Huskeliste, to-do, task-manager til iPhone~
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-08 17:32

Jeg synes, det er en stor mangel, at huskelisten i iCal ikke bliver
overført til iPhone. Det er ikke fordi, jeg har en kompliceret
huskeliste med projekter og den slags, men det er da rart at kunne
skrive det ned, man skal huske.
Har I nogen forslag til en huskeliste, der kan bruges begge
steder? Jeg har prøvet at hente nogle til iPhone. Jeg har prøvet
TaskPaper til Mac af den samme, som har skrevet WriteRoom. Den er meget
sød og mildt sagt simpelt. Han lover, at der snart kommer en version til
iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-08 17:34

> [...]
> TaskPaper til Mac af den samme, som har skrevet WriteRoom. Den er meget
> sød og mildt sagt simpelt. Han lover, at der snart kommer en version til

Jeg bruger Zenbe Lists på min touche ... den synkroniserer med deres
webapp og er simplet men brugbart

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-09-08 18:30

Henrik Münster wrote:
> [...]
> overført til iPhone. Det er ikke fordi, jeg har en kompliceret
> huskeliste med projekter og den slags, men det er da rart at kunne

Nu er jeg ikke fan af 'Notes' på iPhone, men hvis de kunne synces med
Stickies, så jo tak.

Det er lidt en skam, at 'så mange' ting ikke virker/kan synkroniseres
med iPhone. To-do's, noter, kalendere etc.

Jeg bruger Evernote.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-08 05:08

Du har aldrig svaret på, hvor man sætter en abonneret kalender ind i
Google Calendar; jeg kan kun finde dem der i forvejen henvises til, ikke
eksempelvis MacBrugers.

> Nu er jeg ikke fan af 'Notes' på iPhone, men hvis de kunne synces med
> Stickies, så jo tak.
>
> Det er lidt en skam, at 'så mange' ting ikke virker/kan synkroniseres
> med iPhone. To-do's, noter, kalendere etc.

Jep, lad os håbe at det kommer. I hvert fald noter er jo med i MobileMe,
så hvorfor ikke synkronisere iPhones noter med MobileMe's ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-08 18:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du har aldrig svaret på, hvor man sætter en abonneret kalender ind i
> Google Calendar; jeg kan kun finde dem der i forvejen henvises til, ikke
> eksempelvis MacBrugers.

Jeg beklager. Jeg er på vagt her i weekenden, og de har åbenbart lukket
for adgangen til TDC's news-server, som man ellers tidligere har kunnet
bruge. Til gengæld har de glemt at sætte adgangskode på deres trådløse
netværk, he-he. Derfor kan jeg ikke sende news, mens jeg er på arbejde.
Jeg kan kun læse det off-line, jeg har hentet hjemme. Jeg kom først hjem
kl. 2 i nat, så jeg orkede ikke at sende det, jeg skrev i går, men jeg
har sendt det her til morgen. Jeg mener da, jeg skrev en forklaring.

> Jep, lad os håbe at det kommer. I hvert fald noter er jo med i MobileMe,
> så hvorfor ikke synkronisere iPhones noter med MobileMe's ?

Det mener jeg ikke, man kan. Jeg kan i hvert fald ikke finde det nogle
steder. Det er lidt irriterende. Jeg har ikke nogen voldsomt kompliceret
huskeliste med projekter og den slags, men jeg plejer da gerne at skrive
de få ting, jeg skal huske, op i iCal. Jeg leder derfor efter en anden
smart lille løsning, der ikke er for kompliceret. Der findes jo store,
forkromede projekt-managere og den slags, men det er at skyde gråspurve
med kanoner.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-09-08 18:11

Henrik Münster skrev:
> [...]
> kl. 2 i nat, så jeg orkede ikke at sende det, jeg skrev i går, men jeg
> har sendt det her til morgen. Jeg mener da, jeg skrev en forklaring.

Hvad er det nu for noget pjat?

Det må da være NU du skal have fundet ud af om du kan komme "Back to my
Mac" så du kan udnytte din hjemlige it-mæssige infrastruktur optimalt!

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 01:03

> Hvad er det nu for noget pjat?
>
> Det må da være NU du skal have fundet ud af om du kan komme "Back to my
> Mac" så du kan udnytte din hjemlige it-mæssige infrastruktur optimalt!

Jamen jeg har jo min Mac med på arbejde, så der er ikke så meget at
komme "back to". Den er jo bærbar. I princippet har jeg tilkaldevagt
hjemmefra, men efterhånden er der så meget at lave, at det ikke kan
betale sig at gå hjem. Omvendt er der heller ikke mere travlt, end der
er masser af pauser og ventetid, hvor jeg kan sidde med computeren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-09-08 06:25

Henrik Münster skrev:

> Jamen jeg har jo min Mac med på arbejde, så der er ikke så meget at
> komme "back to". Den er jo bærbar. I princippet har jeg tilkaldevagt

Så låner du da knægtens gamle trofaste PowerBook, ikke. Nu ikke så
uopfindsom :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 08:22

> Så låner du da knægtens gamle trofaste PowerBook, ikke. Nu ikke så
> uopfindsom :)

Hængslerne er knækkede, så skærmen er ved at falde af. Den er blevet
udfaset. Hvad var det lige, du sagde, fordelene ved det arrangement
skulle være?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-09-08 20:09

Henrik Münster skrev:

> Hængslerne er knækkede, så skærmen er ved at falde af. Den er blevet
> udfaset. Hvad var det lige, du sagde, fordelene ved det arrangement
> skulle være?

