Gulpladebil uden vægt-skilt
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 08:36

På nye gulpladebiler skal der vist være et skilt på siden af bilen der
indikerer max. lasteevne osv.
Men hvis bilen udelukkende bruges til privatkørsel, må dette skilt så
fjernes?

Mvh Ole

Fra : Mikael

Dato : 23-09-08 01:52

On 23 Sep., 09:35, "Ole Sørensen" <-> wrote:
> På nye gulpladebiler skal der vist være et skilt på siden af bilen der
> indikerer max. lasteevne osv.
> Men hvis bilen udelukkende bruges til privatkørsel, må dette skilt så
> fjernes?

Nej der skal være vægttavler på.

Varebil N1
(1) Varebil N1 skal på hver side af køretøjet på et tydeligt synligt
sted være forsynet
med påskrift eller skilt, der angiver tilladte totalvægt og tilladt
last eller nyttelast.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 09:37

Mikael wrote:
> [...]
> sted være forsynet
> med påskrift eller skilt, der angiver tilladte totalvægt og tilladt

Jeg ser af og til en Porsche Cayenne og en VW Tuareg uden disse mærkater.
Men det er så ulovligt kan jeg forstå.

Fra : Kim

Dato : 23-09-08 09:40

"Ole Sørensen" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg ser af og til en Porsche Cayenne og en VW Tuareg uden disse mærkater.
> Men det er så ulovligt kan jeg forstå.
Ja...

Mvh, Kim

Fra : Martin Bak

Dato : 23-09-08 09:41

"Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

> Jeg ser af og til en Porsche Cayenne og en VW Tuareg uden disse mærkater.
> Men det er så ulovligt kan jeg forstå.

Den tidligere ejer af min bil blev kasseret til syn fordi vægttavlerne var
fjernet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Søren

Dato : 23-09-08 10:06

Martin Bak skrev:
> "Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

> Den tidligere ejer af min bil blev kasseret til syn fordi vægttavlerne var
> fjernet.

Pis .. skal man nu også til synes som ejer?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-09-08 13:13

Martin Bak skrev:
> Den tidligere ejer af min bil blev kasseret til syn fordi vægttavlerne var
> fjernet.

Hvad gjorde de så ved ham?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 13:53

Martin Bak skriver:

> Den tidligere ejer af min bil blev kasseret til syn fordi vægttavlerne var
> fjernet.

Stakkels mand....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-09-08 14:46

Martin Bak skrev:

> Den tidligere ejer af min bil blev kasseret til syn fordi vægttavlerne var
> fjernet.

Oh.. mister man så førerretten, og er det generelt eller kun til varebiler?

Spøg til side, jeg har heller ikke vægttavle på min gulplade bil og fik
bare en anmærkning for det.
Det er forresten en Citroen Xsara Picasso, så nu er vi oppe på tre
modeller af biler, hvor ejerne tilsyneladende ikke har nogen respekt for
det samfund vi lever i..

Thore

Fra : Søren

Dato : 23-09-08 09:45

Ole Sørensen skrev:

> Jeg ser af og til en Porsche Cayenne og en VW Tuareg uden disse mærkater.
> Men det er så ulovligt kan jeg forstå.

Disse biler kommer kun igennem syn hvis synsmanden er flink.

Fra : ERLO

Dato : 23-09-08 19:50

Ole Sørensen wrote:

> Jeg ser af og til en Porsche Cayenne og en VW Tuareg uden disse mærkater.
> Men det er så ulovligt kan jeg forstå.

Tillykke
Nu har du noget på dem.
Har du forresten set efter om mærkaten fra SKAT sidder rigtegt bagpå ?
Mvh. ERLO

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 15:53

ERLO wrote:
> Tillykke
> Nu har du noget på dem.
> Har du forresten set efter om mærkaten fra SKAT sidder rigtegt bagpå ?

Spasser

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 17:21

"Ole Sørensen" skriver:

> Spasser

Nej, ELRO
Det er sku da vigtigt med det hvide klistermærke - omend mere vigtigt
end vægttavlen.....

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 13:39

Mikael wrote:
> [...]
> sted være forsynet
> med påskrift eller skilt, der angiver tilladte totalvægt og tilladt

Men det er ikke noget politiet slår særlig hårdt ned på, eller hvad?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-09-08 13:48

Ole Sørensen skrev:
> Men det er ikke noget politiet slår særlig hårdt ned på, eller hvad?

Det bliver allerfald kommenteret, når det er lastbiler.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Mikael

Dato : 23-09-08 07:02

On 23 Sep., 14:38, "Ole Sørensen" <-> wrote:

> Men det er ikke noget politiet slår særlig hårdt ned på, eller hvad?

Det aner jeg ikke, men umiddelbart er det jo ikke noget som har
voldsom stor betydning for trafiksikkerheden, så jeg vil gætte på at
der er andet som bliver vægtet højere.

Jeg kender en der har en Renault Traffic som i følge vægttavlen på
siden vejer og må laste 8888kg Den kører nok ikke bedre fordi der står
3500kg på den.

Mikael

Fra : Kent Friis

Dato : 23-09-08 20:38

Den Tue, 23 Sep 2008 06:01:47 -0700 (PDT) skrev Mikael:

> Jeg kender en der har en Renault Traffic som i følge vægttavlen på
> siden vejer og må laste 8888kg Den kører nok ikke bedre fordi der står
> 3500kg på den.

En 9-tons lastbil... Det bliver sjovt når betjenten spørger om han
har kørekort til den

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-09-08 21:35

Kent Friis skrev:

> En 9-tons lastbil... Det bliver sjovt når betjenten spørger om han
> har kørekort til den

Hmm.. hvad mon sådan et maskineri er lavet af, når den samtidig må laste
8888kg

Thore

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 21:37

Thore Jensen skriver:

> Hmm.. hvad mon sådan et maskineri er lavet af, når den samtidig må laste
> 8888kg

Heliumfyldte vanger....

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-09-08 20:23

Ole Sørensen wrote:
> På nye gulpladebiler skal der vist være et skilt på siden af bilen der
> indikerer max. lasteevne osv.
> Men hvis bilen udelukkende bruges til privatkørsel, må dette skilt så
> fjernes?

Mærkeligt nok blev min Seat Altea leveret (helt ny, fra aut.
forhandler) uden vægttavle monteret.

Jeg blev for nylig stoppet af politiet og SKAT i forbindelse med en
"gul-plade-moms-razzia" (alt i orden, naturligvis) og her kommenterede
de ikke på den manglende vægttavle. Så det er nok kun synsfolkene der
checker den slags.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 22:12

Kim Jensen wrote:
> [...]
> "gul-plade-moms-razzia" (alt i orden, naturligvis) og her kommenterede
> de ikke på den manglende vægttavle. Så det er nok kun synsfolkene der

Tak for en beretning fra det virkelige liv.

Mvh Ole

Fra : claus b.p.

Dato : 24-09-08 00:36

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke på den manglende vægttavle. Så det er nok kun synsfolkene der checker

Det var jo ikke det ærinde de var ude i, så de har nok ikke bemærket det.
Min fornemmelse er også at man ikke længere er så obs på fejl og
konstruktive ændringer ved køretøjet, for det bliver jo alligevel "fanget"
ved næste syn. Er der fx. nogen her i gruppen der er blevet stoppet i en §77
kontrol de sidste 10 år? Man checker højst nummerpladen for om der er betalt
afgift og foretaget syn. Nu om dage er det told/skat der checker biler, og
motorcykler (Harleyer) ikke mindst.

/Claus