Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed
Fra : Kim

Dato : 22-09-08 09:23

Er der ved at være nogen ikke-spejlrefleks der er så
hurtige, at de nærmer sig spejlreflekserne ?
Med hurtighed mener jeg tiden fra tryk på udløser til
billedet er taget.

Mvh,Kim

Fra : Kim

Dato : 22-09-08 09:24

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> Er der ved at være nogen ikke-spejlrefleks der er så
> hurtige, at de nærmer sig spejlreflekserne ?
> Med hurtighed mener jeg tiden fra tryk på udløser til
> billedet er taget.

Øv, gal gruppe. Reposter lige i indkøbsgruppen...

Mvh, Kim

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-09-08 10:40

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
>>
> Øv, gal gruppe. Reposter lige i indkøbsgruppen...

Hej

Det er jo ren "tekniksnak", hvilket denne gruppe også er til, og du nævner
jo slet ikke noget om køb

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Kim

Dato : 22-09-08 12:38

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> Det er jo ren "tekniksnak", hvilket denne gruppe også er til, og du nævner
> jo slet ikke noget om køb

Det var for at imødegå en ganske bestemt skribent,
som har det med at fare i blækhuset så snart det ikke er
proffessionel billedkritik det drejer sig om

Mvh, Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-09-08 13:49

> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> Det var for at imødegå en ganske bestemt skribent,
> som har det med at fare i blækhuset så snart det ikke er
> proffessionel billedkritik det drejer sig om

Han skriver ikke så meget mere

Steen.

Fra : KsK

Dato : 22-09-08 16:26

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen

> Han skriver ikke så meget mere
>
> Steen.

næ manden fand ud af at han var en klaphat og næppe i sig 15 år som
prof fotograf ikke kunne hamler op med de bedst amatør her i gruppe : jeg
nævn i flæng Frodo -Thomas sas-Bo H - Jan Bøhg - Søren Friberg - ja men
kunne blive ved ..

men dejligt mand ha indset han er en klaphat og ingen gider høre på ha
ligegyldighedere

KsK

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-09-08 17:24

"Kim" skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtige, at de nærmer sig spejlreflekserne ?
> Med hurtighed mener jeg tiden fra tryk på udløser til

Jo - de billige DSLR tager jo heller ikke billedet helt uden
forsinkelse - forsinkelsen er bare lille - og bliver endnu mindre, hvis
man går lidt op i pris, når man køber DSLR.

Men du kunne også kigge på Sony og Fuji's bedre modeller PS-kameraer -
de har længe været ganske hurtige og næsten på højde med de billige DSLR
mht hastighed.

Men andre er også begyndt at komme godt med, når man holder sig fra de
små lommemodeller....

Men DSLR har større sensor med de fordele, det giver f.x. mindre støj
ved højere ISO

Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-08 13:58

> [...]

> hurtige, at de nærmer sig spejlreflekserne ?
> Med hurtighed mener jeg tiden fra tryk på udløser til

Ja da. Det kan min flere år gamle Canon S3 da gøre, så det er der nok mange
kamera der kan.

Claus

Fra : Kim

Dato : 23-09-08 14:38

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen
> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev

> Ja da. Det kan min flere år gamle Canon S3 da gøre, så det er der nok
> mange kamera der kan.

Nej det kan den ikke i flg.:
http://www.dpreview.com/reviews/canons3is/page4.asp

½ sek. fra tryk til billede...

Mvh, Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 24-09-08 10:40

> Nej det kan den ikke i flg.:http://www.dpreview.com/reviews/canons3is/page4.asp
>
> ½ sek. fra tryk til billede...
>
> Mvh, Kim

Nej du tager fejl; 0.09 sekund... Det er nogenlunde det samme som et
SLR!
Det er nemlig den forkerte du kigger på.

Half to Full-press Lag (S1->S2)    LCD live view    ~ 0.09
Half to Full-press Lag (S1->S2)    Electronic Viewfinder    ~ 0.1

Full-press lag INKLUDERER tiden kameraet bruger til at autofokusere og
der er det lidt efter objektiv og motiv altså meget forskelligt hvor
hurtigt et SLR er...

Brian