Hvem er Arcana.....
Fra : Vandmanden

Dato : 23-07-01 23:31

Hej

Jeg har fulgt en del med i indlæggene på denne gruppe.

Så vidt jeg kan læse mig til det, er der tale om en nyhedsgruppe,
der omhandler alternativ behandling (og altså ikke den behandling,
som man normalt får hos læger/sygehuse).

Når så folk stiller diverse forskellige spørgsmål her i gruppen
vedrørende sygdom eller diverse problemer, som de ikke har
kunnet få hjælp til inden for det etablerede system, så forstår
jeg ikke, at du "Arcana" konstant kommer med negative svar
---- næsten hver gang ----- ???
Du har også selv foreslået bl.a. pebermyntepulver, bukkehorns-
frø og omnimin: - Er "disse" anerkendt og videnskabeligt
bevist inden for det etablerede system, eller er det blot pro-
dukter, som du har god erfaring med?

Hvis det er er produkter, som du har god erfaring med, så synes
jeg det er fint, at du giver erfaringerne videre, til dem der
spørger og har brug for gode råd, men hvorfor "hakker" du ned
på alle andres svar, - uden at du måske selv har afprøvet disse?

Når der stilles spørgsmål, - så giver vi jo alle ud af vores
viden og erfaring omkring det aktuelle problem. Og måske er
der noget, som "spørgeren" kan bruge, eller vil afprøve. Og hvis
det så hjælper, så er det jo utroligt fint. Men når du så kommer
med diverse negative svar, så er du måske med til at gøre
spørgeren usikker på, om han/hun overhovedet tør afprøve det
netop foreslåede, - og det synes jeg da er utroligt synd.

Hvis man bruger sin egen gode og sunde fornuft, så er man vel
selv i stand til at vurdere hvilke svar, man kan/vil bruge...............

Dette er blot min fortolkning af, hvordan man kan bruge denne
nyhedsgruppe, - jeg ved ikke, om der er andre, som har
kommentarer til mit indlæg?

Venlig hilsen
"vandmanden"

Fra : Lene B. Jensen og He~

Dato : 24-07-01 01:19

Hejsa.

Jo, du kan godt tro at der er andre, deriblandt mig, der har den samme
oplevelse, som du har.
Jeg vil ikke gå i detaljer selv, for jeg synes at du beskriver det så flot.
Men altså, jeg går ikke ind for mudderkastning, men jeg går ind for at alle
skal have lov at udtale sig uden at blive nedgjort.
Sommerhilsner fra Lene

Fra : /arcana

Dato : 23-08-01 14:58

"Lene B. Jensen og Henrik V. Christensen" <lene@satzone.com> skrev i en
meddelelse news:Ae377.5628

> Jo, du kan godt tro at der er andre, deriblandt mig, der har den samme
> oplevelse, som du har.

Ja, det er hårdt når det illusoriske gulvtæppe rives væk under éns fødder,
ikke?

--
Spis grønt!
Med venlig hilsen

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 09:30

"Vandmanden" <dorte@mail.dk> wrote in message

> kunnet få hjælp til inden for det etablerede system, så forstår
> jeg ikke, at du "Arcana" konstant kommer med negative svar

Gør jeg det? Ja, hvis man foreslår folk med leukæmi at forsøge sig med
"accellereret olie", så gør jeg. Måske er jeg lidt ekstra touchy for tiden,
da min søster lige er død af cancer, som af en "alternativ behandler" i
første omgang blev diagnosticeret som "candida".

Jeg er uddannet zoneterapeut, forfatter til flere bøger om plantemedicin,
uddannet laborant og har mange års erfaring fra helsekostbranchen og
sundhedsvæsenet, så jeg mener at jeg har en vis baggrund for at udtale mig.

> Du har også selv foreslået bl.a. pebermyntepulver, bukkehorns-
> frø og omnimin: - Er "disse" anerkendt og videnskabeligt
> bevist inden for det etablerede system

Der er videnskabelig dokumentation på næsten alle lægeplanter. Omnimin har
jeg gode erfaringer med, og de er prissat fornuftigt.

> [...]
> spørger og har brug for gode råd, men hvorfor "hakker" du ned
> på alle andres svar, - uden at du måske selv har afprøvet disse?

Jeg hakker ikke ned på andres svar. Og jeg holder mig normalt til at
kommentere det, jeg har forstand på.

> Hvis man bruger sin egen gode og sunde fornuft, så er man vel
> selv i stand til at vurdere hvilke svar, man kan/vil bruge...............

Jeg har vel lov til at give udtryk for mine meninger lige som alle andre,
eller? Folks sunde fornuft kan de vel også bruge til at vælge mine råd fra,
hvis de forekommer ufornuftige???