NÃ¥h.

Du har din maskine med alle dine ting på. Den står derhjemme klar til kamp.

Du tager en ANDEN maskine med på arbejde og får adgang til din maskine
derhjemme gennem det der "tebaws te min mac"-nowet, så kan du alt det du
kan derhjemme selvom du er på pind.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 22:44

> [...]
>
> Du tager en ANDEN maskine med på arbejde og får adgang til din maskine
> derhjemme gennem det der "tebaws te min mac"-nowet, så kan du alt det du

Den opsætning overvejede jeg engang. Jeg besluttede mig til at have en
bærbar som min hovedcomputer. På den måde har jeg altid alting med mig.
Det giver trods alt en del besvær at vedligeholde to computere og holde
alt opdateret. Der er også billigere kun at have en enkelt computer, og
så kan jeg til gengæld ofre en lidt bedre bærbar. Jeg kan naturligvis
kun bruge den metode, fordi jeg ikke har behov for mere computerkraft
eller plads, end at en bærbar kan klare det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-08 05:22

> [...]
> kl. 2 i nat, så jeg orkede ikke at sende det, jeg skrev i går, men jeg
> har sendt det her til morgen. Jeg mener da, jeg skrev en forklaring.

Det gjorde du, i en anden tråd, så nu virker det - bortset fra æ, ø og
å-problemer ...

> Det mener jeg ikke, man kan.

Det er fordi iPhones noter ikke synkroniseres med MobileMes noter ;-(.

> [...]
> kompliceret. Der findes jo store, forkromede projekt-managere og den
> slags, men det er at skyde gråspurve med kanoner.

De skal jo også gerne synkroniseres med MobileMe, og dermed Stickies på
Mac'erne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 21-09-08 18:18

> [...]
> overført til iPhone. Det er ikke fordi, jeg har en kompliceret
> huskeliste med projekter og den slags, men det er da rart at kunne

Jeg må sige at jo mere jeg hører om det her mobile me concept jo mere
lyder det til at være noget klamp.

Jeg havde meget seriøst overvejet en ipod touch som ny pda til kalender,
notes, todo og så videre. Første irretationsmoment var at man åbenbart
ikke kan synce lokalt via bluetooth.

Nu ser det ud til at end ikke med betalingsløsningen kan det fungere
ordentligt. Jeg synes det er MEGET underligt. Apple plejer trods alt at
have rimelig styr på produkterne, det her er meget pinligt.

Det indtryk man sidder tilbage med er at det er noget klamp og en halv
løsning. Noget syncer andet ikke, og det er ikke forudsigeligt hvad der
vil fungere.

Sorry men det er da en pinlig omgang.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 01:03

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Det indtryk man sidder tilbage med er at det er noget klamp og en halv
> løsning. Noget syncer andet ikke, og det er ikke forudsigeligt hvad der

Det er lidt store ord, du bruger der. Tingene er ikke sorte eller hvide.
Det er jo ikke sådan, at noget enten er perfekt eller ubrugeligt. De
fleste ting ligger et sted mellem disse yderpunkter, og det gør MobileMe
også. Hvis du siger, at det ikke fungerer, og man ikke kan forudsige,
hvad der synkroniserer, så får folk det indtryk, at noget ikke virker,
som det skal. Det er der jo ikke tale om. Det hele virker fint, når man
har fået sat det rigtigt op. Apple har bare valgt, at huskeliste og
noter ikke bliver synkroniseret med iPhone.
Det er underligt, at det er valgt fra. Det lyder som om, det er
en ganske lille ting. Jeg synes, det er irriterende, for jeg har vænnet
mig til at have en lille huskeliste i iCal. Et bærbart apparat som
iPhone er jo netop perfekt til at have sin huskeliste med rundt, men det
går altså ikke med huskelisten fra iCal. Derfor leder jeg efter en anden
løsning.
Ellers virker MobileMe helt perfekt. Mine e-mail popper op i
løbet af dagen, og hvis jeg skal planlægge et eller andet, har jeg min
kalender med. Jeg kan skrive aftaler i den og putte folk i min
adressebog. Kort efter ligger disse data på MobileMe, og når jeg kommer
hjem, er de på min Mac. Det er sådan, det skal fungere, og det gør det
også uden problemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-08 05:22

> [...]
> adressebog. Kort efter ligger disse data på MobileMe, og når jeg kommer
> hjem, er de på min Mac. Det er sådan, det skal fungere, og det gør det

Mange af manglerne synes ikke at være med, fordi man ikke har haft tid
til at få det til at fungere ordentligt; regn med at det kommer med 'på
sigt'.

