Gode/dårlige erfaringer med Chevrolet Nubi~
Fra : John Armstrong

Dato : 22-09-08 13:56

Hej,

Er der nogen her i gruppen der har gode/dårlige erfaringer med en Chevrolet
Nubira 1,6 SX st.car ??

Bilen er fra 2007 og har kørt 18000 km.

Fra : John N. H.

Dato : 22-09-08 14:38

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her i gruppen der har gode/dårlige erfaringer med en
> Chevrolet Nubira 1,6 SX st.car ??
>
> Bilen er fra 2007 og har kørt 18000 km.

Jeg kører i en sådan fra 2006. og har nu kørt 50.000 km i den. Har ingen
problemer haft overhovedet, den kører bare.

Dog tror jeg ikke, du i denne news-group finder mange fans af Chevrolet,
men det er jo en anden snak.......

John
; -))

Fra : Vestman

Dato : 23-09-08 17:00

"John N. H." <jnha1@mailFJERN.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> problemer haft overhovedet, den kører bare.
>
> Dog tror jeg ikke, du i denne news-group finder mange fans af Chevrolet,

Well, jeg er da glad for min Chevrolet stationcar:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99511&ipc=310878

/Vestman

Fra : TDN

Dato : 22-09-08 18:06

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Er der nogen her i gruppen der har gode/dårlige erfaringer med en
> Chevrolet Nubira 1,6 SX st.car ??
>
> Bilen er fra 2007 og har kørt 18000 km.

Her er en FDM test, scroll lidt ned i dokumentet:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4A605E71-75B0-4C07-B834-29BED2C9AC0F/0/3840.pdf

Og en mere:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C7C99148-16FF-417D-A733-2B3937F87306/0/6465.pdf

Mvh
Thomas

Fra : tiper

Dato : 23-09-08 10:44

On 22 Sep., 14:55, "John Armstrong" <jo...@jdksdh.com> wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen her i gruppen der har gode/dårlige erfaringer med en Chevrolet
> Nubira 1,6 SX st.car ??
>
> Bilen er fra 2007 og har kørt 18000 km.

Overvejede den, men valgte en 1,8 CDX i stedet for. Mest pga. motoren
samt klimaanlæget.
Min 1,8 CDX fra nov. 2005 har lige været til 75.000km service, og den
har ikke kostet mig andet end service og sliddele. Det dårlige ved
den, er støjdæmpning samt de standardmonteret dæk. Begge dele nyder
godt af at monterer nogle ordentlige dæk på fælgen.

FDM kan ikke lide den, fordi den har grå "kedelig/billig" platic, men
den er ikke mere kedelig end en pristilsvarende toyota eller opel.
Finishen er faktisk god. Man kan ikke se på min kabine at den er
75.000km gammel, om samlingerne er pænere end i min svigerfars
spritnye Focus 2008 model.
FDM kan heller ikke lide den fordi den ikke har ESC, men det system
træder kun ind når fornuften ved kørslen er fortabt. Til dagligdagen
kører den ganske udemærket.
Og sidst men ikke mindst, kan FDM ikke lide den fordi den ikke har et
VW mærke på fronten.

Jeg kan lide bilen fordi den er veludstyret og velkørende til mit
behov. Har endda kørt en non-stop tur til Nord-Italien i den. Hverken
fører eller passager var trætte i ryggen, fordi der også i
passagersiden er lændestøtte. Det har dyere biler ikke...

Til hvedag kører den 12 på literen. Motorvej med danske lovlige
hastigheder kommer den på på 14km/L, men min kone har haft den oppe på
17Km/L.

Eneste dårlige ved den, er tandremsskift for hver 60.000km. Her havde
en tandkæde været godt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 18:48

tiper skriver:

> Og sidst men ikke mindst, kan FDM ikke lide den fordi den ikke har et
> VW mærke på fronten.

