Pizza - osten øverst eller nederst?
Fra : Jan

Dato : 21-09-08 07:48

Hvordan ser I på dette vigtige emne

Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
fyldet)?

Fra : Max

Dato : 21-09-08 07:50

Hej Jan

> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

Absolut øverst.

--
Mvh Max

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 21-09-08 01:47

On 21 Sep., 08:47, "Jan" <j...@food.dk> wrote:
> Hvordan ser I på dette vigtige emne
>
> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

helt afgjort NEDERST (ovenpå tomatsovsen, under fyldet)

Skål
Malmberg

Fra : Inger D.

Dato : 21-09-08 08:49

> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

Det er absolut en smagssag.
Er du til ost der har ligget og smeltet sammen med de øvrige ingrdienser, så
det bliver blødt og uden skorpe, eller er du til den sprøde let brankede
overflade. Her i huset diskuterede vi gennem længere tid sagen, hver gang vi
lavede pizza, indtil vi fandt ud af, at vi bare kunne gøre begge dele:
Halvdelen af osten under og den anden halvdel over.
Prøv dig frem. Du kan sagtens lave en pizza med halvt af hver.

Inger

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 21-09-08 09:12

"Jan" <jan@food.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ser I på dette vigtige emne
>
> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

Begge steder.......

Anders

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-09-08 09:17

"Jan" <jan@food.dk> wrote in message
> Hvordan ser I på dette vigtige emne
>
> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

Fyld
Ost
Tomatsovs
Dej
Bradepande/pizzasten

Bjarne K.

Fra : Ralph

Dato : 21-09-08 11:14

"Jan" <jan@food.dk> skrev i en meddelelse
> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

Det er vel en smagssag - her i huset laver jeg forarbejdet, så er det op til
den enkelte at fylde på.

Diverse forskelle:
Datteren tager meget lidt tomatsovs, søn 1 vil have opbøjede kanter, søn 2
vil have meget tomatsovs, konen vil have osten øverst, det er sådan set kun
mig der er normal

"Hold da op" hører jeg nogen sige "laver I virkelig fem pizzaer ad gangen"
Næh jeg laver dej og sovs til 8-9 stykker, så er der til natmad et par dage,
det giver street-cred når ungerne har besøg om aftenen.

--
Ralph

--
Ralph

Fra : Sabina H.

Dato : 21-09-08 14:24

"Jan" <jan@food.dk> wrote in message
> Hvordan ser I på dette vigtige emne
>
> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

kommer an på fyldet*G*

jeg er tilhænger af ost øverst, men når vi taler peperoni så SKAL den være
nederst*G* ellers bliver det sku en slatten peperoni ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 21-09-08 17:25

On Sun, 21 Sep 2008 08:47:58 +0200, "Jan" <jan@food.dk> wrote:

>Hvordan ser I på dette vigtige emne
>
>Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
>fyldet)?

Hvis jeg laver en pizza med skinkestrimler, så plejer jeg at komme
skinkestrimler og reven ost i en skål og blande det med en ske.

Herefter er det nemt at fordele oven på tomatsaucen. Ovenpå det kommer
pepperoni. Til sidst chillipulver og oregano efter behag.

Eventuel salat/dressing og jalapenos lægger jeg på når pizzaen er
taget ud af ovnen.

Den anden "model" lyder på tomatsauce, forbrunet oksefars med
salt/peper/chilli og osten fordeles så oven på det.

Men der findes ikke lovgivning på området, så prøv dig lidt frem

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 20:46

On 2008-09-21 08:47:58 +0200, "Jan" <jan@food.dk> said:

> Hvordan ser I på dette vigtige emne
>
> Bør osten lægges "nederst" (ovenpå tomatsaucen) eller "øverst" (ovenpå
> fyldet)?

Når jeg laver Pizzaer herhjemme laver jeg dem oftes med en emmentaler i
bunden og (alt efter fyldet) slutter jeg af med afrevet Mozzerala
--
And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again

Time - Pink Floyd