Digital 230 volt timer
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 21-09-08 12:39

Hej

Mangler en digital 230 volt timer til at tænde og slukke for noget
udstyr.

Har før købt sådan en, men den "glemte" konstant, hvornår den skulle
tænde/slukke. Trælst hele tiden at skulle kode tidspunkterne ind i den
for hvornår den skulle tænde eller slukke.

Kan nogen anbefale en, der ikke glemmer tiderne umotiveret eller hvis
strømmen dertil afbrydes?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Leif Neland

Dato : 21-09-08 20:14

mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
> for hvornår den skulle tænde eller slukke.
>
> Kan nogen anbefale en, der ikke glemmer tiderne umotiveret eller hvis

Hvis den glemmer dt indkodede, så skal den byttes; det er en fejl.

Ellers er der vist kun belastningen, den skal kunne klare, og
monteringen, du skal tænke på. (Om det er til stikkontakt eller
fastmontering, evt. til DIN-skinne.

Leif

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 21-09-08 14:49

> Hvis den glemmer dt indkodede, så skal den byttes; det er en fejl.

Havde købt den i Føtex, men havde ikke fået bonen med Så den røg i
skraldespanden da jeg for 10. gang på 3-4 dage slettede mine tænd/sluk
tidspunkter.

> Ellers er der vist kun belastningen, den skal kunne klare, og
> monteringen, du skal tænke på.

Den skal blot kunne klare et par hundrede watt og være til at sætte i
stikkontakt. Må meget gerne være med et godt display, sådan man let
kan overskue hvilke tidspunkter man har indkodet.

vh
Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-09-08 00:29

mbk112@hotmail.com skrev:

> Den skal blot kunne klare et par hundrede watt og være til at sætte i
> stikkontakt. Må meget gerne være med et godt display, sådan man let
> kan overskue hvilke tidspunkter man har indkodet.

Mener jeg købte den sidste hos Harald Nyborg - har nok købt en 15
forskellige stykker af dem i årenes løb og aldrig oplevet den fejl du
beskriver
Hans

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-09-08 07:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Mener jeg købte den sidste hos Harald Nyborg - har nok købt en 15
> forskellige stykker af dem i årenes løb og aldrig oplevet den fejl du
> [...]

Jeg har haft held med at få nogle stykker gratis herfra:
http://www.dongenergy.dk/erhverv/kundeservice/spar%20energi/Pages/formular_sodavandsautomater.aspx

Kan ikke huske om CVR nummer var et krav dengang, men prøv at udfylde med
nogle nuller eller lign.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-09-08 07:48

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan ikke huske om CVR nummer var et krav dengang, men prøv at udfylde med

Hvis du vælger uge-ure er de digitale.

- Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-09-08 08:55

Martin Petersen skrev:

> Jeg har haft held med at få nogle stykker gratis herfra:
> http://www.dongenergy.dk/erhverv/kundeservice/spar%20energi/Pages/formular_sodavandsautomater.aspx

Det er så mekaniske ure, der står stille ved strømafbrydelser.
Hans

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-09-08 10:05

> Det er så mekaniske ure, der står stille ved strømafbrydelser.

Læste du mit næste indlæg?

- Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-09-08 10:51

Martin Petersen skrev:

> Læste du mit næste indlæg?

Ja! - men min korttidshukommelse er ikke hvad den *har* været (hvis den
nogensinde *har* været det!?)
Hans

Fra : Ivar

Dato : 22-09-08 20:24

Hans Paulin (6310) skrev:

> Mener jeg købte den sidste hos Harald Nyborg - har nok købt en 15 forskellige
> stykker af dem i årenes løb og aldrig oplevet den fejl du beskriver

Okay. Jeg har kun ejet et, det blev jeg så træt af, at jeg smed det ud.
Nu har jeg kun mekaniske. Det elektroniske havde det store
irritationsmoment, at hvis det fx var sat til at være tændt mellem 8 og
20, og man satte det i kl. 12 blev det først tændt dagen efter
kl. 8.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-08 01:14

Ivar skrev:

> Det elektroniske havde det store
> irritationsmoment, at hvis det fx var sat til at være tændt mellem 8
> og 20, og man satte det i kl. 12 blev det først tændt dagen efter
> kl. 8.

Det er vist meget normalt

Men smag og behag - havde en del af de mekaniske - både dags- og
ugeure - og blev træt af at de ikke "holdt tiden" ved strømafbrydelser
Hans

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-09-08 08:40

> Det er vist meget normalt
>
> Men smag og behag - havde en del af de mekaniske - både dags- og
> ugeure - og blev træt af at de ikke "holdt tiden" ved strømafbrydelser

Har i tit strømafbrydelser? Jeg kan ikke huske hvornår det sidst er sket her
i Nakskov.

- Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-08 08:54

Martin Petersen skrev:

> Har i tit strømafbrydelser? Jeg kan ikke huske hvornår det sidst er
> sket her i Nakskov.

Nej, jeg kaldte det bare dét - det var hvis jeg "lavede strøm" i huset
hvilket jeg ofte gjorde; så tog jeg hfi-relaiset og så var det dét...
Hans

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-09-08 10:58

> Nej, jeg kaldte det bare dét - det var hvis jeg "lavede strøm" i huset
> hvilket jeg ofte gjorde; så tog jeg hfi-relaiset og så var det dét...

Ok. Det gav straks mere mening. Den slags afbrydelser kender jeg godt til.
;)

- Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-08 11:01

Martin Petersen skrev:

> Ok. Det gav straks mere mening. Den slags afbrydelser kender jeg godt
> til. ;)

Hæ hæ ;)
Hans

Fra : Ivar

Dato : 23-09-08 16:51

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nej, jeg kaldte det bare dét - det var hvis jeg "lavede strøm" i huset
> hvilket jeg ofte gjorde; så tog jeg hfi-relaiset og så var det dét...

Det var jo blot en forskyldelse på et minut, hvis det var mekanisk.
Hvis det er elektronisk vil det være slukket indtil næste dag.
Jeg kan ikke se, at det sidste er bedre.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-08 22:19

Ivar skrev:

> Det var jo blot en forskyldelse på et minut, hvis det var mekanisk.

Forudsat at man var færdig med at rode efter et minut, ikke?

> Hvis det er elektronisk vil det være slukket indtil næste dag.
> Jeg kan ikke se, at det sidste er bedre.

Jeg synes det er lettere at trykke på manuel end at stille på uret.
Hans