Men det jo kun fodi de ikke ved at Daewoo har udvilket og producerer VW
Golf som så blot får det rette skilt på fronten. Kvaliteten i en Dawoo
og en VW er jo fuldt sammenlignelige.........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 23-09-08 19:48

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev

>Og sidst men ikke mindst, kan FDM ikke lide den fordi den ikke har et
>VW mærke på fronten.

Så fik man set niveauet, så behøver man ikke læse mere.

FDM kan kun lide Volvo, VW, europæiske, svenske, japanske, vælg selv, ingen
af deres omtaler er objektive, de er alle et udtryk for deres fordomsfulde
indstilling til bilfabrikken og dens hjemland.

ESC, ABS, Airbag, Sikkerhedsseler er noget ligegyldigt udstyr man kun skal
bruge når fornuften har givet fortabt, ved alm. daglig kørsel er det
fuldstændig unødvendigt.
Og det er da ganske rigtigt man skal ikke bruge dem dagligt med lidt held
aldrig nogen sinde, og hvad skal man så med de ting er konklusionen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars

Dato : 24-09-08 20:47

On Tue, 23 Sep 2008 20:47:44 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>ESC, ABS, Airbag, Sikkerhedsseler er noget ligegyldigt udstyr man kun skal
>bruge når fornuften har givet fortabt, ved alm. daglig kørsel er det

For slet ikke at glemme det her nymodens pjat med halogenpærer, de
blænder da bare.

** Lars

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-09-08 08:30

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:14116482-89b4-4006-bfea-
23038f5663bb@m45g2000hsb.googlegroups.com:

> FDM kan heller ikke lide den fordi den ikke har ESC, men det system
> træder kun ind når fornuften ved kørslen er fortabt.

Der er en hel del undersøgelser, som viser at antallet af dødsulykker er
markant lavere for biler med ESC, og de samme undersøgelser viser også at
ABS alene underligt nok ikke giver nogen effekt.

Min næste bil skal ubetinget have ESC.

Mvh. NKJensen

Fra : .J.S...

Dato : 24-09-08 17:51

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote in message
> [...]
> markant lavere for biler med ESC, og de samme undersøgelser viser også at
> ABS alene underligt nok ikke giver nogen effekt.

Har du links til bare en af disse mange undersøgelser ?

Typisk er det jo nye biler som har ESC, så man kunne sikkert også nå frem
til at biler med klima var sikrere..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 17:52

".J.S..." skriver:

> Typisk er det jo nye biler som har ESC, så man kunne sikkert også nå frem
> til at biler med klima var sikrere..

ESC ?

ESP ?

Fra : .J.S...

Dato : 24-09-08 20:29

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> ".J.S..." skriver:

> ESC ?
>
> ESP ?

ja antiudskrideetellerandet

Fra : Lars

Dato : 24-09-08 20:36

On Wed, 24 Sep 2008 18:50:35 +0200, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

>Har du links til bare en af disse mange undersøgelser ?
>
>Typisk er det jo nye biler som har ESC, så man kunne sikkert også nå frem
>til at biler med klima var sikrere..

Tja... Jeg har én gang oplevet hvor effektivt det var i en afkørsel
fra motorvejen hvor der var sjattet olie. Bilen foran mig - en gammel
Volvo ret sikkert ude ES* snurrede om sig selv og endte med fronten
mod færdslen. Min bil, med ESC, gav et par små ryk og blinkede pænt
med ESC lampen... Og fortsatte korrekt rundt i præcist samme kurve.

** Lars

Fra : Lars

Dato : 24-09-08 20:40

wrote:

>Har du links til bare en af disse mange undersøgelser ?

Start her

http://www.chooseesc.eu/

** Lars

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-09-08 10:45

tiper wrote:

> FDM kan heller ikke lide den fordi den ikke har ESC, men det system
> træder kun ind når fornuften ved kørslen er fortabt.

Nu findes der jo tidspunkter hvor tabet af fornuft sker hos en medtrafikant
og man derfor må foretage en pludselig undvigemanøvre. Her har jeg i et
enkelt tilfælde været rigtig glad for at få lidt hjælp fra ESC'en.

