hvilken film
Fra : bmk001@gmail.com

Dato : 19-09-08 07:50

Hej

Jeg så for ca. 2 år siden en film hvor følgende skete:

En ung mand skal/burde lave noget vigtigt i weekenden (eksame, etc),
mens hans kammerat gerne vil have ham med i byen.

De ender med at være sammen med 2 piger og den ene gut "ordner" den
ene pige i soveværelset mens den anden sidder i stuen med den anden
pige.

Da de 2 andre kommer udfra soveværelset, har pigen safter løbende ned
af benet som hun "samler" op med en finger og tager det i munden (et
skidesjovt klip), lige før eller efter opdager hun at hun også har
lidt safter i mundvigen, som hun også bare lige samler op og spiser
(ligeledes skidesjovt)

Så kan jeg ikke huske mere, nogen bud ?

Tror nok det er noget med "en vild tur i byen", eller sådan noget

mvh
brian

Fra : Peter Heide

Dato : 20-09-08 00:05

<bmk001@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

---------------

Mit bud er Luchino Visconti´s " Døden i Venedig"

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-09-08 10:33

Peter Heide skrev:

> Mit bud er Luchino Visconti´s " Døden i Venedig"

Sådan husker jeg den nu ikke

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&=&q=D%C3%B8den+i+Venedig&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

....men det er nok osse 40 år siden jeg så den i biografen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Brian K

Dato : 20-09-08 12:32

> [...]
>
> ...men det er nok osse 40 år siden jeg så den i biografen

Filem var ny da jeg så den for et par år siden - så det er ikke den (og det
var også en komedie)

mvh
brian

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-09-08 13:17

Brian K skrev:

> Filem var ny da jeg så den for et par år siden - så det er ikke den
> (og det var også en komedie)

Ja, så var det jo nok heller ikke "Ordet".

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-09-08 15:30

Brian K skrev:

> Filem var ny da jeg så den for et par år siden - så det er ikke den
> (og det var også en komedie)

Ja, det ville ikke være korrekt at kalde dét jeg så for en komedie
Hans

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-09-08 00:10

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ja, det ville ikke være korrekt at kalde dét jeg så for en komedie

Det lød den oprindelige beskrivelse nu heller ikke som.

Per V

--
Privatisering af offentlig virksomhed er legaliseret tyveri af folkets
ejendom.

Fra : Brian K

Dato : 22-09-08 01:01

> Det lød den oprindelige beskrivelse nu heller ikke som.

Jo - det syntes jeg faktisk det gjorde:

[...]

Skidesjovt går igen 2 gange i teksten

Mvh
Brian

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-09-08 09:24

Brian K wrote:
> [...]
> skidesjovt klip), lige før eller efter opdager hun at hun også har
> lidt safter i mundvigen, som hun også bare lige samler op og spiser

Det, den ene finder "skidesjovt" finder den anden (jeg) plat og
præpubertært.

Per V

Fra : Brian K

Dato : 23-09-08 01:33

> Det, den ene finder "skidesjovt" finder den anden (jeg) plat og
> præpubertært.

Måske... men det ændre ikke på at det burde være tydeligt at det er en
komedie der er tale om (uanset om du finder det plat eller ej)

mvh
brian

Fra : Mads

Dato : 23-09-08 15:47

On Tue, 23 Sep 2008 02:33:04 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>Måske... men det ændre ikke på at det burde være tydeligt at det er en
>komedie der er tale om (uanset om du finder det plat eller ej)

Jeg kunne nu heller ikke se komedien i det beskrevne.

Det kommer jo helt an på sammenhængen det foregår i.

Den beskrevne scene kunne ligeså godt have fundet
sted i en gyser eller et drama.

Fra : Brian K

Dato : 27-09-08 19:16

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne nu heller ikke se komedien i det beskrevne.
>
> Det kommer jo helt an på sammenhængen det foregår i.
>
> Den beskrevne scene kunne ligeså godt have fundet
> sted i en gyser eller et drama.

Så denne del - med 2 * (skide sjovt)

"munden (et
skidesjovt klip), lige før eller efter opdager hun at hun også har
lidt safter i mundvigen, som hun også bare lige samler op og spiser
(ligeledes skidesjovt)"

Samt mit gæt på titlen:

"Tror nok det er noget med "en vild tur i byen", eller sådan noget"

Det kunne lige så godt være en gyser eller drama ?

/brian

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-09-08 00:09

Peter Heide wrote:
> [...]
>

> ---------------
>

> Mit bud er Luchino Visconti´s " Døden i Venedig"

Hædr hædr hædr!

Per V

Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-09-08 18:14

On 20 Sep., 14:17, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Ja, så var det jo nok heller ikke "Ordet".

Det Syvende Segl, måske?

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-09-08 00:09

Tue Sørensen wrote:

> Det Syvende Segl, måske?

De Røde Heste?

Per V

Fra : René Helsager

Dato : 22-09-08 17:51

Mit bud er "The Long Weekend" http://www.imdb.com/title/tt0385057/

Fra : Brian K

Dato : 23-09-08 01:34

"René Helsager" <helsagerfjern@fjernprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud er "The Long Weekend" http://www.imdb.com/title/tt0385057/

Hejsa

Og det er liiiige præcis den

Takker

mvh
brian

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-09-08 21:12

On Mon, 22 Sep 2008 10:23:46 +0200, Per Vadmand wrote:

> Det, den ene finder "skidesjovt" finder den anden (jeg) plat og
> præpubertært.

Så hvis en film, efter din mening, er plat og præpubertær kan den ikke
kaldes for en komedie?

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 23-09-08 21:22

On Tue, 23 Sep 2008 09:39:18 +0200, Per Vadmand wrote:

> At kalde noget en komedie forudsætter, at det er morsomt.

Nej, en komedie er en film der forsøger at være morsom. At det så, i en
enkeltpersons mening, ikke lykkedes ændrer ikke noget ved det.

> Jeg har ikke
> set den pågældende film, måske er der morsomme ting i den, men jeg kunne
> ikke se noget morsomt i det citerede afsnit, kun dumt og plant
> præpubertetsfnis i stil med lokumstegninger.

At være plat eller præpubertær er ikke nogen hindring for at være morsom.

> Jeg holder meget af drengerøvskomedier som Ferris Bueller, Waynes World
> og Bill & Ted, men så skal de altså være morsomme.

Der er ingen der siger du skal se den.

> --
> Privatisering af offentlig virksomhed er legaliseret tyveri af folkets
> ejendom.

Sludder.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 24-09-08 01:46