Et "Stråbrev?"
Fra : Lyrik

Dato : 20-09-08 14:43

Det var Luthers mening om Jakobs Brev. For hele kristendommen drejede sig om
retfærdiggørelse ved tro og "taler Jakobs brev ikke om gerninger?"
Mit bud er følgende:
"Gerninger" handler i GT regí som regel om Moselovsgerninger. Gerningerne i
Jakobs brev er kærlighedsgerninger.

Lad mig illustrere det på dene måde:
Hvis man er adventist så er gerninger at man holder sabat. Hvis man er
kristen så er gerninger at den kærlighed man har i hjertet kommer til udtryk
i nogle handlinger.

En kærlighed uden kærlige handlinger eller gerninger er jo en død kærlighed.
Man elsker konen, men nægter hende alt og tæver hende!-det er svært at
bevise at man elsker hende ikke?
Man elsker konen og kommer af og til med en lille opmærksomhed. Hvilket
beviser at man elsker hende.

Det er de gerninger Jakob taler om.

Din nabo er syg og kan ikke købe ind. du køber ind for ham og beviser
næstekærlighed ved den lejlighed. Eller du smækker døren i for ham og lader
ham hensygne i ensomhed? Hvordan kan Guds kærlighed så blive i dig?
Så måske ved en anden lejlighed viser du at du har kærlighed.

Villy som jo hele tiden fokuserer på at synden har magten, sendte mig engang
en skive jeg blev meget glad for! Derved viste han at han havde kærlighed i
hjertet til andre end sig selv!

Hilsen
jens

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-09-08 19:19

Lyrik skrev i

[ ... misrepræsentation af Jakobs Brev ... ]

Du har tydeligvis aldrig *læst* Jakobs Brev. Og skulle du alligevel have
læst det, da er det helt tydeligt, at din gnostiske forståelse har helt
lukket din forståelsesevne helt af.

Det er virkelig synd og skam at du på den måde *vælger* at ville forkynde et
forfalsket evangelium i strid med hvad Jesus, og hans egen bror, lærer os.

Ja, det er ikke småting der er sket med dig da jeg afslog at ville gå på
værtshus med dig!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Lyrik

Dato : 22-09-08 10:23

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dewnull> skrev i meddelelsen
> [...]
> os.
>
> Ja, det er ikke småting der er sket med dig da jeg afslog at ville gå på
Hvis du en dag bliver kristen og omvender dig fra den sekt i jødedommen du
selv har udformet efter dit brud med adventismen, så vil du forstå meningen
med Jakobs brev.
Det kræver nemlig kristendom at forstå det.
For man skal modtage Guds helligånd som vejleder en i forståelse.
Den modtager "Moselovsere" ikke under nogen omstændighed. De forbliver i
kødet og lever i kødet og dømmes efter kødet.
De kristne derimod lever i ånden og dømmes ikke mere efter kødet.

JV og Adventisterne derimod længes efter et evigt liv i kødet. de er
kødelige uden ånd. "De har gjort bugen til deres Gud, som Paulus rammende
skriver.

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-09-08 12:33

Lyrik skrev i

[ ... ]
> Hvis du en dag bliver kristen og omvender dig fra den sekt i
> jødedommen du selv har udformet efter dit brud med adventismen, så
> vil du forstå meningen med Jakobs brev.

Hej Jens

Du fortsætter med at fremture med dine fordrejninger og forvanskninger. Og
så ser det endda ud til at du fremturer med direkte løgnagtigheder.

Når du en dag får aflagt din JV-ældste mentalitet, som du tilsyneladende
kæmper for at holde i live, og samtidig omvender dig fra dit gnostiske
kætteri, da er der måske en chance for at du kunne begynde at fatte
kærligheden i Kristus.