Erfaringer med Ecoteck Venezia Pilleovn
Fra : Tonni Madsen

Dato : 18-09-08 13:51

Hejsa, jeg har lidt kik på sådan en svend...
Jeg står for at skulle flytte, og i mit "nye" hus har de tidligere fyret med
fast brænsel, men det er jeg ikke meget for, det må gerne passe sig selv
lidt mere, og samtidig vil jeg godt ha lidt ild op i stuen, det er så
hyggeligt (når det altså er pakket ind...
Vandvarmeren bliver også opvarmet af fyret, så umiddelbart skal jeg fyre
videre i den for at få varmt vand, men det ser ud til at denne type pille
ovn også kan brygge det, men jeg kan ikke rigtigt finde nogen erfaringer på
google, kun en enkelt der har købt en brugt som vist ikke imponerede, men
man kan jo altid være uheldig...

Hvad siger folket?

Mvh Tonni Madsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-09-08 15:09

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ovn også kan brygge det, men jeg kan ikke rigtigt finde nogen erfaringer
> på google, kun en enkelt der har købt en brugt som vist ikke imponerede,

Hvorfor ikke et pillefyr?

- Martin

Fra : Tonni Madsen

Dato : 18-09-08 19:18

> Hvorfor ikke et pillefyr?
>
> - Martin

Nok mest for at få hygge elementet ved en "brændeovn" med, og så er
komplette pille fyr temmelig kostbare hvad jeg sådan har fundet.

Mvh Tonni Madsen

Fra : CC

Dato : 18-09-08 18:32

prøv at se om du kan finde nogle erfaringer her: http://forum.pilleklub.dk/

Fra : Tonni Madsen

Dato : 18-09-08 19:19

> prøv at se om du kan finde nogle erfaringer her:
> http://forum.pilleklub.dk/

Jeg prøver at kikke, tak for linket, men jeg tror ikke der er noget, har som
sagt været google igennem, og den finder normalt det meste der er skrevet om
tidligere, så jeg skal nok ha fundet nogen "tavse brugere".
Men som sagt, jeg prøver, mange tak.

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jakob Griffel

Dato : 19-09-08 21:02

> , så jeg skal nok ha fundet nogen "tavse brugere".

Dem er der vist (desværre) mange af. De fleste pilleovnsbrugere synes ikke
at bevæge sig i dette eller lignende fora. Det kunne ellers være fint.

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders Majland

Dato : 20-09-08 20:10

> Hvorfor ikke et pillefyr ?

Ja medmindre det er meget nemt at laver rørføringen fra en pilleovn med gris
til vandvarmer og radiatorer ...

Tror også det nemmeste er at erstatte brændefyret med et pillefyr eller
stoker og så supplere med en alm brændeovn i huset. Mange stokere kan man
også fyre manuelt i med fastbrændsel hvis man har noget træ tilovers.

Alm brænde brænder også pænere end piller og en del pilleovne har også
trælse lyde fra snegl/blæser ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Jørgen

Dato : 21-09-08 19:55

Tonni Madsen wrote:

> [...]
> ovn også kan brygge det, men jeg kan ikke rigtigt finde nogen erfaringer
> på google, kun en enkelt der har købt en brugt som vist ikke imponerede,

Jeg kigger også efter en pilleovn, og ledt efter oven med fornuftige priser
på. Indtil videre er jeg varm på en Sicalor,
http://www.varmebutikken.dk/index.htm Om ikke andet, så har de nogle meget
fornuftige betragninger om hvad en pille ovn kan og ikke kan. Læs f.eks om
Misforståelserne her http://www.varmebutikken.dk/pilleovne.htm

Jeg var i øvrigt på en salgsudstilling og så en Scotte i drift. Det var
sørme overbevisende hvad man kan få for kr under kr. 25.000 + VVS arbejde.

PS
Håber du kan bruge det, selv om jeg ikke svarede på dit spørgsmål

- jørgen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 22-09-08 18:07

> [...]
>
> PS
> Håber du kan bruge det, selv om jeg ikke svarede på dit spørgsmål

Jo tak, naturlig vis altid spændende at se hvad der er på markedet, men den
model jeg har mest kik på kan kobles på centralvarmen, og altså lave varmt
vand, og trække radiatorer i andre rum, det syntes jeg må være en klar
fordel, især med vandet da el, eller opfyring i fyret er den eneste
mulighed...
Men det kan godt være jeg bør kikke på løsningen med en stoker, og en
almindelig brændeovn istedet... syntes bare det var smart at samle dem i
et...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jørgen

Dato : 22-09-08 20:42

Tonni Madsen wrote:

> [...]
> Men det kan godt være jeg bør kikke på løsningen med en stoker, og en
> almindelig brændeovn istedet... syntes bare det var smart at samle dem i

På lørdag d. 27-9 holdes der Energidag på Roskilde Dyrskueplas
http://www.energidagen.dk/Default.aspx?ID=600
Hvis du bor den ende af landet er der helt sikkert mulighed for at se et
par kørende anlæg.

- jørgen