Få farven på en pixel i Graphics el. Graph~
Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 23-07-01 23:28

Jeg har fået brug for at se på hver pixel i et sort/hvid billede, og dermed
skal jeg kunne få en farveværdi (fx. som et Color-objekt) for en given
x,y-pixel - helst i et Graphics el. Graphics2D objekt.

Jeg har kigget godt og grundigt i specifikationerne for dem begge, men kan
det virkelig passe, at der ikke er nogen mulighed for at se på de enkelte
pixels?

I første omgang skal billedet konstrueres ved at man tegner det i
programmet, så jeg kunne lave en todimentionel array, hvori jeg gemte
koordinaterne der var tegnet på, men så kan jeg ikke udnytte
tegnemulighederne i Graphics og Graphics2D, og jeg vil heller ikke senere
kunne importere billeder.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 24-07-01 06:18

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Simon Mikkelsen
I had to correct this gibberish:

>Jeg har fået brug for at se på hver pixel i et sort/hvid billede, og dermed
>skal jeg kunne få en farveværdi (fx. som et Color-objekt) for en given
>x,y-pixel - helst i et Graphics el. Graphics2D objekt.

Jeg ville kigge på: java.awt.image.PixelGrabber

Du kan evt. også kigge på Robot klassen's getPixelColor(x, y) metode.

Eller hvis det er et bufferedimage, så evt.
Color c = new Color(myBuf.getRGB(x, y));

HTH, hand.
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?