Rockpalatz m/ Bryan Adams + Cheap Trick
Fra : iSteen

Dato : 20-09-08 18:29

Jeg har en 20-25 år gammel tv-optagelse af Rockpalaztz (?) med Bryan
Adams for fuld skrue, og et veloplagt Cheap Trick på VHS.

Hvis nogen er lige så glade for de to bands som jeg er, vil jeg gerne
give båndet væk til vedkommende.

En lille erkendtlighed modtages gerne, men er ingen betingelse

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Max

Dato : 20-09-08 18:35

Hej iSteen

> Hvis nogen er lige så glade for de to bands som jeg er, vil jeg gerne
> give båndet væk til vedkommende.

Havde det bare været Rory Gallagher fra Rockpalast havde det
været rigtig spænnende :)

For fanden nogle nætter vi havde foran TV dengang, der var
der gang i den :)

--
Mvh Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 20-09-08 20:53

> [...]
> været rigtig spænnende :)
>
> For fanden nogle nætter vi havde foran TV dengang, der var

Yes - men koncerten med Cheap Trick er nu også noget af det bedste, der blev
sendt dengang. Jeg har selv Cheap Trick-koncerten på kassettebånd - desværre
var der en del lydproblemer på de første par numre, men bandet kom stærkt
igen - og med en heftig udgave af Day Tripper som afslutning. Bryan Adams
koncerten var jeg til gengæld skuffet over - den blev slettet fra båndet
igen!

Den første marathon-koncert i 1977 er faktisk nok den, der for mig stadig
står som den bedste (men nu har dansk TV jo heller ikke sendt alt fra
RockPalast). Først Rory Gallagher, derefter Little Feat (incl. Lowell
George) og derefter en forrygende koncert med Roger McGuinn og et band han
havde en kort overgang (Thunderbyrds mener jeg han kaldte dem). Jeg kan
stadig huske, hvor fascineret jeg blev af McGuinns lead-guitarist, Rick
Vito, som jeg i øvrigt aldrig siden har hørt noget om. Og ind imellem klip
med bl.a. en tidligere koncert med Ry Cooder.

En anden mindeværdig nat var i 1982, da Van Morrison stod for den midterste
koncert og et forrygende Kinks sluttede af hen på morgenen.

Jeg kan også huske, at jeg engang måtte holde mig vågen hele natten for at
se Kid Creole & The Coconuts, som blev sendt til sidst. Desværre var
koncerten med Kid Creole så kedelig, at jeg til sidst slukkede og gik i
seng! En anden gang var det Roger Chapman, jeg gerne ville se, og undervejs
måtte jeg slide mig igennem Mink DeVille og Black Uhuru, for blot at misse
Roger Chapman, fordi jeg var faldt i søvn.....

Med mindeværdig hilsen

Steen Lindkvist

Fra : iSteen

Dato : 20-09-08 23:02

Steen Lindkvist Nielsen <slindkvi@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> måtte jeg slide mig igennem Mink DeVille og Black Uhuru, for blot at misse
> Roger Chapman, fordi jeg var faldt i søvn.....

Jeg synes Bryan Adams (og især hans guitarist) leverede en kanon
koncert, absolut mere rocket end på hans senere 10 år.

Som inkarneret Cheap Trick-fan synes jeg ikke overraskende at CT's
koncert var en af de bedste af Rockpalast-serien.

Kid Creole var okay, men Little Steven overraskede også positivt.

I de senere år har jeg især synes George Thorogood leverede en gedigen
gang rock.

Ork ja - de kunne sagtens genudsendes - og slå mange nuværende
udsendelser med et par kilometer
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Ib

Dato : 21-09-08 09:18

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan
> stadig huske, hvor fascineret jeg blev af McGuinns lead-guitarist, Rick
> Vito, som jeg i øvrigt aldrig siden har hørt noget om.

