hulmursisolering
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-09-08 15:00

Hej NG

Jeg har et hulrum i mine 2 gavlmure på ca 8-10 cm fra bund til top. Det
hulrum kunne jeg godt tænke mig at fylde op med noget isolering.

Jeg kan fra loftet kigge hele vejen ned til soklen. Jeg regner med at jeg
kan hylde nogle flamingokugler ned oppe fra loftet, og derefter ligge noget
rockwool øverst i hulrummet (så ikke det blæser væk igen).

Jeg ved ikke om det er en gangbar metode, eller om der findes andre måder at
gøre det på.
Har I nogen forslag?

Ved I hvem der forhandler sådan nogle produkter?

Hilsen

Kim

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 21-09-08 18:29

> Ved I hvem der forhandler sådan nogle produkter?

Bauhaus har flamingokugler i temmelig store sække

/tue

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 18:44

Kim Jørgensen wrote:
> Hej NG
>

> Jeg har et hulrum i mine 2 gavlmure på ca 8-10 cm fra bund til top.
> Det hulrum kunne jeg godt tænke mig at fylde op med noget isolering.

Ka det betale sig når der er så kort
afstand fra bund og til toppen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-09-08 18:47

Hej!

Just wrote:
> Ka det betale sig når der er så kort
> afstand fra bund og til toppen

Har du overhovedet noget at bidrage med til gruppen?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 18:53

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Har du overhovedet noget at bidrage med til gruppen?

Du vil kun bringe ved til bålet....eller hva

Fra : Martin Bak

Dato : 21-09-08 20:57

<Just> skrev i en meddelelse

> Ka det betale sig når der er så kort
> afstand fra bund og til toppen

he meget sjovt. Men svaret er jo at det altid kan betale sig at isolere,
hvis der ingen isolering er. Også selvom du har lagt hans mur ned

Og til Kim Jørgensen: Overvej om flamingo kugler er det rigtige. Det er helt
uhyggeligt levende. Forestil dig en situation hvor du skal skifte et vindue
i en mur med det der halløj i. Det vil forsvinde alt sammen...
Indblæst mineraluld er noget mere stabilt. Det kræver nok at du forinden
lukker hullet mellem formur og bagmur på loftet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-09-08 21:54

Hej Martin.

> Og til Kim Jørgensen: Overvej om flamingo kugler er det rigtige. Det er
> helt uhyggeligt levende. Forestil dig en situation hvor du skal skifte et
> vindue i en mur med det der halløj i. Det vil forsvinde alt sammen...

Rigtig godt indspark, den havde jeg ikke luret.

> Indblæst mineraluld er noget mere stabilt. Det kræver nok at du forinden
> lukker hullet mellem formur og bagmur på loftet.

Tak for dit råd, lige hvad jeg havde brug for.

Tak for hjælpen.
Kim

ps.: Kunne jo også bare ligge væggen ned, og bo i telt :)

Fra : Anders Majland

Dato : 21-09-08 21:49

Jeg ville kigge på perlite http://www.perlite.dk/isolering.htm

Aner ikke hvor godt det er, men faldt over det da jeg undersøgte
hulmursisolering for et par år siden.

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-09-08 07:52

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg ville kigge på perlite http://www.perlite.dk/isolering.htm
>
> Aner ikke hvor godt det er, men faldt over det da jeg undersøgte
> hulmursisolering for et par år siden.

Men det er vel ligeså levende som flamingo?

- Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-09-08 13:01

On Mon, 22 Sep 2008 08:51:51 +0200, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>Men det er vel ligeså levende som flamingo?

Ikke helt.
Perlite minder en lille smule om leca, selv om det mere ligner flamingo.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 21:09

On Sun, 21 Sep 2008 16:00:12 +0200, "Kim Jørgensen"
<kim_jj@hotmail.com> wrote:

> [...]
>gøre det på.
>Har I nogen forslag?
>
>Ved I hvem der forhandler sådan nogle produkter?

Stillestående luft er vel den bedste isolator, så hvis muren ellers er
tæt så luk i toppen og vupti så har du isoleret.

Det er jo også luften i isolationsmatrialet der udgør selve
isolationen, isolationsmatrialet er der jo kun for at lave
stillestående luft.

Eller tager jeg fuldstændigt fejl?

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 21-09-08 21:16

brian writes:

> Det er jo også luften i isolationsmatrialet der udgør selve
> isolationen, isolationsmatrialet er der jo kun for at lave
> stillestående luft.

> Eller tager jeg fuldstændigt fejl?

Ikke fuldstændig, men du glemmer en vigtig detalje. Luften skal helst
ikke kunne flytter sig ret meget, ellers vil den kunne flytte
betragtelige mængder varme fra indermur til ydermur ved almindelig
konvektion.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-08 09:20

brian skrev:

> [...]
>
> Det er jo også luften i isolationsmatrialet der udgør selve
> isolationen, isolationsmatrialet er der jo kun for at lave

I så stort et rum vil luften ikke være stillestående. Så snart der er en
temperaturforskel mellem inder- og ydermur eller mellem top og bund, vil
luften cirkulere og dermed øge afkølingen af indermuren.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-09-08 00:31

Kim Jørgensen skrev:
> [...]
> gøre det på.
> Har I nogen forslag?
>
> Ved I hvem der forhandler sådan nogle produkter?

Hulmursisolering har den korteste tilbagebetalingstid, så det er bare
med at komme i gang. Hvis der ikke er vinduer eller andre hindringer,
kan du nok selv hælde isoleringsmateriale på, men ellers har
autoriserede indblæsningsfirmaer træning i at gøre det korrekt, og det
koster ikke en formue. Betaler sig som sagt typisk tilbage på under 2 år
selv om du vælger en professionel. 10 - 20.000 kr. for normale huse.

--
Niels

Fra : Jørgen

Dato : 23-09-08 23:08

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hulmursisolering har den korteste tilbagebetalingstid, så det er bare med at komme i
> gang.

Hvor har du disse informationer fra ? Jeg vil til enhver tid påstå, at 50mm
på et uisoleret loft er givet bedre ud end 50mm i hulmuren.

> Betaler sig som sagt typisk tilbage på under 2 år selv om du vælger en professionel.
> 10 - 20.000 kr. for normale huse.

Jeg tror du må have lavet en decimalfejl et sted ?

Fra : K-E

Dato : 22-09-08 17:13

Hej Kim.

Hvis du bor øst for Storebælt, kan jeg måske hjælpe dig.

Jeg har maskine og isolering, prisen finder vi nok ud af.

Isoleringen er Isover, som med garanti ikke falder sammen.

Hilsen

K-E.

mti@tdcadsl.dk