Leveringstid på Toyota Yago?
Fra : Martin Neergaard

Dato : 23-09-08 09:42

Er der nogen herinde der ved hvad der ca. er af leveringstid på en Toyota
Yago+ m. VSC 1,0 benzin.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 09:47

Tror aldrig den kommer...
Du bør istedet se på en Aygo.

Men er der ikke flere tusinde at spare
på en Peugeot med samme gener ??

Det er jo samme bil pånær et par detaljer.

Fra : Martin Neergaard

Dato : 23-09-08 10:04

> Tror aldrig den kommer...
> Du bør istedet se på en Aygo.

Det vil jeg så prøve istedet

> Men er der ikke flere tusinde at spare
> på en Peugeot med samme gener ??

Jo men toyaten er der 3 års garanti, men kun 2 år på hhv. citroen og peugeot

Fra : Knut

Dato : 23-09-08 18:10

"Martin Neergaard" <dsl8595@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det vil jeg så prøve istedet

> Jo men toyaten er der 3 års garanti, men kun 2 år på hhv. citroen og
> peugeot

Da det er samme bil vil det være rimeligt at antage at også C3 og 107 kan
holde i 3 år - dvs. i praksis er forskellen på garantien ens.

Knut

Fra : Kaas

Dato : 23-09-08 18:18

> Da det er samme bil vil det være rimeligt at antage at også C3 og 107 kan
> holde i 3 år - dvs. i praksis er forskellen på garantien ens.

ja på nær 1 år.

Fra : Knut

Dato : 23-09-08 20:02

"Kaas" <pcsalg@vip.cybercity.dk> wrote in message

> ja på nær 1 år.

Når der fastlægges en garantiperiode er målet jo, at der IKKE er nogen sager
i garantiperioden.
Da bilerne er ens (så godt som) er der ingen grund til at tro der vil ske
mere i det 3. år end de 2 andre.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 20:05

Knut skriver:

> Når der fastlægges en garantiperiode er målet jo, at der IKKE er nogen sager
> i garantiperioden.

Og månen er lavet af grøn ost.
Garanti sættes af firmaets politik - ikke andet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knut

Dato : 23-09-08 20:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Knut skriver:

> Og månen er lavet af grøn ost.
> Garanti sættes af firmaets politik - ikke andet.

Og den politik er fastlagt ud fra hvor lang tid de forventer bilerne kan
køre problemfrit - Toyta vurderer her 3 år og de andre kun 2 år.
Da bilerne er ens må man forvente at de alle kan klare Toytas vurdering lige
godt/skidt

Knuth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 21:21

Knut skriver:

> Og den politik er fastlagt ud fra hvor lang tid de forventer bilerne kan
> køre problemfrit - Toyta vurderer her 3 år og de andre kun 2 år.

Nej, Toyota har altid 3 år - uanset, hvem der har lavet bilen.

Nogle biler vinder man på, andre taber man, sådan er det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 18:33

Knut skriver:

> Da det er samme bil vil det være rimeligt at antage at også C3 og 107 kan
> holde i 3 år - dvs. i praksis er forskellen på garantien ens.

Nej at de stumper man får skiftet på garantien hos Yoda, skal men selv
betale hos franskbrødene.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 13:45

Eque wrote:
> Tror aldrig den kommer...
> Du bør istedet se på en Aygo.
>
> Men er der ikke flere tusinde at spare
> på en Peugeot med samme gener ??
>
> Det er jo samme bil pånær et par detaljer.

Hvad mon der får folk til at købe sådan en affaldsspand på hjul?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 13:54

"Ole Sørensen" skriver:

> Hvad mon der får folk til at købe sådan en affaldsspand på hjul?

Prisen.

Og så lige at de kan se at der kører 1000vis af dem rundt i forvejen.

Fra : Jesper Juul

Dato : 23-09-08 13:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Ole Sørensen" skriver:
>
> Prisen.
>
> Og så lige at de kan se at der kører 1000vis af dem rundt i forvejen.

Og så virker det ikke som om der er ret mange fejl på dem, men man skal
nok sørge for at få den undervognsbehandlet hvis man vil beholde den i
længere tid.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 18:06

"Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse
> Hvad mon der får folk til at købe sådan en affaldsspand på hjul?

Du har måske kørt i såden en bil, eller er du bare fordomsfuld...
Det er et fantastisk køretøj!

