Tabelopdatering ACCESS2000 - hvorfor fejl ~
Fra : John S Hansen

Dato : 23-07-01 22:02

Kære NG
Når jeg kører nedenstående kode får jeg fejlen: "Den ønskede handling
understøttes ikke af objektet eller provideren"
Den fejler i linie med .Fields(NStr).Value = "Andreas"

HVAD ER DER DOG GALT???????
Providerstring: Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;User ID=Admin;Data
Source=M:\Skadereg\Skade.mdb;Mode=Share Deny None;Extended Properties="";Jet
OLEDB:System database=C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYSTEM\SYSTEM.MDW;Jet
OLEDB:Registry Path="";Jet OLEDB:Database Password="";Jet OLEDB:Engine
Type=5;Jet OLEDB:Database Locking Mode=1;Jet OLEDB:Global Partial Bulk
Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database
Password="";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Encrypt
Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet
OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:SFP=False

Function Skriv()
Skrivetest
End Function

Sub Skrivetest()
MsgBox "Skrivetest"
Dim StrSQL As String
Dim NStr As String
Dim cnn As ADODB.Connection
Dim rst As ADODB.Recordset
Set cnn = CurrentProject.Connection
Debug.Print cnn.ConnectionString
Set rst = New ADODB.Recordset
StrSQL = "SELECT * FROM Person WHERE Navn='John'"
NStr = "Navn"
With rst
.Open Source:=StrSQL, ActiveConnection:=cnn,
CursorType:=adOpenKeyset
.Fields(NStr).Value = "Andreas"
.Update
.Close
End With
Set rst = Nothing
Set cnn = Nothing
End Sub

Fra : Rayman

Dato : 31-07-01 17:59

Du skal i hvert fald sætte cursortype FØR du åbner...
Derudover, kan det være en integritetsfejl....