Mystik med internet connect
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-09-08 07:09

Jeg er træt af, at der popper et vindue op med Internet Connect i tide og
utide. Det popper op, når jeg går på nettet via mobilen - fint nok. Men
efterfølgende, når jeg har slukket Bluetooth og er hjemme og kun bruger
Airport, bliver det ved og ved og ved. Jeg annullerer hvert andet minut, men
er der ikke en måde at stoppe det helt på?

Synes i øvrigt grafikken ligner noget fra et ældre system? Er på 10.5.5 nu.

Se de 2 popups her:

http://gemdet.nu/4/34100picture_5.png

http://gemdet.nu/4/15423picture_6.png

(beklager reklamerne - findes der gratis foto upload uden (så mange)
reklamer?)

mvh. Mikael

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-09-08 19:24

> [...]
>
> http://gemdet.nu/4/34100picture_5.png
>
> http://gemdet.nu/4/15423picture_6.png
>
> (beklager reklamerne - findes der gratis foto upload uden (så mange)

Det lyder måske som en småting, men det er møj irriterende, når det popper
op midt i en film, som så går ud af full screen.

Hvordan får jeg kontrol over det?

Mikael

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-09-08 07:47

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Det lyder måske som en småting, men det er møj irriterende, når det popper
> op midt i en film, som så går ud af full screen.
>
> Hvordan får jeg kontrol over det?
>
> Mikael

Du må have fået konfigureret et VPN, Bluetooth eller et eller andet i
det program der hedder "Internetopkald" og som ligger i din
"Programmer"-mappe.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 24-09-08 14:12

> Du må have fået konfigureret et VPN, Bluetooth eller et eller andet i
> det program der hedder "Internetopkald" og som ligger i din
> "Programmer"-mappe.

Kan ikke finde sådan et program. Men kan huske, at jeg havde det engang...

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-09-08 16:34

> Kan ikke finde sådan et program. Men kan huske, at jeg havde det engang...

Det er ihvertfald nok den GUI der skal bruges. Mon ikke man kan finde
det inde på Apples hjemmeside under support og downloads.

Eller måske kan man finde et på installations DVD'en.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 24-09-08 17:26

> Det er ihvertfald nok den GUI der skal bruges. Mon ikke man kan finde
> det inde på Apples hjemmeside under support og downloads.
>
> Eller måske kan man finde et på installations DVD'en.

Men hvilket system? Er det en efterladenskab fra 10.3 eller 10.4??

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 25-09-08 09:31

> Men hvilket system? Er det en efterladenskab fra 10.3 eller 10.4??

Ja det var selvfølgelig 10.4 og du er på 10.5. Jeg tror at det måske er
flyttet over på systemindstillinger under netværk.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-09-08 08:07

> Ja det var selvfølgelig 10.4 og du er på 10.5. Jeg tror at det måske er
> flyttet over på systemindstillinger under netværk.

Men hvor???
Og hvorfor prøver det hele tiden at connecte?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 08:29

> Men hvor??? Og hvorfor prøver det hele tiden at connecte?

det kan være den står først i rækkefølgen ?

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-09-08 09:14

> det kan være den står først i rækkefølgen ?

Jo, men hvordan ændrer jeg det?

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-09-08 15:51

> Men hvor??? Og hvorfor prøver det hele tiden at connecte?
>
> - Mikael

Hvis det er dér hvor jeg tror det er, så skal du lede under Netværk i
systemindstillinger. En eller anden VNC connection af en art.

Hvis det er en efterladenskab fra et tidligere system, kan det måske
være du skal "låne" en "Internetopkald"-GUI fra en med system 10.4!

Jeg tror det er en ikke forudset fejl i forbindelse med overgang fra
10.4 til 10.5.

Stig Leerbeck -- www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 12:20

On 2008-09-23 20:24:00 +0200, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> Det lyder måske som en småting, men det er møj irriterende, når det popper
> op midt i en film, som så går ud af full screen.
>
> Hvordan får jeg kontrol over det?

Fjern flaget i "connect automaticly when needed" på din PPP, VPN eller
802.1x forbindelse.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 14-10-08 10:45

> Fjern flaget i "connect automaticly when needed" på din PPP, VPN eller
> 802.1x forbindelse.

> Jeg sidder lige og leger med at se om jeg kan få en brugt Palm Zire til
> at gå på Internettet gennem Mac'en, og ramlede ind i lige præcis det du
> beskriver.
>
> Det sad i Netværk -> Bluetoothforbindelsen -> Avanceret -> PPP -> Opret
> forbindelse efter behov hvor opførslen er der når der var flueben i, og
> ikke når det ikke er der.
>
> /Thorbjørn

Tak til Thorbjørn og Morten - nu er jeg glad igen!
- Mikael Kern

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 04-10-08 22:29