Sommerdæk, anbefalinger
Fra : baatbyggaregatan236@~

Dato : 21-09-08 03:46

Hej,

Her på falderebet behøver jeg desværre 2 nye fordæk. Har I nogle gode
henvisninger til tests. Kan ikke rigtig finde min dimension på ADAC og
FDM.

Det drejer sig om 225/45-17Y

Egenskaberne (i prioriteret rækkefølge): Støj, støj, støj, vejgreb på
våd vej, sporsikkerhed

Jeg køre på Michelin Pilot Sport PS2 nu som har været rigtig fine -
men de støjer altså for meget...

VH EjS

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-09-08 11:51

baatbyggaregatan236@gmail.com skrev:
> [...]
> FDM.
>
> Det drejer sig om 225/45-17Y
>
> Egenskaberne (i prioriteret rækkefølge): Støj, støj, støj, vejgreb på

Conti SportContact3: Vi har dem på en del af vore Touran'er, i både 16"
og 17". Suverænt dæk, specielt mht støj og grip på tør og våd vej.

Bridgestone Touranza ER300: Samme som ovenstående faktisk, muligvis
endda lidt mindre støj. Har kørt sådan et sæt helt i bund på min
Tidligere Zafira, suveræne dæk.

> Jeg køre på Michelin Pilot Sport PS2 nu som har været rigtig fine -
> men de støjer altså for meget...

Vi havde også Pilot Sport på vores Fabia. Middel støj vel, men de bed
altså bare på en tør vej! Specielt ved nedbremsninger :)

/Kent Glerup

Fra : mugge

Dato : 21-09-08 13:29

Har selv Bridgestone Touranza ER300

Super dæk - Ihvertfald mit favoritvalg i 17" til en Opel Astra

Meget støjsvagt og absolut pålideligt i de situationer jeg har været ude i.

mugge

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 21:00

Hvad med noget Michelin Energy ?
De holder ca. 25% længere end andre dæktyper
og kan det hele tilfredsstillende.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-08 21:05

Eque skriver:

> Hvad med noget Michelin Energy ?
> De holder ca. 25% længere end andre dæktyper
> og kan det hele tilfredsstillende.

Nej, støj var den vigtigeste parameter og her er Energy ikke gode.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-08 01:24

On Sep 21, 11:46 am, baatbyggaregatan...@gmail.com wrote:
> [...]
> FDM.
>
> Det drejer sig om 225/45-17Y
>
> Egenskaberne (i prioriteret rækkefølge): Støj, støj, støj, vejgreb på

Bridgestone Turanza ER 300, støjen er nok højere end fx. Michelin, men
egenskaberne på våd vej meget gode.
Og det er trods alt køreegeskaberne som skal redde dig ikke
lydniveauet.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-08 01:25

On Sep 21, 10:00 pm, "Eque" <-> wrote:
> Hvad med noget Michelin Energy ?
> De holder ca. 25% længere end andre dæktyper
> og kan det hele tilfredsstillende.

Energys egenskaber på våd vej er IMO ringe, tæt på at være direkte
dårlige sammenlignet med mange af de andre.
Og det er virkelig ikke dækudgiften som er det dyre i det at have bil.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-09-08 15:26

Her på falderebet behøver jeg desværre 2 nye fordæk. Har I nogle gode
henvisninger til tests. Kan ikke rigtig finde min dimension på ADAC og
FDM.

Det drejer sig om 225/45-17Y

FDM test:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EC7F3AF0-400C-412D-A201-181015949FD5/0/104109.pdf