/arcana

Fra : Vandmanden

Dato : 24-07-01 20:58

Hej Arcana

Du er zoneterapeut og forfatter til flere bøger om plantemedicin
og du har flere års erfaring inden for helsekostbranchen. Det sy-
nes jeg er vældig fint, - for så har du jo en masse erfaring.

Jeg kunne bare godt tænke mig, at du ville forsøge at svare
de forskellige i et lidt mere "venligt tonefald", og samtidig øse ud
af den store erfaring, som du jo har, når du kommer med dine
(til tider) afvisende svar. Hvis du kommer med begrundelser for,
hvorfor en behandling/et produkt ikke er godt så skriv det dog.

Jeg har også hørt om behandlinger/alternativ medicin, som er
god for nogle, hvorimod det ikke har nogen virkning for andre, og
dem der spørger her på den alternative side, har formentlig været
via det etablerede system inden de henvender sig her.

Det gør mig ondt med din søster. ---- men havde hun ikke været
til diverse undersøgelser hos læge/sygehus, inden en alternativ
behandler giver hende diagnosen candida?

Jeg kan se, at du i dag i nogle af de andre indlæg skriver, om du
skal "holde dig væk". ---- er det ikke at stikke halen mellem benene???
Hvorfor skulle du dog holde dig væk, når du har den store erfaring,
som du jo deler med alle os andre!!!! - Det synes jeg ville være
MEGET TRIST.

Så i stedet for "mudderkastninger" frem og tilbage om den måde,
som svarene bliver givet på, var det så ikke bedre at bruge denne
gruppe blot på at "diskutere" den erfaring (og begrunde den), som
mange jo så gerne vil dele ud af?

Med venlig hilsen
"vandmanden"

Fra : /arcana

Dato : 24-07-01 21:19

> Jeg kunne bare godt tænke mig, at du ville forsøge at svare
> de forskellige i et lidt mere "venligt tonefald", og samtidig øse ud
> af den store erfaring, som du jo har, når du kommer med dine

Sådan er vi så forskellige. Og jeg er nok lidt bitter lige nu, så tag mig
med et gran salt. Normalt er jeg faktisk meget flink.

Men jeg HADER platugler, som forsøger at slå mønt på potentielt dødssyge
mennesker - i de tilfælde vil jeg s**** på venligt tonefald - den slags
udskud burde efter min mening bures inde, og nøglen smides væk.

Og desuden har jeg i tidens løb haft personlig kontakt med flere af dem, som
har søgt informationer her i gruppen - vel at mærke uden at tjene så meget
som en femogtyveøre.

> (til tider) afvisende svar. Hvis du kommer med begrundelser for,
> hvorfor en behandling/et produkt ikke er godt så skriv det dog.

Hvis nu en eller anden svindler tapper sojaolie på flasker, kalder det noget
eksotisk og påstår, at det kan helbrede alt fra aids til nedgroede tånegle,
så er det bare i orden? Den slags svindel og humbug har jeg INTET til overs
for. Og skulle det virkelig være nødvendigt for mig at bevise den slags er
plat, hver gang det dukker op i gruppen? Og det gør det tit.

Tænk lige efter: Hvis nu denne "accellererede olie" kunne helbrede leukæmi
(det er det, hele miseren handler om), tror du så ikke, at det havde været
på forsiden af alle aviser og nyhedsudsendelser? Eller tror du, at samfundet
er så ondt, at man holder den type information tilbage?

> [...]
> dem der spørger her på den alternative side, har formentlig været
> via det etablerede system inden de henvender sig her.

Jeg har også hørt om behandlinger indenfor det etablerede sundhedssystem,
som ikke virker. Jeg går ikke med skyklapper.

> Det gør mig ondt med din søster. ---- men havde hun ikke været
> til diverse undersøgelser hos læge/sygehus, inden en alternativ
> behandler giver hende diagnosen candida?

Hun havde en type cancer, der kun kan diagnosticeres under mikroskop i de
første stadier. Og det var ikke så slemt i starten, derfor gik hun til en
alternativ behandler med meget højt rennomé (dog ikke i mine øjne, men jeg
ville ikke blande mig).

> Jeg kan se, at du i dag i nogle af de andre indlæg skriver, om du
> skal "holde dig væk". ---- er det ikke at stikke halen mellem benene???

Det ved jeg ikke - hvis jeg er så forbandet at høre på, kunne det jo være,
at gruppen var bedre tjent uden mig. "Alternativ" medicin er ikke en
hyggebeskæftigelse for mig - jeg tager det faktisk seriøst.

Læs tråden med Sabine.

