Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af negativer
Fra : MigSelv

Dato : 21-09-08 11:09

Hej.

Jeg har lånt nogle negativer sort/hvid i målene 6x6 cm, nogen der har en ide
om hvor og til hvor meget det vil koste at få disse fremkaldt?
Bor i 8700.

Mvh
Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-09-08 15:51

"MigSelv" <j_andersen@stofanetsletmig.dk> skrev

> Jeg har lånt nogle negativer sort/hvid i målene 6x6 cm, nogen der har en
> ide om hvor og til hvor meget det vil koste at få disse fremkaldt?

Negativerne er vel fremkaldt, så det er vel kopifremstilling du mener?

Der er næppe nogen konsumlaboratorier der kan lave den slags i dag, så du
skal have fat i et speciallab som kan lave det i hånden. Det er nok pr
timepris, og det er næppe billigt. De tager sikkert kr. 3-400,- i timen
eller endda mere. Regn helt sikkert med minimum en time plus moms,
materialer og porto. Det bliver nok en plovmand for et par billeder.

Spørgsmålet er bare, hvor mange laboratorier som laver sort/hvid arbejde.
Jeg vil tro, at det er noget de fleste fotografer selv laver.

Find den nærmeste fotograf/ amatørfotograf og få ham til at lave nogle
kopier. Det er helt sikkert det billigste...

Måske kan du finde en ungdomsskole eller lignende, som stadig har
mørkekammer der virker. Problemet er nok, at det ikke er alle der har et
forstørrelsesapparat som kan håndtere 6x6 negativer.

Alternativet er at scanne dem ind og så printe dem ud, enten hos et
printfirma eller på din egen fotoprinter.

Claus

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-09-08 18:27

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev :

>Negativerne er vel fremkaldt, så det er vel kopifremstilling du mener?

Er det ikke ordkløveri?

Du ved jo godt, hvad der menes.
--
Kerim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-09-08 03:14

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev

> Er det ikke ordkløveri?
> Du ved jo godt, hvad der menes.

Så kan man jo undre sig over *emnelinje*

Han skriver det hele to gange, så nej, det er ikke lige til at vide.

- med mindre man er så klog som dig og din numerolog.......

Claus

Fra : Steen Hansen

Dato : 21-09-08 16:28

MigSelv wrote:
> Hej.
>
> Jeg har lånt nogle negativer sort/hvid i målene 6x6 cm, nogen der har en ide
> om hvor og til hvor meget det vil koste at få disse fremkaldt?

Prøv at høre den lokale fotohandler. Det er kun få år siden jeg fik
fremkaldt en 120 film (6x6) og fik lavet kopier, og det tog kun et par
dage. Prisen kan jeg ikke huske, men det var ikke specielt dyrt. 120
film (6x6) bruges stadig i mange kameraer. Jeg brugte Gerlach Foto i
Aalborg.

Mvh.
Steen Hansen, Aalborg.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-09-08 16:43

MigSelv wrote:
> Hej.
>
> Jeg har lånt nogle negativer sort/hvid i målene 6x6 cm, nogen der har en ide
> om hvor og til hvor meget det vil koste at få disse fremkaldt?
> Bor i 8700.

Nå, ja, jeg bor ikke labngt fra Horsens. Jeg kan ikke kopiere
negativerne til papir, men jeg har en god filmscanner, og vi kan vel
tinge om prisen. Hvor mange handler det om ??

Bo //

Fra : MigSelv

Dato : 21-09-08 17:23

> [...]
> til papir, men jeg har en god filmscanner, og vi kan vel tinge om prisen.

Har kontaktet Bo privat.

Mvh
Jan