Kreta Samaria kløften
Fra : Annie Ovesen

Dato : 20-09-08 16:39

Kære kloge mennesker.

Vi skal til Kreta og jeg vil helt vildt gerne tage turen igennem
Smariakløften.
Men sidste år brækkede jeg benet, som blev sat sammen med skruer, dem
har jeg fået ud og når vi er på Kreta er det vel 1,5 siden de blev
taget ud. Jeg er ellers frisk og rask. men er lidt i tvivl om hvor
hård turen er.

Har nogen af jer prøvet det ??? Er det helt vildt hårdt, jeg er 50 år
og er vant til at gå, men har selvfølgelig ikke gået så meget den
sidste måneds tid.

Hvad siger I ????

coppi, der venter spændt.

Fra : T.

Dato : 20-09-08 22:08

"Annie Ovesen (slet XUZR8)" <annie321@XUZR8privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen af jer prøvet det ??? Er det helt vildt hårdt, jeg er 50 år
> og er vant til at gå, men har selvfølgelig ikke gået så meget den

Tror du skal spørge din læge til råds.
Han/hun ved hav der er lavet ved dit ben.

God tur

Hilsen

Fra : Armand

Dato : 20-09-08 22:38

Annie Ovesen (slet XUZR8) skrev:
> [...]
>
> Har nogen af jer prøvet det ??? Er det helt vildt hårdt, jeg er 50 år
> og er vant til at gå, men har selvfølgelig ikke gået så meget den

Samaria trækker søm omkring varmen!
Trænings/konditions -mæssigt tror jeg at den værste belastning ligger i
at det stedse går nedad er det værste.

--
Armand.
(der dog kun har overvejet turen under sin Kreta-ferie)

Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-09-08 23:12

Hej Annie

Enig i at du bør spørge din læge. Gå-underlaget er OK i Samariekløften,
men ca. 18 km er trods alt et stykke vej.

Hvis I når frem til at Samarie kløften er for voldsom pt., er der
heldigvis andre muligheder. Personligt vil jeg anbefale Imbros Kløften.
Den er ca. halv så lang & bestemt lige så spændende og smuk!

I øvrigt kan jeg anbefale siden www.kretaforum.dk hvor alle "Kreta
freaksene" holder til.

Mange hilsner
Karsten - som har pløjet Kreta tyndt i 4-6 år

Annie Ovesen udtrykte præcist:

Fra : SEJ

Dato : 23-09-08 17:47

Hej

Under alle omstændigheder bør man pga. sten/oversvømmelser have ankel
vandrestøvler på dette gælder også Imbros.
mvh

SEJ

Fra : Søs

Dato : 24-09-08 12:39

Hej Coppi!

Jeg har ikke selv gået turen gennem Samariakløften.
Men min gemal har fortalt om, hvordan nogle unge piger satte sig ned og græd
på halvvejen, da de ikke vidste, hvordan de skulle klare resten af turen!

Så du bør nok spørge lægen, om benet kan holde til det.

Ellers god ferie på Kreta!

Venlig hilsen Søs.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-08 22:24

"Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> turen!
>
> Så du bør nok spørge lægen, om benet kan holde til det.

Hvis lægen ikke har været i Samariakløften, hvordan skal pgl. så vide og
nogen kan klare det?
Jeg har f.eks. aldrig været der, og vil derfor ikke kunne udtale mig om man
kan gå gennem den med eller uden stok osv.
Det kræver vel eksakt viden om sværhedsgrad m.m. uanset om man er læge eller
ej?

Kurt

Fra : Søs

Dato : 25-09-08 09:23

Hej Kurt!

Ja, jeg ville da selv samle så mange oplysninger som mulig, om gåturen
gennem Samariakløften, og videre give dem til lægen!

Såsom at den er 18 km. lang, falder 1,5 km. de første 4 km. Man går på en
ujævn stensti, og skal krydse flere vandløb. Og sidst men ikke mindst, at
turen skal gennemføres på 4-5 timer, ellers når man ikke færgen tilbage!

Men selvfølgelig er det svært at afgøre, hvis man ikke selv har gået turen.

Det jeg mente med lægen var bare, at han / hun kan sige noget om, hvor stor
en belastning benet kan klare! Det kan vi andre ikke.

Men alle jeg kender, der har gået turen, siger at den er meget hård!
Derfor fravalgte jeg den selv, da vi var afsted.

Fra : SEJ

Dato : 25-09-08 17:35

Hej

Du kan overnatte i Sfakia, det er også en del af oplevelsen.
mvh
SEJ

Fra : Bo

Dato : 25-09-08 04:00

On 25 Sep., 11:22, "Søs" <lars.ir...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Men alle jeg kender, der har gået turen, siger at den er meget hård!
> Derfor fravalgte jeg den selv, da vi var afsted.

Vandrestokke er et must ! Skulle et uheld ske er der på stedet hjælp
at hente og videre transport på et mulddyr (koster penge) vh Bo