Nye vinduer
Fra : Danny

Dato : 18-09-08 18:33

Hej

Jeg står og skal skifte vinduer og døre og er derfor gået på jagt efter en
god leverandør. Men sikke en jungle af leverandører der er derude. Efter at
have gennempløjet diverse blade og kigget på nettet har jeg
fundet frem til følgende, som jeg mener kunne være interessante:

Kipa vinduer
JNA vinduer
Bedst Billigst

Jeg er godt klar over, at pris og kvalitet som regel hænger sammen, men har
derudover ingen erfaring med leverandører inden for området. Er der nogen i
denne NG, som har nogle erfaringer at dele ud af, gerne mht. til ovennævnte
leverandører?

Mange hilsener,
Danny

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-09-08 19:15

"Danny" <none@none.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> har derudover ingen erfaring med leverandører inden for området. Er der
> nogen i denne NG, som har nogle erfaringer at dele ud af, gerne mht. til

Monterede 6 JNA vinduer i eget hus sidste år. De sidder da endnu. :)

De var pissebillige, og ligner alle andre. Der er ingen lakeringsfejl, som
jeg ellers tit oplever hos de større/dyrere producenter og hængsler og
profiler er IPA systemet som skulle være det mest brugte.

Energiglas, alubundglaslister.

Jeg er godt tilfreds.

- Martin

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 19:31

"Danny" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har derudover ingen erfaring med leverandører inden for området. Er der
> nogen i denne NG, som har nogle erfaringer at dele ud af, gerne mht. til

Jeg har efterhånden købt vinduer og døre fire gange (9 vinduer og 2
hoveddøre og lidt glas).
Hver gang har jeg støvsuget markedet, og hver gang har jeg købt hos JP Hem i
Horsens.
Kvaliteten har jeg intet ondt at sige om. Men jeg har heller ikke nogen
specielt at sammenligne med.
De er malet flot, og servicen er absolut helt i top. Og levering til aftalt
tid.
De er samtidig de billigste jeg har kunnet finde.

mvh
Kåre

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-09-08 20:27

> [...]
> har derudover ingen erfaring med leverandører inden for området. Er der
> nogen i denne NG, som har nogle erfaringer at dele ud af, gerne mht. til

Hej Danny

Jeg købte i foråret 5 nye vinduer til hytten, alle hos Jydsk
VinduesKompagni.
De var "samme" pris som dem du nævner, men jeg fik en uovertruffen service i
butikken og 15 % rabat på mit glatte ansigt.
Vinduerne er meget flotte, flot malede og meget robuste. Det ene vindue
havde en lille glasfejl og jeg kontaktede dem derfor, 2 dage senere var der
en glarmester og skifte ruden.
Selv tømreren der monterede vinduerne sagde at de var af en god kvalitet,
faktisk lige så flotte som de Rationel-vinduer han plejede at købe til
kunderne.

Jeg var hos mange leverandøre og kigge og jeg må sige dem der skuffede mig
aller mest fra JNA. Glaslister der gabte, glaslister der ikke var lige
lange, tydelige knaster osv.
Jeg spurget ekspedienten (da han fik tid efter ca. 45 minutter) om de
udstillede vinduer var den standard man kunne forvente fra dem, og til det
svarede han "Ja, selvfølgelig".

Så ingen tvivl hos mig, når resten skal skiftes handler jeg hos Jydsk
VinduesKompagni igen.

P.S. Husk at beregne LAAAAAAAAAAAAAAAANG leveringstid lige meget hvem du
vælger. Jeg fik mine vinduer på 8 uger, flere af de andre leverandøre
snakkede om ca. 4 måneder. Kipa om over et halvt år!!!!

Lars Hansen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 18-09-08 20:42

Hej

> Så ingen tvivl hos mig, når resten skal skiftes handler jeg hos Jydsk
> VinduesKompagni igen.

Tror du har været heldig ellers har jeg bare været uheldig ;)

Har købte nogle vinder og en facedør af JVK. De var meget ringe malet,
ramponeret og her et år efter, er der kommet en masse synlige knaster.
Klagede man til dem, ville de blot spise en af med et par hundrede kroner -
tak for kaffe.

Jeg handler aldrig hos dem igen.

Er glad for at høre, at du har fået leveret varen :)

Mvh
Hans

Fra : Torben

Dato : 20-09-08 09:22

Har også kun hørt dårligt om JVK.

-TT

Fra : Klaus G.