Og mig bekendt var abonnerede kalendere med i ß-udgaven, men altså
fjernet igen, sandsynligvis fordi løsningen var ustabil - den skal bare
laves ordentlig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-08 16:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> regn med at det kommer med 'på
> sigt'.

"anførselstegnene" er vel anført, fordi du måske heller ikke bryder dig
om vendingen?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-08 17:09

> "anførselstegnene" er vel anført, fordi du måske heller ikke bryder dig
> om vendingen?

For at gøre opmærksom på at det såvel kan betyde på kort som på langt
sigt. Regn med at det kommer før Solen bliver en nova, og Jorden går
under ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-08 06:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> For at gøre opmærksom på at det såvel kan betyde på kort som på langt
> sigt. Regn med at det kommer før Solen bliver en nova, og Jorden går
> under ...

God pointe

M.

Fra : jagge

Dato : 22-09-08 20:16

> [...]
> iPhone er jo netop perfekt til at have sin huskeliste med rundt, men det
> går altså ikke med huskelisten fra iCal. Derfor leder jeg efter en anden

Præcis. Det er simpelt hen komplet ugennemtænkt på en måde men bestemt
ikke forventer fra Apple.

Jeg holder af Apple, og forsvarer dem ofte præcis fordi alt normalt er
yderst gennemtænkt og fungerer glidningsfrit. Dette fremstår temmelig
modsat.

For lige at sætte det lidt i perspektiv så kan jeg med min Nokia 5310
både synce alarmer fra huskesedler, aftaler i kalendere og adresser.

Det vel at mærke via bluetooth, og alt sammen ved hjælp af et hack fra
en eller anden yngling der har lavet det selv.

Det funger udemærket, så historien om at apple ikke skulle være istand
til at gøre noget tilsvarende, eller at det skulle være specielt
komplekst virker altså meget tynd i mine ører.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-08 22:44

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Præcis. Det er simpelt hen komplet ugennemtænkt på en måde men bestemt
> ikke forventer fra Apple.

Vel ikke komplet ugennemtænkt, men lidt mangelfuldt er det da. Der har
sikkert vist sig et eller andet teknisk problem, der har forsinket
implementeringen. Måske kommer den senere. Så stort et problem er det
trods alt heller ikke, når det nu er det eneste.

> [...]
>
> For lige at sætte det lidt i perspektiv så kan jeg med min Nokia 5310
> både synce alarmer fra huskesedler, aftaler i kalendere og adresser.

Alarmer går nu fint med over fra aftaler i kalenderen. Personligt har
jeg nu heller ikke alarmer på mine huskesedler. Hvis noget skal gøres på
et bestemt tidspunkt, så opfatter jeg det som et punkt i kalenderen.
Huskesedler er mere noget med, at man skal huske at købe mælk.

> [...]
> til at gøre noget tilsvarende, eller at det skulle være specielt
> komplekst virker altså meget tynd i mine ører.

Det kan Nokia så åbenbart heller ikke, når man skal bruge et hack
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 18:41

On 2008-09-20 18:32:03 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> TaskPaper til Mac af den samme, som har skrevet WriteRoom. Den er meget
> sød og mildt sagt simpelt. Han lover, at der snart kommer en version til

Davs.
Jeg har været igennem samme øvelse.
Jeg prøvede Things (både til iPhone og Mac) men på iPhonen var jeg
jævnligt ude for, at mine ændringer ikke blev gemt. Derudover var det
lidt træls at den sync'ede via lokalnettet - når man nu er på arbejde,
så skulle jeg lavet et computer-computer net som de kunne snakke via.

Næste forsøg var med Todo (59kr.) der er en offline todo app.
Applikationen kan også sync'e til toodledo.com og RememberTheMilk.com.
Jeg købte Todo og så sync'er jeg til toodledo.com. Jeg har fundet en
lille applikation til mac'en der er en form for browser, så Toodledo
egentlig er i sin egen applikation og ikke i safari. Udvikleren har
også lavet et nyt skin man kan bruge.
Man kan sync'e ved start af applikationen via nettet til toodledo.com
og/eller når man selv vælger det.

MEN det smarteste er nu, at toodledo.com (hvor man kan blive oprettet
gratis - men der er vist nogle fordele ved at betale noget) har fået et
menupunkt til notater.
Det heldige er så, at appigo.com (der laver Todo) også har lavet en
"Notebook" app. til 30 kr. og den har samme design som Todo men den
sync'er bare til notatdelen på toodledo.com

De to Appigo applikationer kan også kommunikere med hinanden så man kan
overføre en todo til et notat eller omvendt.

Notebook har fuldtekst søgning - ret lækkert.

Jeg var ikke så begejstret for at have mine todo's til at ligge på
nettet, men fordelen er, at jeg kan få adgang til dem fra arbejdet -
uanset hvilken maskine jeg sidder ved, og derved kan jeg opdatere en
todo med f.eks. en tekst fra en mail, og så kan jeg opdatere iPhonen på
vej væk fra computeren.

Som et lille ps. kan nævnes, at appigo.com har lavet en applikation til
at holde styr på ens benzin forbrug (gennemsnit) hvor man kan have
flere biler og man kan sende de indtastede data som en liste via en
mail.

mvh. Joakim