Musikalsk fis og ballade til 50 års fødsel~
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 20:51

Skal ud og spille til en 50 års fødselsdag. Hvis der skal være lidt sjov i
løbet af aftenen har jeg musik til at danse Limbo, VLTJ og boogie woogie.

Jeg tænkte på, om der er nogen af jer, der har andre gode ideer?

--
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 21:37

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Skal ud og spille til en 50 års fødselsdag. Hvis der skal være lidt sjov i
> løbet af aftenen har jeg musik til at danse Limbo, VLTJ og boogie woogie.
>
> Jeg tænkte på, om der er nogen af jer, der har andre gode ideer?

Ja helt klart !
Mens folk er vandt til suppe-steg-is genren,
Kandis osv., så prøv at spille noget god gammel
jazz. Altså den klassiske jazz ala' Basie, Ellington m.fl.
Det skal være et up-tempo nummer som folk kan danse
til, og som du kan mixe ind lige efter det foregående.
Så vil de blive overraskede.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 21:58

"Eque" <-> wrote in message

> [...]
> Det skal være et up-tempo nummer som folk kan danse
> til, og som du kan mixe ind lige efter det foregående.

Hmmm... Det lyder mere som noget der ville virke til en 75 års fødselsdag.

> Så vil de blive overraskede.

Ja, det er der vist ingen tvivl om

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 22:48

> Hmmm... Det lyder mere som noget der ville virke til en 75 års fødselsdag.

Sådan een har jeg aldrig være til.
Men måske der kunne være mere liv i kludende
til sådan en fest, end dem du vil underholde
med Tørfisk og limbo...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-08 09:45

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Sådan een har jeg aldrig være til.
> Men måske der kunne være mere liv i kludende
> til sådan en fest, end dem du vil underholde
> med Tørfisk og limbo...

Tørfisk, ja jeg er stadig 55 år, og er helt vild med Tørfisk....

Og i øvrigt, har jeg ikke mødt andre, som ikke kunne li' dem.

Og har haft en enkelt med til et arrangement på Nørresundby torv, som altså
i tale, ikke kunne fordrage Tørfisk. Men ved en senere begivenhed, omtalte
gruppen fra Nørresundby torv, meget positivt..... Ja han ville købe plader
med dem, hvis de udgav nogle.... Så det var lidt sjovt, at kunne fortælle
ham, at det rent faktisk var Tørfisk, og der kunne købes masser af plader
med dem.... Og det skal da med, det var åbenbart ægte snak fra ham, for han
har nu flere plader med dem, end jeg selv har.... Så at han ikke kunne
fordrage Tørfisk, var altså blot en måde, at skjule sin uvidenhed på. For
da han først fik både hørt og set dem, var det en helt anden historie....

Limbo, er da hvis jeg ikke husker helt galt, enkle og glade danserytmer, som
vil kunne begå sig til enhver fest.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 19-09-08 14:01

Hej Benny

> Limbo, er da hvis jeg ikke husker helt galt, enkle og glade
> danserytmer, som vil kunne begå sig til enhver fest.

Du aner åbenbart ikke hvad Limbo er.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 19:43

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Du aner åbenbart ikke hvad Limbo er.

Det opdager han når han klasker nakken i parketgulvet

Fra : Max

Dato : 19-09-08 19:47

Hej Alex

> Det opdager han når han klasker nakken i parketgulvet

:)

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-08 15:41

> Hej Benny

> Du aner åbenbart ikke hvad Limbo er.
>
> --
> Mvh Max

Tja, der er vel andet end at snegle sig under stangen.... Ellers er det jo
hurtigt overstået.... Der er da vist også mere end et trin i en vals, eller
hvad ???

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 17:14

"Eque" <-> wrote in message

> Sådan een har jeg aldrig være til.
> Men måske der kunne være mere liv i kludende
> til sådan en fest, end dem du vil underholde
> med Tørfisk og limbo...

Jeg vil sgu ikke underholde med tørfisk, limbo, boogie woogie, eller andre
rædsler, hverken til en 50, eller 75 års fødselsdag.
Jeg tror godt nok min samlede omgangskreds ville kede sig i hjel indtil de
udvandrede i protest, hvis jeg diskede op med sådan noget vederstyggeligt
møg til min kommende fødselsdag.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-08 09:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Eque" <-> wrote in message

> Hmmm... Det lyder mere som noget der ville virke til en 75 års fødselsdag.

> Ja, det er der vist ingen tvivl om

_____________

Hvorfor skulle man genere dem?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-08 09:15

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det skal være et up-tempo nummer som folk kan danse
> til, og som du kan mixe ind lige efter det foregående.

