Mercedes Vito motor
Fra : BigMac

Dato : 23-09-08 12:49

Er Mercedes Vito motoren til model CDi år 2000 bedre end den foregående TD
år 1997??

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-09-08 14:43

BigMac skrev:
> Er Mercedes Vito motoren til model CDi år 2000 bedre end den foregående TD
> år 1997??

Ja, det synes jeg.
Den er også meget driftsikker, og bruger lidt mindre diesel...

Men det var dælme et bredt spørgsmål, er der noget specielt du tænker på?

Thore

Fra : BigMac

Dato : 23-09-08 16:08

> Ja, det synes jeg.
> Den er også meget driftsikker, og bruger lidt mindre diesel...
>
> Men det var dælme et bredt spørgsmål, er der noget specielt du tænker på?

holdbarehed og hvilken model man skal gå efter i forbindelse med evt køb

Fra : claus b.p.

Dato : 24-09-08 00:27

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> holdbarehed og hvilken model man skal gå efter i forbindelse med evt køb
Plejer man ikke at gå ud fra hvad man har råd til / lyst til at betale?
Disse motorer er meget holdbare mht. slidtage, men der er en masse dyre dele
der kan gå i stykker på dem. Et gløderør eller en dyse er fx. ikke en
herregård at købe, men skal man skifte hele topstykket fordi lortet er groet
fast, så er der ikke meget ved det.
Så mit bud er at man skal vælge en velserviceret bil fremfor en der ikke er
det. (Og det er ikke Mercedes Danmark der nødvendigvis gør det bedst)

/Claus

Fra : oz3bto

Dato : 24-09-08 10:58

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så mit bud er at man skal vælge en velserviceret bil fremfor en der ikke
> er det. (Og det er ikke Mercedes Danmark der nødvendigvis gør det bedst)

Undgå modeller med automat gear .. autokassen står typisk af ved 150-200Kkm
(Taxaen smed den første efter 120Kkm og den næste ved 210Kkm

Lyt efter mislyde fra turboen.. Den må gerne hvisle lidt men fløjter den er
den ved at dø (Typisk omkring de 200Kkm)

Fra : BigMac

Dato : 24-09-08 15:51

> [...]
>
> Lyt efter mislyde fra turboen.. Den må gerne hvisle lidt men fløjter den
> er den ved at dø (Typisk omkring de 200Kkm)

Mange tak

kan du sige om det er samme gearbox der er på de 2 modeller??

Fra : BigMac

Dato : 24-09-08 15:50

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Plejer man ikke at gå ud fra hvad man har råd til / lyst til at betale?

De koster ca det sammme...

> [...]
> herregård at købe, men skal man skifte hele topstykket fordi lortet er
> groet fast, så er der ikke meget ved det.
sådan er det jo på alle biler, ikke noget nyt her

så kan ikke bruge din kommentar