iTunes ... igen igen...
Fra : Kim

Dato : 21-09-08 14:19

Hvor ligge iTunes de musikfiler som man "trækker" over ?

Hvad er "Default" mappen ?

De ligger ikke inde i Skrivebord - Dokumenter -osv osv

Er det muligt selv at bestemme hvad "Default" mappen
skal være ?

Jeg kan ikke finde det nogle steder.

Min datters musik ligger nemlig på F.\

Og som sædvanligt står der intet i manualen om det.
"iPod_nano_(3rd_gen)_Oversigt_over_funktioner.pdf"

Samme spørgsmål med MusikVideoer ?

Og hvorfor når man trækker Musikvideoer over
på iPoden ( inde i iTunes ) hvorfor lægger de sig
så ikke i "musikvideo"-mappen ?

Så skal man ind i "Film"mappen for at finde dem...?

Mvh Kim

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-09-08 19:38

Kim <no@way.se> wrote:

> [...]
>
> Hvad er "Default" mappen ?
>
> De ligger ikke inde i Skrivebord - Dokumenter -osv osv
>
> Er det muligt selv at bestemme hvad "Default" mappen

Prøv lige at gå ind i "indstillinger -> avanceret". Der finder du meget
af det du søger.

--
Mvh Martin

Fra : Kim

Dato : 23-09-08 17:40

"Martin Bredthauer" <spam@talentmedia.dk> skrev
> Prøv lige at gå ind i "indstillinger -> avanceret". Der finder du meget
> af det du søger.

Har været derinde ca 500 gange, der står intet.
Hvorfor tror du jeg spørger her ?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-09-08 21:03

Kim <no@way.se> wrote:

> Har været derinde ca 500 gange, der står intet.
> Hvorfor tror du jeg spørger her ?

Jeg går selvfølgelig ud fra, at du spørger fordi du ikke kan finde frem
til den funktionalitet du efterlyser.

Det jeg så henviser til er at du finder det under "Avanceret" i iTunes'
indstillinger... og jeg går selvfølgelig ud fra, at det er en Mac du
kører iTunes på, men nu ser jeg at din newsreader er Outlook Express, så
måske sidder du ved en PC?

I så fald spørger du i den forkerte newsgroup.

> Er det muligt selv at bestemme hvad "Default" mappen
> skal være ?

Ja

> Og hvorfor når man trækker Musikvideoer over
> på iPoden ( inde i iTunes ) hvorfor lægger de sig
> så ikke i "musikvideo"-mappen ?
>
> Så skal man ind i "Film"mappen for at finde dem...?

Det må være noget "metatags" problem.

--
Mvh Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 21-09-08 20:10

Kim <no@way.se> wrote:

> [...]
> på iPoden ( inde i iTunes ) hvorfor lægger de sig
> så ikke i "musikvideo"-mappen ?
>
> Så skal man ind i "Film"mappen for at finde dem...?

Det er en iTunes Manual I skal lede efter :)

Man kan sige der er 2 måder manuelt at få filer på iPoden, når den er
kommet frem i iTunes.
Den normale (fra Apple tænkt måde tror jeg :)
1. du trækker filer som er i iTunes i forvejen (altså musik/video du
tidligere at tilføjet iTunes)

2. Hvis man ikke ønsker at musiken/fvideo skal være i iTunes, kan man
trække fra Finder(mac) / Stifinder (Win) "direkte" over på iPod'en i
iTunes.

Det er vist "2" I gør....

Hvis I godt vil havde at musik og video skal være tilgængelig i iTunes,
men blive liggende "rent fysisk" i deres respektive mapper, eller om
iTunes skal kopiere det over i en special mappe, skal det indstilles i
iTunes indstillinger under "avanceret" - men I skal først trække filerne
over i iTunes før de kommer videre over på iPod!

puha - kom måske til at gentage mig selv nogen gange
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Kim

Dato : 23-09-08 17:59

"Michael Holm" <spam@toitsu.dk> skrev

> Det er en iTunes Manual I skal lede efter :)

Noget snot at fyre af, den findes jo ikke:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=download+iTunes+Manual&btnG=S%C3%B8g&meta=
og apple, som sædvanligt gider ikke lave en til deres brugere.

Det eneste der findes er
Den nye brugervejledning til iTunes:
http://support.apple.com/kb/HT1367?viewlocale=da_DK
og
The New User's Guide for iTunes
New to iTunes? Get started here.
iTunes Store support
Get help with purchases, gift cards, signing in, and more
Discussions forums
Seek help from other iTunes users.
hvor der intet står om dette.

hvor man kan vælte sig rundt i mange hundrede sider og blive
bombarderet med reklame fra Apple om at købe, købe og købe gennem iTunes
Store

> [...]
>
> 2. Hvis man ikke ønsker at musiken/fvideo skal være i iTunes, kan man
> trække fra Finder(mac) / Stifinder (Win) "direkte" over på iPod'en i

Jeg ved godt hvordan man får filer manuelt over på iPoden

> Hvis I godt vil havde at musik og video skal være tilgængelig i iTunes,
> men blive liggende "rent fysisk" i deres respektive mapper,

Har jeg ikke spurgt om og er ikke noget problem.