___

Jeg vil foreslå at man ikke bare spiller dansktop, men overrasker med at
spille en masse hollandsk slager. Det er jo blevet rasende populært her på
det sidste, de steder hvor man har radioer som spiller musik for den
almindelige befolkning. Prøv det. Men også en del Usa-country.

Afskriv simpelthen playlisten fra LIMFJORD PLUS. Så rammer man bredt. ´Her
er målgruppen fra 40 år og op

Hilsen Åge

Fra : Søren Nielsen

Dato : 19-09-08 20:16

Åge Halldorsson wrote:
> Jeg vil foreslå at man ikke bare spiller dansktop, men overrasker med
> at spille en masse hollandsk slager.

Nu var det jo ikke en begravelse.

Søren

Fra : Max

Dato : 19-09-08 20:37

Hej Søren

> Nu var det jo ikke en begravelse.

Nej, men det kunne det hurtigt blive, altså
for musikkeren :)

--
Mvh Max

Fra : Søren Nielsen

Dato : 19-09-08 20:48

Max wrote:
> Nej, men det kunne det hurtigt blive, altså
> for musikkeren :)

Man kunne frygte, at han ville hænge i det nærmeste solide træ inden længe
:)

Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-08 09:29

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det skal være et up-tempo nummer som folk kan danse
> til, og som du kan mixe ind lige efter det foregående.

Ville da så bedre tro på noget Papa Bue....

Den grimme ællington, så skal de nok være mere tyndhårede.

Det var altså en fødselsdag... Det skal være sjov og ballade
og ikke en koncertlignende oplevelse.

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, med mine 55 år
finder jeg ikke den store glæde i den grimme ællington.

Så hellere to af Shu-bi-duahhhhh....

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 21:36

> [...]
> løbet af aftenen har jeg musik til at danse Limbo, VLTJ og boogie woogie.
>
> Jeg tænkte på, om der er nogen af jer, der har andre gode ideer?

Jeg tænker på hvor mange på 50 år i vore dage vil synes at nævnte musik er
morsom?

Fra : Max

Dato : 18-09-08 21:48

Hej Allan

> Jeg tænker på hvor mange på 50 år i vore dage vil synes at nævnte
> musik er morsom?

Sjovt nok tænkte jeg lige det samme.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 21:50

> Sjovt nok tænkte jeg lige det samme.
>
> --
> Mvh Max

You're my man

Fra : Max

Dato : 18-09-08 22:10

Hej Allan

> You're my man

Jeg har bare rundet de halvtreds :)

Limbo og Boogie Woogie var jo netop den slags dans
vi slet ikke gad overhovedet og VLTJ aner jeg ikke
hvad betyder.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-08 09:10

> Hej Allan

> Jeg har bare rundet de halvtreds :)
>
> Limbo og Boogie Woogie var jo netop den slags dans
> vi slet ikke gad overhovedet og

SV: Det betyder jo ikke at alle vi andre også tilhører den mere alternative
del af befolningen

> VLTJ aner jeg ikke hvad betyder.

SV: det tror jeg så resten af danskerne godt ved.

Vemb Lemvig Thyborøn Jernbane. Det er almindeligt kendt af stort set alle.

Fra : Holst

Dato : 19-09-08 09:14

Åge Halldorsson wrote:

> SV: det tror jeg så resten af danskerne godt ved.
>
> Vemb Lemvig Thyborøn Jernbane. Det er almindeligt kendt af stort set alle.

Ja, jeg anede det heller ikke. Hvordan danser man det? Limbo og boogie
woogie ved jeg, hvordan man danser.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-08 09:49

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg anede det heller ikke. Hvordan danser man det? Limbo og boogie
> woogie ved jeg, hvordan man danser.

Det danser man heller ikke, alle jages ud af toget, for at skubbe det op af
bakken )
Sådan en moderne sang, a la Dirch Passer's film Bussen.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-08 09:24

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> SV: det tror jeg så resten af danskerne godt ved.
>
> Vemb Lemvig Thyborøn Jernbane. Det er almindeligt kendt af stort set alle.

Hej Åge

Ja når man kan få hele Langelandsfestivallen til at lege futtog til VLTJ

Så kan man vel også få en 50 års fødselsdag til at danse Limbo & Boogie
Woogie.
Der er vel ikke mange 50 årige, som ikke kender til disse stilarter...
Det skulle da lige være Limbo'en som jeg aldrig har følt, har slået rigtigt
an i DK.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 09:38

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Ja når man kan få hele Langelandsfestivallen til at lege futtog til VLTJ

ja der kan man se, hvad for meget druk fører til

Fra : Holst

Dato : 19-09-08 09:52

Benny Mortensen wrote:

> Der er vel ikke mange 50 årige, som ikke kender til disse stilarter...
> Det skulle da lige være Limbo'en som jeg aldrig har følt, har slået rigtigt
> an i DK.