/arcana

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-01 22:13

"/arcana" <mailme@youllnever.com> wrote in message

jeg er ved at være træt af denne debat da jeg efterhånden føler dne hører
mere hjemme i dk.snak.offtopic eller lignende.. men der er dog lige et par
ting jeg gerne vil sige....

> Sådan er vi så forskellige. Og jeg er nok lidt bitter lige nu, så tag mig
> med et gran salt. Normalt er jeg faktisk meget flink.

normalt er du faktisk meget flink..... og sød og informerende i dine
besvarelser..... men lige nu virker det desværre lidt som om du har brug for
at komme af med noget damp.... og denne gruppe er åbenbart nærmest..... det
er temmelig sørgeligt....

> Det ved jeg ikke - hvis jeg er så forbandet at høre på, kunne det jo være,
> at gruppen var bedre tjent uden mig. "Alternativ" medicin er ikke en
> hyggebeskæftigelse for mig - jeg tager det faktisk seriøst.

du siger det jo selv her... jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvor du
komer fra... det eneste jeg umiddelbart ser er en masse vrede... om det er
rettet mod os eller hvem det end er rettet mod ved jeg ikke.... jeg synes
det ville være sørgeligt hvis du forlod gruppen... men det er jo nok ikke
her du skal vende din vrede....

> Læs tråden med Sabine.

faktisk hedder jeg Sabina, et navn jeg er stolt af og gerne bruger i dens
rette form.......
jeg synes ikke dine svar til mig gør andet end at understrege din vrede
eller hvad det nu er......

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 24-07-01 22:29

Hejsa

"/arcana" <mailme@youllnever.com> skrev i en meddelelse
> "Vandmanden" <dorte@mail.dk> wrote in message

Smiler..du er ikke alene.

> Sådan er vi så forskellige. Og jeg er nok lidt bitter lige nu, så tag mig
> med et gran salt. Normalt er jeg faktisk meget flink.

Så burde du holde dig fra at svare i denne NG ihvertfald i en
periode.....for mig at se skræmmer du mange væk.....man gider simpelthen
ikke debattere i denne gruppe sådan som du farer frem.

> [...]
som
> har søgt informationer her i gruppen - vel at mærke uden at tjene så meget

hvad så med alle dem du skræmmer væk??

> [...]
> alternativ behandler med meget højt rennomé (dog ikke i mine øjne, men jeg

Det kunne jo også være hendes skæbne - at handes liv ikke skulle være
længere. nogle gange må man acceptere at livet ikke varer evigt - selv om
det gør mig ondt at du har mistet din søster.

> Det ved jeg ikke - hvis jeg er så forbandet at høre på, kunne det jo være,
> at gruppen var bedre tjent uden mig. "Alternativ" medicin er ikke en
> hyggebeskæftigelse for mig - jeg tager det faktisk seriøst.

Det er vi sørme da mange der gør...tager tingene seriøst. Og ja - måske var
gruppen bedre tjent uden dig....i en periode hvor du kommer igennem din sorg
og bitterhed.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Der be´r for din søsters sjæl.

Fra : Mari

Dato : 24-07-01 23:01

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9jkovr$2gtq$1@news.cybercity.dk...
> Det er vi sørme da mange der gør...tager tingene seriøst. Og ja - måske var
> gruppen bedre tjent uden dig....i en periode hvor du kommer igennem din sorg
> og bitterhed.

Hallo - nu må I altså styre jer. I enhver rimelig god newsreader findes et killfilter. Brug det i stedet for at fylde denne NG med
personlige indlæg om en af gruppens mest givende debattører. Hvorfor behøver I at være enige med Arcana - hvis I er det, så kommer
der færre argumenter frem i debatten - og gruppen bliver fattigere - for ALLE.

En enkelt debattør skræmmer ingen væk, som ikke allerede er uinteresseret. Og...... I kan jo blot selv fylde gruppen med
INTERESSANTE indlæg, så I kan fastholde de formastelige udbrydere. Så er ligevægten jo bevaret. Det hjavde der været en del mere ide
i - end at skrive smædeindlæg.

Arcana - jeg er selv i samme båd som du og din søster. Jeg var blot så heldig, at jeg selv indså at platuglerne ikke vidste en disse
om det, de udtalte sig om - og jeg overlevede på trods af dem. Jeg fik diagnosen "blærebetændelse" af nogle af de højtestimerede -
meeen, det var det jo så heller ikke.
Det er da rigtigt, at du har en særegen facon - men hvorfor i alverden skulle vi andre (tavse) undvære dine guldkorn. Vi kender din
udtryksform - smiler ad den - og bliver ikke stødt af den.
Tvært i mod. Hvis vi kan stole på faktuelle oplysninger i denne NG, så er det dine. Indiskutabelt.