> [...]
> iTunes indstillinger under "avanceret" - men I skal først trække filerne
> over i iTunes før de kommer videre over på iPod!

Har været inde i iTunes indstillinger under "avanceret" ca 500 gange.

Derfor mine spørgsmål ( det er en MS Win Xp Pc )

[...]

På min datters Pc er der 3 Harddiske.
C og D er fyldt op og på E ligger hendes musik
og musikvideoer som måske fylder 45 Gb.
Der er ikke plads til at rykke 45 Gb over på C drevet.

> puha - kom måske til at gentage mig selv nogen gange

Udemærket du gider, når Apple ikke gider.

Så hvorfor når man trækker Musikvideoer over
på iPoden ( inde i iTunes ) hvorfor lægger de sig
så ikke i "musikvideo"-mappen ( i iPoden )?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-08 18:12

Kim <no@way.se> wrote:

> Så hvorfor når man trækker Musikvideoer over
> på iPoden ( inde i iTunes ) hvorfor lægger de sig
> så ikke i "musikvideo"-mappen ( i iPoden )?
>
> Så skal man ind i "Film"mappen for at finde dem...?

hvordan skal iTunes vide at det er en musik video ?

Alt bliver normalt ved import lagt under "Movies" .. du kan så under
"info" for videoen vælge hhv. Film, TV Serie eller Musik Video.

/thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-08 09:30

Kim <no@way.se> wrote:

> "Michael Holm" <spam@toitsu.dk> skrev

> Noget snot at fyre af,

-Snip en hel masse sur mavesyre fra spørgeren -

Forstår ikke helt din måde at reagere på når man seriøst prøver at
hjælpe dig ud fra de oplysninger du giver, men det er dit liv - håber
andre der googler lign. problem kan finde hjælp i de råd andre også har
givet.

<http://www.apple.com/dk/support/itunes/>

Har en god oversigt om man så er på window eller mac

p.s. håber du fandt din løsning

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 00:34

Kim <no@way.se> wrote:

> Hvor ligge iTunes de musikfiler som man "trækker" over ?
>
> Hvad er "Default" mappen ?
>
> De ligger ikke inde i Skrivebord - Dokumenter -osv osv

Har du prøvet at kigge i den mappe, der hedder "Musik"? Den ligger i
hjemmemappen ved siden af bl.a. mapperne Film, Billeder og Dokumenter.

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kim

Dato : 23-09-08 18:04

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at kigge i den mappe, der hedder "Musik"? Den ligger i
> hjemmemappen ved siden af bl.a. mapperne Film, Billeder og Dokumenter.

Ja, på en PC ligger den, som jeg skriver Skrivebord - Dokumenter-Musik
og der er de ikke.

Siger næsten sig selv, når iTunes Konvertere en .mp3 eller
en .avi eller .mpg video over til iPod-formatet for at ens iPod
kan spille den, hvor lægger iTunes så disse konverterede filer ?

Et eller andet sted skal de jo lægge.

Mvh Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-08 18:13

Kim <no@way.se> wrote:

> [...]
> en .avi eller .mpg video over til iPod-formatet for at ens iPod
> kan spille den, hvor lægger iTunes så disse konverterede filer ?

iTunes music mappen som du kan se hvor er under Indstilliner ->
Avanceret -> iTunes Music Folder Location (jeg ved ikke hvad den hedder
på dansk)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-09-08 19:01

Kim skrev:

> Ja, på en PC ligger den, som jeg skriver Skrivebord - Dokumenter-Musik
> og der er de ikke.

Det er jo ikke en PC.

> Siger næsten sig selv, når iTunes Konvertere en .mp3 eller
> en .avi eller .mpg video over til iPod-formatet for at ens iPod
> kan spille den, hvor lægger iTunes så disse konverterede filer ?

Ctrl-klik på den fil du har fundet i iTunes og vælg "Vis i Finder".

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-08 19:05

> Det er jo ikke en PC.

> Ctrl-klik på den fil du har fundet i iTunes og vælg "Vis i Finder".

hvis han bruger Outlook Express 6.00xxx så er han vel på windows ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-09-08 20:14

Thomas von Hassel skrev:

> hvis han bruger Outlook Express 6.00xxx så er han vel på windows ?

Det regnede jeg ikke med hvis han ikke kunne hitte dem der. De ligger i
en iTunesfolder under My Music.

Tricket virker også under Windows, der er det bare højreklik på nummeret
i iTunes og vælg "Vis i stifinder"

Fra : Terje Rydland

Dato : 23-09-08 19:21

Kim <no@way.se> wrote:

> Siger næsten sig selv, når iTunes Konvertere en .mp3 eller
> en .avi eller .mpg video over til iPod-formatet for at ens iPod
> kan spille den, hvor lægger iTunes så disse konverterede filer ?

Det finnes ikke noe iPod-format. iPod bruker ISO-standardene fra
MPEG-gruppen.

Terje