Æblekage uden fedt
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-09-08 16:08

Hej

Det bugner med æbler og jeg har et par gange bagt denne æblekage. Den
er faktisk rigtig god, selvom den er uden fedt.

1 æg
100 gram sukker
1/4 dl vand
1/4 dl A38
150 gram mel
1 tsk. bagepulver
1 tsk. kanel
1/2 tsk. nelliker
1/2 tsk. ingefær

Æg og sukker piskes godt og vand og A38 tilsættes. A38 og vand kan
sikkert erstattes med 1/2 dl mælk, men vi har aldrig mælk i huset.

Alt det tørre blandes og vendes i. Det er en ret sej masse.

Tre store æbler skrælles og skæres i relativt små tern og vendes i
dejen.

Hæld det hele i en springform eller noget tilsvarende og bag 40-45
minutter ved 180 grader. Du kan evt. drysse med hakkede nødder eller
mandler.

Mvh Trine

Fra : Max

Dato : 21-09-08 16:53

Hej Trine

> Det bugner med æbler og jeg har et par gange bagt denne æblekage. Den
> er faktisk rigtig god, selvom den er uden fedt.

Uden fedt er den nu ikke, der er jo fedt i både A38 og æg.

--
Mvh Max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-09-08 17:12

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Uden fedt er den nu ikke, der er jo fedt i både A38 og æg.

Det er også rigtigt. Men med et æg og A38 med 0,1% fedt, så skal man
godt nok spise meget før det udløser et galdestensanfald. :)

Mvh Trine

Fra : ShutEye

Dato : 21-09-08 18:12

> Det er også rigtigt. Men med et æg og A38 med 0,1% fedt, så skal man
> godt nok spise meget før det udløser et galdestensanfald. :)

Ja det er ikke det store.
Formulering skulle måske ha' været som på diverse juiceprodukter:
"Uden tilsat sukker" - forstået på den måde at der ER jo sukker i, men kun
det naturligt forekommende i ingredienserne.

/fluesexmode off :þ