Netop som du siger - miraklernes tid er ikke inde. Vi ville jo ikke kunne undgå at høre om dem, hvis de virkelig fandtes. Derimod er
det, der er sundt idag - usundt i morgen. Alene pga. overdrivelse og ensidighed i vores levevis.

Når det så kommer til nedladenhed, så holder kritikerne sig jo ikke tilbage - men det er jo også nemmere at hugge med machetten end
at argumentere for "de hellige kilder".

Arcana, enkelte er for trætte til at blive her i gruppen sammen med os. Fred være med dem - med lov mig (os) at du ikke tager anstød
af deres personlige angreb. De vide jo ikke hvad de gøre.

Mvh
Mari,
som sætter din viden meget højt, og som ganske udmærket kan "fordøje" din udtryksform.
Også selvom du måtte være stolt af dit A i enden )

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 03:02

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> hvad så med alle dem du skræmmer væk??

De køber accelereret olie.

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 29-07-01 23:03

On Tue, 24 Jul 2001 22:18:59 +0200, "/arcana" <mailme@youllnever.com>
wrote:

> [...]
>på forsiden af alle aviser og nyhedsudsendelser? Eller tror du, at samfundet
>er så ondt, at man holder den type information tilbage?

Desværre _er_ der blevet holdt meget af den slags information tilbage.
Ikke af "samfundet", men af enkeltpersoner eller grupper i ledende
eller betroede stillinger, eller firmaer, der har set deres egne
interesser truede på forskellig måde. Jeg kunne nævne mange eksempler
inden for forskellge områder, nu vi snakker kræft kan vi f.ex. tage
Antoine Prioré:

"In the 1960's and 1970's, in France, Antoine Prioré built and tested
electromagnetic healing machines of startling effectiveness.

In hundreds and hundreds of rigorous tests with laboratory animals,
Prioré's machine cured a wide variety of the most difficult kinds of
terminal, fatal diseases known today.

Funded by the French government in the amount of several million
dollars, Prioré's machines concretely demonstrated a nearly 100% cure
of all kinds of terminal cancers and leukemias, in thousands of
rigorous laboratory tests with animals. These results were shown to
medical scientists as early as 1960.

In 1974, a change of local government lost Prioré his government
supporters, his support and funding were lost, and subsequent attempts
to restore his technology into the public domain were viciously
suppressed".

http://www.cheniere.org/priore/index.html

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 23:13

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> "In the 1960's and 1970's, in France, Antoine Prioré built and tested
> electromagnetic healing machines of startling effectiveness.

I 60'erne og 70'erne? De har været ret gode til at holde det hemmeligt, så.
Nå, men så må vi hellere starte en produktion af disse apparater (bortset
fra, at ingen ved hvordan det skal gøres???)...

I virkeligheden skyldes det vel kun egoistiske kapitalinteresser, at folk
ligger og lider og dør på hospitalerne. Ikke?

/arcana

Fra : Rado

Dato : 31-07-01 03:03

On Mon, 30 Jul 2001 00:12:56 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>Nå, men så må vi hellere starte en produktion af disse apparater (bortset
>fra, at ingen ved hvordan det skal gøres???)...

Ja det er interessant hvor megen information om alle mulige ting der
forbliver inden for den lokale sfære de foregår i. Mange ting er man
selv nødt til direkte at opsøge for overhovedet at erfare eksistensen
af dem. De der ikke søger skal ikke finde, med en let omskrivning af
et bibelcitat.

Og det kedelige er også at genier som f.ex. Tezla, Schauberger og
Prioré tager de fleste af deres hemmeligheder med sig i graven, fordi
ingen andre har den indsigt der skal til for at forstå og reproducere
deres opfindelser.

>I virkeligheden skyldes det vel kun egoistiske kapitalinteresser, at folk
>ligger og lider og dør på hospitalerne. Ikke?

Det skyldes vel mange forskellige ting, kapitalinteresser inklusive.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 01-08-01 16:36

> Ja det er interessant hvor megen information om alle mulige ting der
> forbliver inden for den lokale sfære de foregår i. Mange ting er man

Du er en rigtig konspirationsteoretiker, hva'?

/arcana

Fra : Rado

Dato : 03-08-01 20:38

On Wed, 1 Aug 2001 17:36:21 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Du er en rigtig konspirationsteoretiker, hva'?

Nah, det er såmænd bare en konstatering. Det bliver først en
konspiration når man begynder at bliver paranoid :)

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 08:34

> Nah, det er såmænd bare en konstatering. Det bliver først en
> konspiration når man begynder at bliver paranoid :)

Det har du helt ret i, men bare fordi man er paranoid, KAN det jo rent
faktisk være, at "de" er efter én alligevel...

