opstart, det er lidt irriterende, så
>jeg prøvede at slå det fra!

Det lyder underligt. Er det ikke PIN-koden eller telefonkoden den
beder om?
Sikkerhedskoden bliver der så vidt jeg ved kun spurgt om hvis et nyt
SIM-kort isættes (hvis den er slået til). Telefonen kan huske de 5
sidste kort.

>Sikkerhedskoden er 12345, når jeg prøver at slå den fra skriver den koden er
>forkert.

Igen - er du sikker på det er sikkerhedskoden der spørges efter?
Sikkerhedskoden skal man (hvis den er aktiveret) indtaste efter
PIN-koden (og det burde man kun skulle gøre én gang).

>Sproget er sat til automatisk, så når telefonen har været slukket, ændrer
>det sig til Norsk, da det er kortets oprindelige land.
>Vi vil gerne have det blivende på dansk, kan nogen
>hjælpe med dette?

Dette burde egentlig virke - har du prøvet det?
Indstillinger -> Telefonindstillinger -> Sprog -> Dansk.

Hopper den tilbage når den har været slukket? Sært...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-01 11:51

> Det lyder underligt. Er det ikke PIN-koden eller telefonkoden den
> beder om?

Efter pin-koden er indtastet spørger den efter 'sikkerhedskoden', ligesom
ved nyt simkort!

> Sikkerhedskoden bliver der så vidt jeg ved kun spurgt om hvis et nyt
> SIM-kort isættes (hvis den er slået til). Telefonen kan huske de 5
> sidste kort.

Sikkerhedskoden ER slået til inde i menuen.

> Igen - er du sikker på det er sikkerhedskoden der spørges efter?

JA!

> Sikkerhedskoden skal man (hvis den er aktiveret) indtaste efter
> PIN-koden (og det burde man kun skulle gøre én gang).

Ikke her...

> Dette burde egentlig virke - har du prøvet det?
> Indstillinger -> Telefonindstillinger -> Sprog -> Dansk.

Ja!

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 23-07-01 23:49

> Sproget er sat til automatisk, så når telefonen har været slukket, ændrer
> det sig til Norsk, da det er kortets oprindelige land.
> Vi vil gerne have det blivende på dansk, kan nogen
> hjælpe med dette?
Du kan bare sætte simkortet til dansk (menu 4-2-1-7)

VH
Nikolaj Riis Josephsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-01 11:52

> Du kan bare sætte simkortet til dansk (menu 4-2-1-7)

Dette virker ikke!

Mvh.
Mikael

PS.
Det er ligesom om den sletter alt i hukommelsen efter slukning!

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 24-07-01 09:32

> [...]
>jeg prøvede at slå det fra!
>Sikkerhedskoden er 12345, når jeg prøver at slå den fra skriver den koden er
[...]

Hvordan pokker kommer du ind og slår sikkerhedskoden fra, når du
allerede skal taste den ved opstart af telefonen??? Hvis du ikke har
den rigtige sikkerhedskode, burde du ikke kunne komme i kontakt med
telefonen...

Hvis du taster Menu 4-5-1-2 (sådan er det på 6110) kan du slå PIN-kode
aktivering fra. Der skal du kun indtaste PIN-koden en gang - så
spørger den aldrig om den, når du tænder fonen...

--
Henrik Koksby.dk Hansen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-01 11:56

> [...]
> allerede skal taste den ved opstart af telefonen??? Hvis du ikke har
> den rigtige sikkerhedskode, burde du ikke kunne komme i kontakt med

Det ER den rigtige kode, den virker i opstarten, men når jeg skal slå
sikkerhedskoden fra i menuen, siger telefonen at koden er forkert !?!

> Hvis du taster Menu 4-5-1-2 (sådan er det på 6110) kan du slå PIN-kode
> aktivering fra. Der skal du kun indtaste PIN-koden en gang - så
> spørger den aldrig om den, når du tænder fonen...

Ja, men jeg skal stadig indtaste sikkerhedskoden.
Som ikke kan ændres!

/Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-07-01 11:56

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>Det ER den rigtige kode, den virker i opstarten, men når jeg skal slå
>sikkerhedskoden fra i menuen, siger telefonen at koden er forkert !?!

Prøv når du skal ændre koden at lade telefonen stå lidt og vente.
- Altså der hvor du skal indtaste koden for at få lov at ændre den.
Vent 10-15 minutter og prøv.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-01 14:35

> Prøv når du skal ændre koden at lade telefonen stå lidt og vente.
> - Altså der hvor du skal indtaste koden for at få lov at ændre den.
> Vent 10-15 minutter og prøv.

Det virker heller ikke, jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg skal indtaste koden ved opstart, der virker 12345.
Så vil jeg annulere indtastningen ved opstart, så skal sikkerhedskoden
trykkes, så skriver den forkert kode!

Mvh.
Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-07-01 14:38

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>Det virker heller ikke, jeg forstår det simpelthen ikke.

Har du datakabel?

Koden du kan udlæse siger sikkert 12345 - men prøv evt. at genstarte
telefonen med datakablet.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-01 14:45

> Har du datakabel?

Kun til 3210, desværre.

> Koden du kan udlæse siger sikkert 12345 - men prøv evt. at genstarte
> telefonen med datakablet.

Jeg må finde een der vil gøre det billigt.

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-07-01 12:36

Nu bliver det hele lige en tand mere mærkeligt,
min fars simkort (det der er norks), laver telefonen
norsk.
Mit eget laver telefonen engelsk.

Ellers samme problemer som før;
- SKAL indtaste sikkerhedskode ved start.
- Sikkerhedskode kan ikke ændres pga. ugyldig
kode.
- Telefonen glemmer alle ændringer ved slukning.

Mvh.
Mikael