Jeg tror, de fleste kender limboen. Men personligt har jeg aldrig set
limboen ved voksenfester. Derimod føler jeg, at den er ganske udbredt
til børnefester, f.eks. med børne i alderen 8-15 år.

Boogie woogie er det godt nok også ved at være mange år siden jeg sidst
har set, både til børne- og voksenfester.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-08 09:56

> [...]
>
> Boogie woogie er det godt nok også ved at være mange år siden jeg sidst
> har set, både til børne- og voksenfester.

Det kunne jeg godt fristes til at tro, du har ret i....

Så recepten er enkel, vi skal bare til at gå i barndom igen.

Så kan musikglæden vende tilbage.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-08 09:07

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> You're my man

_____

Tanker fra en anden verden uden populærmusik (underholdningsmusik)

Kom ud i virkeligheden.

Fra : Max

Dato : 19-09-08 13:59

Hej Åge

> Kom ud i virkeligheden.

Der har vi været længe, det er dig der lever
sammen med Alice.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 22:07

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Jeg tænker på hvor mange på 50 år i vore dage vil synes at nævnte musik er
> morsom?

Ikke ret mange tror jeg, og hvad pokker er VLTJ?

Jeg ville bilve ret stram i masken, hvis nogen arrangerer suppe, steg og
is-musik til min 50 års fødselsdag om 2 år, ja jeg ville fandme udvandre.
Men heldigvis er min omgangskreds ikke så onde, så jeg regner med et
bluesband med et snert af grunge og speed metal

/Alex

Fra : Max

Dato : 18-09-08 22:19

Hej Alex

> udvandre. Men heldigvis er min omgangskreds ikke så onde, så jeg
> regner med et bluesband med et snert af grunge og speed metal

Jeg håber de kan arrangere CCR :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 22:22

> Jeg håber de kan arrangere CCR :)

Lige netop John Fogerty har jeg et anstrengt forhold til af andre grunde, så
jeg tror jeg vil erstatte det med Stones :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 22:37

> Lige netop John Fogerty har jeg et anstrengt forhold til af andre grunde,

> jeg tror jeg vil erstatte det med Stones :)

Jeg ville gerne have dem begge...så dem begge live sidste sommer og der var
eddermame tryk på

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 22:40

> Jeg ville gerne have dem begge...så dem begge live sidste sommer og der
> var
> eddermame tryk på

Jeg har besluttet at jeg er rimelig træt af dig lige nu!

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-08 22:57

> Jeg har besluttet at jeg er rimelig træt af dig lige nu!

Så ka' du lære det ka' du

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-09-08 11:44

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Jeg har besluttet at jeg er rimelig træt af dig lige nu!

______

Jeg er træt af jer begge. Folk hvis fornavn starter med "A" er
u-udholdelige.

PS: Vigtig bemærkning

"Åge" staves ikke med to a-er"

Hi hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 19-09-08 20:41

On Thu, 18 Sep 2008 23:22:09 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
skrev:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

>Lige netop John Fogerty har jeg et anstrengt forhold til af andre grunde, så
>jeg tror jeg vil erstatte det med Stones :)

Så skal vi vel en del år tilbage i deres kariere?

per

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 21:27

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

> Så skal vi vel en del år tilbage i deres kariere?

Næh, Stones er Stones, og det glider ned sammen med alt det andet jeg kan
lide :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 21:28

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skal vi vel en del år tilbage i deres kariere?
> --
>
> Mvh
>
> per

Næeh de rykker stadig for vildt og kan spille røven ud af bukserne på de
fleste

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-08 09:47

> Hej Alex

> Jeg håber de kan arrangere CCR :)
>
> --
> Mvh Max

Så håber jeg du inviterer mig )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-08 09:06

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tænker på hvor mange på 50 år i vore dage vil synes at nævnte musik er
> morsom?
_____________

Ja, det med de 50 år er nok forkert. Det er jo nok meget populært helt ned
til 40 år.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 09:38

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det med de 50 år er nok forkert. Det er jo nok meget populært helt ned
> til 40 år.
>
> Hilsen Åge

Ja måske for fordrukne bønder med fedtede kasketter til det lokale dyrskue

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 17:09

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Ja måske for fordrukne bønder med fedtede kasketter til det lokale dyrskue

Ja, dælme ikke folk med sunde gener :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 18:53

Allan Krautwald wrote:
> Jeg tænker på hvor mange på 50 år i vore dage vil synes at nævnte
> musik er morsom?

Point taken.

Måske sidst på aftenen når kæppen i øret er tilstrækkelig lang.....

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 20:20

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Point taken.
>
> Måske sidst på aftenen når kæppen i øret er tilstrækkelig lang.....
>
> --
> Michael

Så skal den dælme også gå hele vejen igennem kraniet