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 22-08-01 13:40

Nu er det godt nok et stykke tid siden at der har været liv i denne tråd,
men jeg ville lige blande mig.

> [...]
> Prioré tager de fleste af deres hemmeligheder med sig i graven, fordi
> ingen andre har den indsigt der skal til for at forstå og reproducere

Lad os nu antage, at din historie om Prioré er sand. Havde han været et
geni, havde han naturligvis publiceret hans resultater i et anerkendt
tidsskrift. Med så opsigtsvækkende resultater burde det absolut være muligt
at få midler fra et medicinalfirma, hvis den franske regering var dumme nok
til at stoppe financeringen. Hvis man ikke kan reproducere resultaterne i et
eksperiment er det enten fordi eksperimentet er for dårligt beskrevet, eller
fordi resultatet var fusk eller tilfældigt. Med andre ord: Hvis ingen kan
reproducere Prioré resultater er det hans ansvar og ikke andres.

Man må jo stille sig selv det spørgsmål om Prioré overhovedet eksisterer? En
hurtig søgning i medline bekræfter hans eksistens, samt at han ihvertfald
frem til 1978 arbejdede med elektromagnetisk stråling. Det lader dog til at
hans forskning har været koncentreret omkring sygdommen trypanosomiasis, som
svjv. ikke har noget med kræft at gøre.

Det er også tankevækkende at dit website ikke nævner nogle af Prioré´s
publicerede videnskabelige arbejder.

Derfor er dette ikke overraskende endnu en historie om mirakuløse
helbredelser, som ikke kan tåle at man kradser i overfladen med en negl i
fem minutter uden at falde fra hinanden.

Afslutningsvis vil jeg lige nævne at ovenstående ikke er et surt opstød, men
blot et eksempel på hvad der sker når man tager folk oplysninger seriøst og
graver lidt mere i det. At Arcana gider at bruge sin tid på det tager jeg
hatten af for, og stiller mig uforstående overfor, at nogle mennesker her i
gruppen ønsker at lukke munden på ham.

Med venlig hilsen,
Henrik Schmidt

Fra : Torsten Gabrielsen

Dato : 11-08-01 23:07

/arcana wrote:

> [...]
>
> I virkeligheden skyldes det vel kun egoistiske kapitalinteresser, at folk
> ligger og lider og dør på hospitalerne. Ikke?

Tja, ideelle forskningsprosjekter for å løse gåter innen kreft
blir jo idag stoppet fordi et firma med en patent ikke vil tillate dem...
Helsekapitalismen er den aller største idag - IT er jo bare en liten mygg
i forhold.

-Torsten

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-07-01 06:47

> [...]
> interesser truede på forskellig måde. Jeg kunne nævne mange eksempler
> inden for forskellge områder, nu vi snakker kræft kan vi f.ex. tage

jeg tror desværre mange mennesker har blind tiltro til medicin verdenen og
lægerne.... hvis det skulle lade sig gøre at finde noget der skulle kunne
helbrede et eller andet vil der.. så vidt jeg er informeret gå adskillige år
inden det kommer på markedet.... først skal det jo testes.. og testes igen..
så skal man holde øje med bivirkninger og bivirkningers bivirkninger..... så
vidt jeg har fået at vide går der generelt 3-5 år fra et middel er "opdaget"
til det kommer på markedet....

og det her er endda kun hvis de vælger at bruge det.... hvad så hvis det er
noget som militæret kan bruge.... der er jo adskillige eksembler på
forskellige ting der bliver tilbageholdt i "samfundets interesse"

personligt havde jeg en samtale med en veninde den anden dag... vi nåede at
blive enige om at en af grundende til at folk ligger på sygehusene og dør er
fordi de lægger deres lid 100% til lægerne og ikke tager et ansvar for dem
selv.... hvis folk gjorde lidt mere ud af at finde lige nøjagtig den rette
behandling.... evt kombination af behandlinger... så ville det sansyneligvis
hjælpe en større gruppe mennesker end den normale lægestand gør i dag...
men det kræver jo at folk tager ansvaret i egne hænder og gør noget ved
sagen.... og ikke bare stoler blindt på hvad "lægerne" siger.......
desværre kan man også ofte se at lægerne har en tendens til
"selvforgudelse".... at de ikke kan forstå hvis patienten selv undersøger
sagen og kommer med løsningsforslag....

det ovenstående er feks grunden til at jeg debatterer i denne gruppe......
en kronisk lidelse med en masse følgesygdomme som udspringer af både
"hovedsygdommen" og medicinen.... jeg er træt af min krop og mit liv lige
nu..... DERFOR søger jeg "støtte" og informationer her i gruppen..... for at
finde et suplement til den medicin jeg får af lægerne og hjælp til at komme
af med medicinrester og lignende der ligger og tonser rundt i kroppen på
mig....
indtil nu har jeg fået lidt hjælp.... men ikke nær så meget som jeg ved der
er potientale for her.....

