Madopskrift på broccholisuppe med rejer & ~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-09-08 17:30

Jeg kan ikke finde den opskrift på nettet?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Heidi

Dato : 18-09-08 17:48

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Jeg kan ikke finde den opskrift på nettet?

No offense, men det hjælper at stave broccoli rigtigt
En søgning på Niclas og broccolisuppe førte bla. til følgende:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35060&a=874642&ingredients=broccoli&av704si=5909&av704ko=365262&showResults=false&lid=receptSearch452875&lPos=0

(Er på svensk).
--
Heidi

Fra : Rainman

Dato : 18-09-08 19:19

Heidi wrote:

> No offense, men det hjælper at stave broccoli rigtigt
> En søgning på Niclas og broccolisuppe førte bla. til følgende:

> [...]
Lyder da spændende - og sundt Men det bliver vel en kold suppe hvis
jeg forstår det rigtigt? Ved du hvordan den grønne farve i suppen
fremkommer? Betyder "mixa" på svenska evt. "blende", som i givet fald
kunne besvare det forrige spm.?

Fra : Heidi

Dato : 18-09-08 20:03

Rainman wrote:
> [...]
> hvis jeg forstår det rigtigt? Ved du hvordan den grønne farve i suppen
> fremkommer? Betyder "mixa" på svenska evt. "blende", som i givet fald

Jeg så ikke udsendelsen, så det er udelukkende et gæt - men jeg vil tro
suppen er mere eller mindre kold, da man blender de kogte broccoli med
kogevand og creme fraiche. Og der står ikke noget om at den skal varmes
op efter det. Og den grønne farve kommer jo så af den blendede broccoli.
Og ja, jeg vil mene at mixa betyder blende - på billedet ser det i hvert
fald ud til at suppen er blendet og cremet.

--
Heidi

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-08 09:34

Heidi <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

> [...]
> Og ja, jeg vil mene at mixa betyder blende - på billedet ser det i hvert
> fald ud til at suppen er blendet og cremet.

Smagte den i går aftes og den var varm. Fantastisk god og meget fyldig
og cremet.

Personligt synes jeg at rejerne skulle være svitset i hvidløg og chili i
stedet.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-08 09:34

Heidi <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

> No offense, men det hjælper at stave broccoli rigtigt
> En søgning på Niclas og broccolisuppe førte bla. til følgende:

Point taken. Jeg plejer nu ellers at være ret omhyggelig med stavningen.

> http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35060&a=874642&ingredients=broccoli&av70
4si=5909&av704ko=365262&showResults=false&lid=receptSearch452875&lPos=0

> (Er på svensk).

Tak.