Og nej, slige situationer kan ikke nødvendigvis klares ved at holde
afstand - der kommer jo næsten altid en eller anden tumbe, der lægger sig
ind og napper afstanden

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 19:53

On Mon, 22 Sep 2008 14:55:55 +0200, "John Armstrong"
<joarm@jdksdh.com> wrote:

>Hej,
>
>Er der nogen her i gruppen der har gode/dårlige erfaringer med en Chevrolet
>Nubira 1,6 SX st.car ??
>
>Bilen er fra 2007 og har kørt 18000 km.

Kender ikke vildt meget til den.

Men var nød til at bytte med cheffens kone en weekend fordi hendes
Chevrolet stationcar ikke kunne have noget særligt i bagagerumet så
hun måtte have en mondeo til låns.

Jeg har aldrig i mit liv siddet i en bil og blevet hoppet så meget.
Ikke et roligt øjeblik hvor den ikke hoppede vuggede osv.
Sagde promte mit job op hvis der blev inført Nubira som firma biler.

Og så var den 1,6 så død som en ja ved ikke hvad jeg skal kalde det.

Men den kom da fra punkt A-B

Brian

Fra : tiper

Dato : 24-09-08 00:05

On 23 Sep., 20:52, brian wrote:

> [...]
> Sagde promte mit job op hvis der blev inført Nubira som firma biler.
>
> Og så var den 1,6 så død som en ja ved ikke hvad jeg skal kalde det..

Pudsigt.....
Svigerfar er inkarneret ford mand, og har lige udskiftet sin Mondeo
med en Focus. Og han syntes Nubira'en er ligeså velkørende som Ford....

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-08 16:49

On Tue, 23 Sep 2008 23:04:39 -0700 (PDT), tiper
<tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

>Pudsigt.....
>Svigerfar er inkarneret ford mand, og har lige udskiftet sin Mondeo
>med en Focus. Og han syntes Nubira'en er ligeså velkørende som Ford....

Der sker altså noget med mænd når de når en vis alder....... så må du
ligge i det hvad du vil.
Når jeg ser på min egen far og min svigerfar så er det også nogle
mærkelige valg af bil de har.

Det må være noget med chaufføren at gøre eller også en gammel ford han
udskiftede til en ny nubia.

Jeg er som også næsten ligeglad med hvad andre vælger at køre i men
fik jeg valget mellem 2 eller 4 stk nubia så man kunne give konen og
børnene noget nyt at køre i og 1 mondeo så ved jeg stadig godt hvad
jeg ville køre i.

Fra : tiper

Dato : 24-09-08 00:06

On 23 Sep., 19:47, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
> Golf som så blot får det rette skilt på fronten. Kvaliteten i en Dawoo
> og en VW er jo fuldt sammenlignelige.........

Det er så ikke rigtigt. Chevrolet/Daewoo tilhører GM koncernen, så den
nuværende og kommende afløser deler komponenter med den kommende 9-3
og astra.
Motoren i Nubira er endda opel astra afægger.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 15:37

tiper skriver:

> [...]
> og astra.
> Motoren i Nubira er endda opel astra afægger.

Du anede ikke ironien i mit indlæg?

Fra : tiper

Dato : 27-09-08 07:20

On 24 Sep., 17:49, brian wrote:

> Der sker alts noget med m nd n r de n r en vis alder....... s m du
> ligge i det hvad du vil.
> N r jeg ser p min egen far og min svigerfar s er det ogs nogle
> m rkelige valg af bil de har.
>
> Det m v re noget med chauff ren at g re eller ogs en gammel ford han
> udskiftede til en ny nubia.
>
> Jeg er som ogs n sten ligeglad med hvad andre v lger at k re i men
> fik jeg valget mellem 2 eller 4 stk nubia s man kunne give konen og
> b rnene noget nyt at k re i  og 1 mondeo s ved jeg stadig godt hvad
> jeg ville k re i.

Han udskiftede ikke sin 2004 Mondeo med en Nubira. Han udskiftede den
med en 2008 Focus, som er dårligere samlet end den Nubira vi har købt.