Fra : Rado

Dato : 31-07-01 22:16

On Mon, 30 Jul 2001 07:47:25 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message
>
>jeg tror desværre mange mennesker har blind tiltro til medicin verdenen og
>lægerne....

Ja. Jeg blev selv lidt rystet da jeg efterhånden erfarede at mange af
de der officelt fremstår som eksperterne og autoriteterne på
forskellige områder - f.ex. medicin, psykologi, videnskab, religion -
i virkeligheden ofte er de der har allermindst indsigt i tingene på et
dybere plan. Edward Bach erkendte dette - efter at han var blevet
uddannet som læge i 1912, udtalte han idet han fik sit diplom "Det vil
nok tage mig 5 år at glemme alt det jeg har lært her". Underforstået:
han følte ikke han kunne ikke bruge det til ret meget.

> [...]
>vidt jeg har fået at vide går der generelt 3-5 år fra et middel er "opdaget"

Det sørgelige - set fra mit synspukt - er, at man spilder umådelige
resourcer på forskning i en form for medicin, der stort set alligevel
aldrig kan helbrede noget som helst i ordets egentlige forstand, men
højst lindre eller fjerne folks symptomer. Paradokset er at nogle af
de metoder der virkelig kan helbrede for alvor, og helt uden
bivirkninger, stort set ikke koster noget, eller er gratis. Til
gengæld kræver de ofte en personlig indsats ud over det sædvanlige.

>og det her er endda kun hvis de vælger at bruge det.... hvad så hvis det er
>noget som militæret kan bruge.... der er jo adskillige eksembler på
>forskellige ting der bliver tilbageholdt i "samfundets interesse"

Jeg har lige hørt at militæret i USA har udviklet et hemmeligt
kommunikationssystem der er det nuværende system vi har langt
overlegent. Det er iøvrigt baseret på Tesla's teknologier . en stor
del af hans papirer og tegninger blev beslaglagt at den amerikanske
stat i sin tid.

Tesla opfandt også en teknologi der kunne give verden gratis og
ubegrænset ikke-forurenende energi, men de der sad på det eksisterende
ledningsnet nægtede at støtte ham økonomisk fordi de ikke kunne tjene
penge på det. Så det blev aldrig til noget. Edwin Gray opfandt en
lignende teknologi, og blev chikaneret groft af systemet. der
konfiskerede alle hans maskiner og tegninger, som han aldrig fik igen.
Schauberger blev - efter at have måttet arbejde under tvang for Hitler
under krigen - lokket til USA med løfte om støtte til hans forskning,
hvorefter man under trusler tvang ham til at underskrive et dokument
der overlod amerikanerne rettighederne til alle hans teknologier. Han
døde kort efter af sorg over at man havde franarret ham hele hans
livsværk.

Jo, det er en broget verden vi lever i, når man kigger lidt ned under
overfladen og finder ting som man aldrig hører noget om i medierne.
Heldigvis har vi nu fået internettet, så alt det her er ved at komme
frem i lyset uden at nogen kan forhindre det.

> [...]
>men det kræver jo at folk tager ansvaret i egne hænder og gør noget ved
>sagen.... og ikke bare stoler blindt på hvad "lægerne" siger.......

Netop. Alene det at gøre en indsats selv er i sig selv meget
styrkende, både psykisk og fysisk. Nok en af de vigtigste ting
overhovedet, hvis man er syg.

>desværre kan man også ofte se at lægerne har en tendens til
>"selvforgudelse".... at de ikke kan forstå hvis patienten selv undersøger
>sagen og kommer med løsningsforslag....

Ja. Det er jo dem der har uddannelsen, og så mener mange af dem også
at det er dem der ved bedst. Hvilket desværre ikke helt er tilfældet
under de nuværende forhold, kan man vist roligt sige. De ved godt nok
en hel masse om en masse ting, men efter min mening er de de forkerte
ting de fokuserer på.

> [...]
>mig....
>indtil nu har jeg fået lidt hjælp.... men ikke nær så meget som jeg ved der

Der er et kolossalt potentiale i den alternative verden - jeg tøver
ikke med at sige at alt i princippet kan helbredes, via såkaldt
alternative metoder. Den værste hindring for at det rent faktisk sker
ligger altid i den syge persons egen psyke, på et eller andet plan.

--
Rado

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-01 22:35

> [...]
> nok tage mig 5 år at glemme alt det jeg har lært her". Underforstået:
> han følte ikke han kunne ikke bruge det til ret meget.

sådan er der jo mange uddannelser der er... man bruger så og så mange år på
at uddanne sig... og når man endelig er færdig skal man til at lære hvordan
verden hænger sammen i praksis...

