Stuebirk
Fra : Dido

Dato : 20-09-08 18:49

Hej

Jeg har en meget skravlet stuebirk - høj og halvskaldet, og uden mange
sidegrene.
Den er så "ranglet" at den dårligt kan holde sig selv.

Kan man klippe/save den ned - hvis ja, hvor langt. Eller hvad gør man
ved sådan et skravl?

Den har fulgt mig i mange år, og har det egentlig ok....

/Dorthe

Fra : Armand

Dato : 20-09-08 22:02

Dido skrev:
> [...]
> ved sådan et skravl?
>
> Den har fulgt mig i mange år, og har det egentlig ok....

Den burde kunne klippes ned i lighed med andre træer, men som for dém
skal man passe på med at klippe topskuddet ned :-/

Plant den om i en stor potte med frisk pottemuld og lad den få noget
mere lys, evt. kunstigt bio-lys der ikke mindst igennem vinteren kan
være et godt supplement!

--
Armand.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-09-08 20:42

> Kan man klippe/save den ned - hvis ja, hvor langt. Eller hvad gør man ved
> sådan et skravl?
>
> Den har fulgt mig i mange år, og har det egentlig ok....

Vi klipper vores ind til stammen, så der bare er nogle "pinde" på nogle få
cm. I løbet af nogle få måneder er den fin igen. Pas på med vandet - for
meget og for lidt fordærver alting.

Mvh Maria