Dato : 18-09-08 21:04

> Kipa vinduer
> JNA vinduer
> Bedst Billigst
Der er også Skjern Vinduer. De plejer at lave nogle gode vinduer...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-09-08 06:40

Danny wrote:
> [...]
> derude. Efter at have gennempløjet diverse blade og kigget på nettet
> har jeg fundet frem til følgende, som jeg mener kunne være interessante:

Købte vinduer fra Bedst og Billigst for tre år siden, kvaliteten fejler ikke
noget. Servicen er fin og de kan tilbyde at montere.

Energiruder og alu-glaslister i bunden

Erik Ginnerskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-08 14:36

On 19 Sep., 07:39, "Erik Ginnerskov" <erik.ginners...@live.dk> wrote:

> Købte vinduer fra Bedst og Billigst for tre år siden, kvaliteten fejler ikke
> noget. Servicen er fin og de kan tilbyde at montere.
>
> Energiruder og alu-glaslister i bunden

Hey

Jeg har også købt hos bedst og billigst... Billig nok og levering til
tiden..

Dog synes jeg der mangler noget dokumentation. ikke Eet klistermærke
med produktionsdato eller certifigation eller hvilket glas der sidder
i.... Kun nogle rester fra nogle klistermærke der har siddet på
ruderne.

Jeg er nemlig lidt mistænktsom på om det nu er energiglas der sidder i
vinduerne.. for de er nemlig lige så kolde nu som nogle 10år gamle
termoruder...
Man burde da ikke kunne mærke kulden på en energiruden nu her for der
er ca. 4grader udenfor. Jeg måler samme temperatur indvendig som et
sæt 10år gamle termoruder... Dog 4grader varmere end min dør som også
har termoglas ca. 10år også.

Hvordan er dine?

Mvh. Bjarke

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-08 06:40

Bjarke Hansen wrote:

> Hvordan er dine?

Det har jeg ikke målt. Men er du i tvivl, kan du få en uafhængig glarmester
til at kigge på ruderne. Han kan se på mærkningen i aluprofilen mellem
glassene, om det er energiruder eller almindelige gammeldags termoruder.

Erik Ginnerskov

Fra : Torben

Dato : 20-09-08 09:23

Rational det virker bare, dog slår knasterne igennem, men de fungerer godt
på 4 år her. Kan som regel købes billigt hvis man handler lidt.

-TT

Fra : Preben Kaas

Dato : 20-09-08 18:52

On Thu, 18 Sep 2008 19:33:23 +0200, "Danny" <none@none.com> wrote:

> [...]
>denne NG, som har nogle erfaringer at dele ud af, gerne mht. til ovennævnte

Fik for ca. 1 år siden monteret bondehusvinduer fra KPK
www.kpk-vinduer.dk i vort hus.
Super service og kvalitet.
Sprossevinduer med lavenergiglas og det kan mærkes på varmeregnskabet.

Mit råd er at droppe lavprisfirmaerne og betale lidt mere (og det er
kun lidt) hos en seriøs vinduesfabrikant.
Det betaler sig i længden.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-09-08 21:00

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Mit råd er at droppe lavprisfirmaerne og betale lidt mere (og det er
> kun lidt) hos en seriøs vinduesfabrikant.

KPK handler kun med mestre, så Danny skal alliere sig med sådan én hvis han
selv skal montere.

- Martin

Fra : Preben Kaas

Dato : 20-09-08 21:18

On Sat, 20 Sep 2008 22:00:26 +0200, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>KPK handler kun med mestre, så Danny skal alliere sig med sådan én hvis han
>selv skal montere.
>
>- Martin

Det er jeg godt klar over, men Danny har jo ikke sagt, at han selv
skal montere og ellers skulle det vel ikke være svært at finde en
tømrermester, som vil "købe" og viderefakturere til Danny.

Han kan jo "tjene" rabatten fra KPK evt. dele den med Danny

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-09-08 08:25

> Det er jeg godt klar over, men Danny har jo ikke sagt, at han selv
> skal montere og ellers skulle det vel ikke være svært at finde en
> tømrermester, som vil "købe" og viderefakturere til Danny.

Men det var Danny nok ikke klar over....

- Martin

Fra : Danny

Dato : 21-09-08 20:09

Hej

Tak for de mange tilbagemeldinger. Jo, jeg skal selv montere det hele med
hjælp fra en ven med hænderne skruet godt på.

Mvh,
Danny

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-09-08 00:50

> [...]

>denne NG, som har nogle erfaringer at dele ud af, gerne mht. til ovennævnte

Prøv også www.danske-vinduer.dk
Vi fik leveret 4 vinduer fra dem, de er af en god kvalitet og jeg
synes prisen var ok. De lakerer med oliemaling vist nok som de eneste
i Danmark.