Gode/dårlige erfaringer med Nissan Note 1,~
Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 08:47

Hej,

Er der nogen her i gruppen som har erfaring med Nissan Note 1,5 dCi 68 Visia
5d ??

Mange tak på forhånd.

Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 08:53

Glemte lige at oplyse:

- Bilen er registreret første gang medio 2006
- Den har kørt 145000 km
- Den er tidligere ejet af en kørelærer
- Har snakket med kørelæreren. Han siger, at den kører fint og han ingen
problemer havde med den. Bilen har
ifølge kørelæreren og forhandleren ikke været involveret i uheld.
- Pris: 130000 kroner

Er prisen ok? Andet jeg bør være opmærksom på? Råd og vejledning modtages
med glæde

Jeg sender den iøvrigt til FDM test inden jeg evt. køber den.

Tak på forhånd.

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-09-08 10:04

John Armstrong skrev:
> [...]
> - Pris: 130000 kroner
>
> Er prisen ok? Andet jeg bør være opmærksom på? Råd og vejledning modtages

Alene det at bilen har været brugt som skolevogn ville gøre at jeg
aldrig nogensinde kunne finde på at købe den.

Jesper

Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 19:33

> Alene det at bilen har været brugt som skolevogn ville gøre at jeg aldrig
> nogensinde kunne finde på at købe den.

Det kommer vel an på hvad en FDM test siger om bilen?

Det er vel logisk nok at antage at bilen nok ikke er brugt på den mest
hensigtsmæssige måde, men det vil en FDM test vel afsløre og så kan
jeg jo forlange udbedringer baseret på testresultaterne?

Fra : oz3bto

Dato : 24-09-08 10:48

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med glæde
>
> Jeg sender den iøvrigt til FDM test inden jeg evt. køber den.

Skolevogn = no go

Tænk på hvor meget mishandling sådan en skolevogn blive udsat for.. Jo
næsten værre som en frikørt taxa

Ellers er noten er fin LILLE bil .... Chaufføere over 180cm skal ikke
forvente at sidde specielt godt i den

Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 19:32

> Tænk på hvor meget mishandling sådan en skolevogn blive udsat for.. Jo
> næsten værre som en frikørt taxa

Så kilometertallet på 145000 er ikke et problem for sådan en bil eller ?

Evt. mishandling vil vel også afsløres af en FDM test?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 21:14

John Armstrong skriver:

> Så kilometertallet på 145000 er ikke et problem for sådan en bil eller ?

Kig på bilen og dens pris i forhold til lignende biler.

> Evt. mishandling vil vel også afsløres af en FDM test?

Nej, ikke nødvendigvis.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 21:47

> Kig på bilen og dens pris i forhold til lignende biler.

Det har jeg gjort. Prisen er ifølge bilpriser ok under antagelse af at bilen
ikke fejler noget. Jeg har været ude og
køre en tur i den og det var en ren nydelse

> Nej, ikke nødvendigvis.

Ok. Hvad anser du som sandsynligt, at de overser?

Fra : Knut

Dato : 25-09-08 05:53

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

> Skolevogn = no go
>
> Tænk på hvor meget mishandling sådan en skolevogn blive udsat for.. Jo
> næsten værre som en frikørt taxa

Hvorfor skulle den dog være specielt mishandlet fordi det er en skolevogn?
Skolevogne bliver da fremført i stille og roligt tempo, så kan de ellers
lade være med at ramle ind i forhindringer har jeg svært ved at se de skulle
være specielt mishandlede.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 15:47

John Armstrong skriver:

> Er prisen ok? Andet jeg bør være opmærksom på?

Skolevogn - er der en ny kobling emd ?

Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 19:31

> Skolevogn - er der en ny kobling emd ?
>

> Klaus

Nej, men det kunne jeg måske forlange som en del af forhandlingen?

Det kommer vel også an på hvad FDMs testresultater siger...(?)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 21:15

John Armstrong skriver:

> Nej, men det kunne jeg måske forlange som en del af forhandlingen?

Det kunne da være at det var en ide.

Hvordan har de fået lukket hullerne efter de ekstra pedaler ?

> Det kommer vel også an på hvad FDMs testresultater siger...(?)

Hvis de finder det.
Jeg ville ikke købe den.

Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 21:49

> Hvordan har de fået lukket hullerne efter de ekstra pedaler ?

Ekstra pedaler!??!

> Hvis de finder det.
> Jeg ville ikke købe den.

Hvorfor skulle de ikke finde det? Formålet med en FDM test er vel at afsløre
alvorlige fejl.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 21:59

John Armstrong skriver:

> Ekstra pedaler!??!

Ja, har han ikke haft elever med i den ?

Eller den har måske ikke været en køreskolevogn?

> Hvorfor skulle de ikke finde det? Formålet med en FDM test er vel at afsløre
> alvorlige fejl.

Ja, men de kan såmænd heller ikke finde alt.

Fra : John Armstrong

Dato : 24-09-08 22:04

> Ja, har han ikke haft elever med i den ?
>
> Eller den har måske ikke været en køreskolevogn?

Jo..Har dog ikke lige tænkt over at der måske har siddet et par ekstra
pedaler i vognen.
Det vil jeg da lige checke. Er det et lovkrav at der skal være ekstra
pedaler i en køreskolevogn?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-08 05:35

John Armstrong skriver:

> Jo..Har dog ikke lige tænkt over at der måske har siddet et par ekstra
> pedaler i vognen.
> Det vil jeg da lige checke. Er det et lovkrav at der skal være ekstra
> pedaler i en køreskolevogn?

Man skal svjv kunne bremse, de fleste vælger at få kobling med, min
kørelærer havde også speeder og kunne køre bilen fra højre side....