> [...]
> bivirkninger, stort set ikke koster noget, eller er gratis. Til
> gengæld kræver de ofte en personlig indsats ud over det sædvanlige.

det er meget sørgeligt.... jeg synes blot det er endnu mere sørgeligt at
nogle mennesker sætter så stor lid til verden i dag at de ikke ser at der
faktisk er nogle individer derude der gør noget for egen vindings skyld....
at ikke alle er ude på at helbrede kræft... hiv.. eller hvad de ellers kunne
finde på....

men man er stadig nødt til at finde ud af hvad de kan... og ike kan.... det
nytter jo ikke at sende et middel på gaden der kan helbrede kræft men så på
sigt gør dig immun over for et eller andet andet... og du så næste gang du
bliver forkølet falder død om....

> [...]
> overlegent. Det er iøvrigt baseret på Tesla's teknologier . en stor
> del af hans papirer og tegninger blev beslaglagt at den amerikanske

var det iøvrigt ikke også sådan noget internettet var beregnet til i
starten?? eller er det mig der husker forkert??
og hvad med atombompen???
jeg mener vi behøver jo ikke udelukkende at snakke om medicin når vi skal
pinpointe hvad der er galt i samfundet...... der er jo masser af eksembler
derude.....
men givetvis... på et eller andet tidspunkt vil der da nok komme noget frem
om et eller andet hvis det findes..... det ser vi jo også igen og igen....
men det er naivt at tro at vi får det at vide i morgen hvis de finder kuren
til kræft i dag.......

> [...]
> Heldigvis har vi nu fået internettet, så alt det her er ved at komme
> frem i lyset uden at nogen kan forhindre det.

hvis man er stædig nok kan man stadig skjule ting..... det er vist mest et
spørgsmål om vilje og penge.....

> Netop. Alene det at gøre en indsats selv er i sig selv meget
> styrkende, både psykisk og fysisk. Nok en af de vigtigste ting
> overhovedet, hvis man er syg.

helt klart..... det viser jo også at man er villig til at kæmpe.. og ikke
resignerer til "lægerne".......

> [...]
> under de nuværende forhold, kan man vist roligt sige. De ved godt nok
> en hel masse om en masse ting, men efter min mening er de de forkerte

heldigvis ser vi også flere og flere læger der i dag er åbne for forslag...
og endda samarbejder med alternative behandlere...... SKØNT IMO......
desværre er min læge ikke en sådan.... så jeg er nødt til selv at søge mine
oplysninger og finde ud af hvem man kan stole på....
det er i sådanne situationer jeg er enormt glad for denne gruppe... og de
mennesker jeg har lært at kende her

Fra : Rado

Dato : 03-08-01 20:38

On Tue, 31 Jul 2001 23:35:27 +0200, "Sabina Hertzum"
> [...]

>sigt gør dig immun over for et eller andet andet... og du så næste gang du

Det jeg mente var at stort set ingen af de mediciner eller metoder man
opfinder kan helbrede, i ordets egentlige forstand, fordi selve
udgangspunktet inden for forskningen er forkert. Det egentlige problem
er at man ikke har forstået hvad sundhed og sygdom er på helt
grundlæggende plan. Derfor handler man mere elle rmindre i blinde når
man prøver at finde nye måder at helbrede på.

>var det iøvrigt ikke også sådan noget internettet var beregnet til i
>starten?? eller er det mig der husker forkert??

Internettet var i starten et kommunikationssystem udviklet at det
amerikanske militær, ja.

> [...]
>pinpointe hvad der er galt i samfundet...... der er jo masser af eksembler

Ja, de fleste er bare off-topic her i gruppen :)

Jeg er heller ikke så meget for at fokusere på det negative. Jeg gør
det som regel kun når det er nødvendigt, og hvis jeg mener jeg har
nogle mere konstruktive løsninger til erstatning. Hvis man fokuserer
på det negative hele tiden, ser man til sidst ikke det positive, og
det duer ikke rigtig. Det er bedre at fokusere på det positive og
prøve at udbrede det. Så vil det af sig selv få det negative til at
forsvinde.

> [...]
>men det er naivt at tro at vi får det at vide i morgen hvis de finder kuren

Jeg vil mene at kuren mod kræft og sygdom i det hele taget allerede er
fundet. Det er bare så kontroversielt i forhold til de fleste
menneskers nuværende opfattelse af tingene at det vil tage tid før det
for alvor bliver anerkendt og forstået.

>hvis man er stædig nok kan man stadig skjule ting..... det er vist mest et
>spørgsmål om vilje og penge.....