Ham hørte jeg for 3-4 år siden på Jelling Musikfestival, ganske habil
guitarist må jeg sige. Spillede sammen med bas og trommer som jeg ikke
husker hvad hedder.

--
Ib

Fra : iSteen

Dato : 20-09-08 22:36

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> været rigtig spænnende :)
>
> For fanden nogle nætter vi havde foran TV dengang, der var

Jeg kan godt huske Rory Gallagher fra dengang - sidde oppe hele natten
og glo på fede koncerter. Jeg er lige ved at tro der kan skaffes nogle
DVD'er med Gallagher fra Rockpalast
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Max

Dato : 21-09-08 06:54

Hej iSteen

> Jeg kan godt huske Rory Gallagher fra dengang - sidde oppe hele natten
> og glo på fede koncerter. Jeg er lige ved at tro der kan skaffes nogle
> DVD'er med Gallagher fra Rockpalast

Ja, det er såmændt ikke noget problem at skaffe dem og det var gode
nætter dengang. Det er ikke ret længe siden jeg lånte en flok af de
der DVD'er og genså dem. En anden rigtig god koncert jeg husker
fra Tysk TV var en med David Lindley, det var desværre ikke en
Rockpalast udsendelse, så den kan ikke lige købes.

http://www.rockpalast.de/rockpalast-dvd/neue_dvds.phtml

--
Mvh Max

Fra : iSteen

Dato : 21-09-08 09:09

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> En anden rigtig god koncert jeg husker
> fra Tysk TV var en med David Lindley, det var desværre ikke en
> Rockpalast udsendelse, så den kan ikke lige købes.

Spillede Lindley ikke i en Rockpalast udsendelse?
Kan huske hans "Mercury Blues", men det var måske fra noget andet tysk
tv - jeg var jo ikke andet end en dreng dengang
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Michael Lund

Dato : 21-09-08 10:13

Ville også have lagt hovedet på blokken, at det var en af de traditionelle
koncerter fra Grugahalle, men lidt Googlen viser faktisk, at det var fra
Open Air Festival Loreley St. Goarshausen, 28.08.19 1982. Det var dog vist
stadig under Rockpalast labelen og selvfølgelig ud på natten.

En fantastisk koncert der åbnede mine øjne og øre for denne lille
mærkværdige (positivt ment) guitarist.

Mic.

Fra : Michael Lund

Dato : 21-09-08 10:21

Fandt lige den fede denne side om alle Rockpalast koncerterne og her er også
lidt om David Lindley koncerten.
http://www.rockpalastarchiv.de/l1_e.html#david

Mic.

Fra : Max

Dato : 21-09-08 12:07

Hej Michael

> 28.08.19 1982. Det var dog vist stadig under Rockpalast labelen og
> selvfølgelig ud på natten.

Ja, det vat var meget med natteroderi dengang, men det
var faktisk rigtigt godt. Faktisk et fint bevis på at virkelig
kvalitetsmusik faktisk havde/har gode kår i det tyske.

> En fantastisk koncert der åbnede mine øjne og øre for denne lille
> mærkværdige (positivt ment) guitarist.

Jeg har været en stor fan af ham siden, hans sang og guitarspil
får mig altid i godt humør.

--
Mvh Max

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-09-08 08:01

"iSteen" <isteen@ntispamGmail.com> wrote in message

> Jeg kan godt huske Rory Gallagher fra dengang - sidde oppe hele natten
> og glo på fede koncerter. Jeg er lige ved at tro der kan skaffes nogle
> DVD'er med Gallagher fra Rockpalast

Jeg købte den her for et par år siden, den ultimativt bedste
koncertoptagelse jeg ejer - well, Pink Floyd/Who @ Live8 kandiderer også
stærkt.

http://www.rockpalast.com/rockpalast-dvd/rory_gallagher_collection.phtml

Kan købes for 299,- på CDON, et røverkøb

Ole Thomsen