Bilkøb: Kia Shuma 1,6 LS (2004) eller Kia ~
Fra : John Armstrong

Dato : 20-09-08 13:54

Hej,

Jeg overvejer enten at købe en Kia Shuma 1,6 LS (2004) eller en Kia Magentis
2,0 LX (2004).

Jeg vil dog godt lige have nogle råd med på vejen inden jeg farer ud og
køber noget.

Så jeg har nogle spørgsmål:

1. Hvilken af de 2 biler bør jeg vælge og hvorfor?
2. Er nogle af bilerne kendt for at have særlige problemer? Noget jeg bør
være særligt opmærksom på?
3. Hvad kan/skal/bør man stille krav om inden køb af bilen hvis den har kørt
under 100000 km ?
4. Andre gode råd ifm. køb af een af de 2 ovennævnte biler?

Jeg skal primært bruge bilen til kørsel fra/til arbejde. Regner med et
årligt kørselsforbrug på 25-30000 km.

Mange tak på forhånd.

Fra : TDN

Dato : 20-09-08 14:33

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 4. Andre gode råd ifm. køb af een af de 2 ovennævnte biler?
>
> Jeg skal primært bruge bilen til kørsel fra/til arbejde. Regner med et

Hvorfor lige Kia?, med Ceed er kvaliteten kraftigt højnet, men de årgange du
kigger på er det den gamle Kia mht. kvalitet, rustbeskyttelse osv.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/FDC30701-245B-4969-985E-8EFD1A5D3110/0/3435.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/194A0FF5-1573-4C8F-8518-F034764F8505/0/3233.pdf

Jeg mener FDM's stikord er gammeldags og middelmådig, masser af udstyr og
billig i indkøb og sikkerheden lever nok heller ikke op til standarden i
2004.

Men hvis de er billige nok og man giver den fuld omgang rustbeskyttelse
straks får man da nok meget for pengene.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 22-09-08 19:58

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> wrote in message
> [...]
> kørt under 100000 km ?
> 4. Andre gode råd ifm. køb af een af de 2 ovennævnte biler?

hold dig langt væk fra det skrammel...

find dig en god brugt Skoda eller lign. og du får en _kvalitets-bil_! der
kan holde i mange år...

mvh
Rasmus