Der er sikkert mange ting der stadig holdes skjult. Men der findes
allerede så megen viden om en masse ting i alternative kredse at man
ikke længere vil kunne stoppe de positive forandringer der er på vej
inden for f.ex alternativ medicin og gratis, forureningsfri energi.

>heldigvis ser vi også flere og flere læger der i dag er åbne for forslag...
>og endda samarbejder med alternative behandlere...... SKØNT IMO......

Sandt nok. Vi er bare langt bagefter her i DK i forhold til mange
andre lande, f.ex. England. Frankrig og USA, af en eller anden grund.
I England f.ex. er akupunktur og homøopati standardbehandlinger som
man frit kan vælge som alternativ til den almindelige behandling, på
mange offentlige hospitaler.

> [...]
>oplysninger og finde ud af hvem man kan stole på....
>det er i sådanne situationer jeg er enormt glad for denne gruppe... og de

OK. Jeg håber du finder hvad du søger her. :)

--
Rado

Fra : Rick Madsen

Dato : 01-08-01 12:18

Rado skrev:

> [...]
> ledningsnet nægtede at støtte ham økonomisk fordi de ikke kunne tjene
> penge på det. Så det blev aldrig til noget. /

Det glæder mig, at Teslas navn også kan finde nævnelse i dette
lillebitte afsides forum på nettet. Uden at ønske yderligere næring til
sammensværgelsesteorierne, bør det også i denne sammenhæng påpeges at
Tesla opfandt radioen, en opfindelse som han fortsat nægtes offentlig
tilkendelse.

Tesla demonstrerede radio på verdensudstillingen i St.Louis i 1893, godt
to år før Marconis meget berømte eksperimenter. Dokumentation herfor er
rigeligt tilgængelig for enhver som er interesseret i sandheden.

En ubestridt retslig afgørelse i 1943 som endegyldigt fastslog at
Marconi var plagiatør af Teslas patenter, har stadig ikke formået at
kvæle myten om Marconi som radioens opfinder.

hvm

Fra : Rado

Dato : 03-08-01 20:38

On Wed, 01 Aug 2001 13:17:57 +0200, Rick Madsen <hvm@mail.uni2.dk>
wrote:

> [...]
>Marconi var plagiatør af Teslas patenter, har stadig ikke formået at
>kvæle myten om Marconi som radioens opfinder.

Nej, det er ikke sådan at udrydde en gang fastslåede "sandheder"...

FUT: dk.livssyn.newage

--
Rado

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-08-01 09:23

Rado wrote:

> [...]
> nok tage mig 5 år at glemme alt det jeg har lært her". Underforstået:
> han følte ikke han kunne ikke bruge det til ret meget.

Det er gammel vittighed som særlig akademikere bliver udsat for:

"sæt dig hen i hjørnet i 14 dage og glem at hvad du har lært på
universitet. Derefter går vi igang med at lære dig op".

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-08-01 09:22

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> vidt jeg har fået at vide går der generelt 3-5 år fra et middel er "opdaget"

Ja og når man ikke bruger de 3-5 år på at teste bivirkningers
bivirkninger, så er det også for galt.

Skal jeg sige bonelock?
Skal jeg sige .....de smertestillende piller som blev anbefalet til
gravide, som viste sig at gav misdannelser på fostrene.....? (navnet
på pillerne kan jeg ik lige huske)

Bare for at nævne to produkter som er blevet forceret gennem den
videnskabelige proces og udnævnt til de store "nej hvor er det godt,
at vi kan helbrede folk"-produkter indtil bivirkningerne viste sig.
Hvorefter mediestormen a la "det er da også for dårligt, at...."
huserede i rum tid.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : /arcana

Dato : 03-08-01 09:51

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> gravide, som viste sig at gav misdannelser på fostrene.....? (navnet
> på pillerne kan jeg ik lige huske)

Thalidomid. Stoffet bruges i dag med gode resultater mod invaliderende
hudsygdomme - dog ikke til gravide.

/arcana

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-08-01 17:12

/arcana wrote:

> Thalidomid.

Netop.

Tak for oplysningen.

> Stoffet bruges i dag med gode resultater mod invaliderende
> hudsygdomme - dog ikke til gravide.

Det vidste jeg ikke. Men okay, man bliver klogere for hver dag.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 27-08-01 01:20

On Tue, 24 Jul 2001 00:30:33 +0200, "Vandmanden" <dorte@mail.dk>
wrote:

> [...]
>kunnet få hjælp til inden for det etablerede system, så forstår
>jeg ikke, at du "Arcana" konstant kommer med negative svar

Ohh han har sine dage all over men det meste af tidne er han sgu meget
flink :)
MvH
C.