Søren
www.TOGFOTO.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 18:34

"Søren Jakobsen" skriver:

> Du har måske kørt i såden en bil, eller er du bare fordomsfuld...
> Det er et fantastisk køretøj!

Jeg har kørt i sådan en bil - den er fantastisk - bare ikke på den måde
jeg kan lide det

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 18:42

> "Søren Jakobsen" skriver:

> Jeg har kørt i sådan en bil - den er fantastisk - bare ikke på den måde
> jeg kan lide det

Jeg har ellers kørt 31.000 i min, siden 02/01-08, har blandet ander kørt
direkte Horsens-Hamborg, for at kigge på futtog et par gange, synes ellers
det køre meget godt, især iforhold til prisen, den går nemt 20 km/l. Den er
selvfølgelig lidt sløv, men ellers synes jeg den er fin...

Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 18:46

"Søren Jakobsen" skriver:

> Jeg har ellers kørt 31.000 i min, siden 02/01-08, har blandet ander kørt
> direkte Horsens-Hamborg, for at kigge på futtog et par gange, synes ellers
> det køre meget godt, især iforhold til prisen

Netop det sidste er jeg enig med dig i.

Men jeg ville nu nødigt skulel køre så meget i den. Jeg er bare vant til
andet, eksempelvis en Touran der siden 1/12-2006 har bragt mig til
Horsens en del gange i løbet af de 79000 km den har gået....

Fra : Per Tolbøll

Dato : 23-09-08 18:39

> Hvad mon der får folk til at købe sådan en affaldsspand på hjul?

Tjae - jeg har for eksempel grint de få gange jeg har været nødt til at
fylde benzin på

/Per

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-09-08 19:38

On 23/09/08 14.45, in article 48d8e4c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
"Ole Sørensen" <-> wrote:

> Hvad mon der får folk til at købe sådan en affaldsspand på hjul?

Måske nogen har andre behov end dig?

Fra : SparreZ

Dato : 23-09-08 13:21

> Er der nogen herinde der ved hvad der ca. er af leveringstid på en Toyota
> Yago+ m. VSC 1,0 benzin.

Jeg bestilte en "Aygo Plus 1.0 5d med komfortpakke" i onsdags. Den kommer
den 9. december. Men det er nok komfortpakkens skyld.

Har en kollega hvis kæreste faktisk her i weekenden bestilte én magen til
min dog uden komfortpakke. Den siger han kommer midt oktober. Så der er nok
ikke andet for end at smutte ned til en Toyota forhandler og bede ham koble
på systemet og tjekke for dig alt efter hvilken model du skal have.

3 dørs versionerne skulle der også være LANG leveringstid på, men det er nok
igen fordi de ikke sælger så mange af dem.

--
Christian

Fra : Martin Neergaard

Dato : 23-09-08 13:45

> Jeg bestilte en "Aygo Plus 1.0 5d med komfortpakke" i onsdags. Den kommer
> den 9. december. Men det er nok komfortpakkens skyld.

Komfortpakke, det er aircon ikk´ ?

> [...]
> koble på systemet og tjekke for dig alt efter hvilken model du skal have.

Er også planen, men det var mere hvis det generelle var at der var 3-6+
månedes levering, så skulle der nok findes et alternativ.

> 3 dørs versionerne skulle der også være LANG leveringstid på, men det er
> nok igen fordi de ikke sælger så mange af dem.

I det hertilfælde er 3 dørs mest interessant, da ind og udstigning skal være
lettest muligt.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-09-08 14:24

Martin Neergaard wrote:

> Komfortpakke, det er aircon ikk´ ?

Hvis du ikke har prøvet det, så lad være. Det er *stærkt* vanedannende

> I det hertilfælde er 3 dørs mest interessant, da ind og udstigning
> skal være lettest muligt.

Bemærk at tredørsmodeller generelt er /sværere/ at komme ud af hvis der
holder en bil parkeret ved siden af. I det tilfælde kan man ikke lukke døren
helt så meget op som man kan med en femdørs, fordi døren er længere.

Ebbe

Fra : Kaas

Dato : 23-09-08 18:23

> Hvis du ikke har prøvet det, så lad være. Det er *stærkt* vanedannende

Ja men bilen er til min mor og hun kører MAX mellem 5 og 6000 km om året,
dvs. at bilen ikke kører hver uge og bilen skal købes med tilskud fra
kommunen, så de skal have medbestemmelse på købet.