Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
5d mk2 testbilleder
Fra : Peter Holm

Dato : 21-09-08 22:02

wow jeg glæder mig til nyt kamera efter at have set testbilleder på
ISO3200-25600
http://www.dpreview.com/gallery/canoneos5dmkii_preview/
se de sidste 5-7 skud.
Jeg vil nok holde mig på 3200, men det er sgu da ret imponerende hvor
lækkert det ser ud ved så høj ISO.

Begejstret
Peter

Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-08 22:18

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> se de sidste 5-7 skud.
> Jeg vil nok holde mig på 3200, men det er sgu da ret imponerende hvor

Jeps. Det er svært at bevare pessimismen.

Bare satans de ikke kom med et stærkt forbedret AF system. Her tænker jeg
specielt på alle ydre forkuspunkter. Hvad tænker de dog på??

mvh Michaelbs

Fra : Per

Dato : 22-09-08 10:38

> Jeps. Det er svært at bevare pessimismen.
>
> Bare satans de ikke kom med et stærkt forbedret AF system. Her tænker jeg
> specielt på alle ydre forkuspunkter. Hvad tænker de dog på??
>
> mvh Michaelbs

Ja, ærgeligt. Men det bliver spændende at se den næste 1D model. Mon ikke
den bliver fullframe i stedet for 1.3x?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-09-08 09:53

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote in message
> [...]
> se de sidste 5-7 skud.
> Jeg vil nok holde mig på 3200, men det er sgu da ret imponerende hvor

Ja - det ser ikke så tosset ud. Det bliver spændende at se den i en direkte
sammenligning med Nikon D3 og D700 (som er de hidtil bedste i disiplinen høj
ISO), og hvordan det tager sig ud i en god RAW konverter. Husk det er ikke
svært at fjerne støj - det svære er at beholde detaljerne samtidig.

Canon hævder angiveligt at 5D mkII er 2½ blænde bedre end 5D, hvilket lyder
utroligt, når man tænker på:
* opløsningen er øget (alt andet lige mere støj)
* det er en variant af 1Ds mkIII sensoren (lidt mere støj end D3)
* microlinserne er ikke helt dækkende (som på Nikon D3, D700 og Canon
50D)

Det tyder godt de kommende 1D modeller.

Iøvrigt at den Olympus OM 4 der er i baggrunden på billederne et af de
dejligste film SLR der findes

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-09-08 18:29

> Iøvrigt at den Olympus OM 4 der er i baggrunden på billederne et af de
> dejligste film SLR der findes

Ja, men en OM 3 er også i orden

Og med den kan man tage billeder uden at være afhængig af en eller anden
billig japansk batteriproducent

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-09-08 18:41

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse

[8<8<8<]
> Ja, men en OM 3 er også i orden

Jep - sådan een har jeg også - den købte jeg i 1986
Det var mit ynglings film kamera.

> Og med den kan man tage billeder uden at være afhængig af en eller anden
> billig japansk batteriproducent

Og lyden fra urværket ved lange lukketiden er lækker.

--
Mogens Hansen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-09-08 19:14

> Og lyden fra urværket ved lange lukketiden er lækker.

Ja, kun overgået af lyden fra en Leica M2 affyret på 1/15 sek. det "ekko"
der kommer fra hæmværket lyder bare fedt!

Men værket skal være helt ok, ellers kommer lyden ikke!

(folk tror vi er åndsvage

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 21:57

> Men værket skal være helt ok, ellers kommer lyden ikke!
>
> (folk tror vi er åndsvage
>
> --
> Langgaard
> www.megapixels.dk

Kun hvis de ikke selv har hørt hvad i snakker om!

Fra : Robert Piil

Dato : 22-09-08 22:08

Tonni skrev:

> Kun hvis de ikke selv har hørt hvad i snakker om!

Det har jeg ikke - og I har helt ret

--
Robert Piil

Fra : MW

Dato : 22-09-08 23:59

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kommer fra hæmværket lyder bare fedt!
>
> Men værket skal være helt ok, ellers kommer lyden ikke!

Eller den alt andet end diskrete lyd fra de gamle FT/FTb huse, selv 40 år
efter er der det samme schwunnng fra de lange lukketider.

Ikke åndsvage, blot født for længe siden

MW

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-09-08 02:01

Mogens Hansen skrev:

> Og lyden fra urværket ved lange lukketiden er lækker.

Det er af samme grund man har en Harley.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : aon

Dato : 22-09-08 23:29

> [...]
> * det er en variant af 1Ds mkIII sensoren (lidt mere støj end D3)
> * microlinserne er ikke helt dækkende (som på Nikon D3, D700 og Canon

Canon skulle jo komme med noget tilsvarnede Nikon D3 med støjen og prisen er
da ikke så tosse

aon