Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv til kloakinspektionskamera?
Fra : Jens Jacobsen

Dato : 19-09-08 14:57

Jeg har et lille CCD kamera med en CCD på10x10mm. Jeg skal have fat i
et eller andet billigt objektiv så jeg kan filme indersiden af et rør
med en diameter på 15 cm.

Jeg forestiller mig at det skal være et objektiv med kort brændvidde,
men et objektiv fra et 35mm kamera giver jo en vis teleeffekt p.g.a.
den lille CCD.

Kameraet er vidst et C-mount, men jeg regner med at skulle flikke et
eller andet obskurt sammen med et eller andet gammelt billigt objektiv
fra et eller andet.

Nogen ideer?

Fra : Peder P. Pedersen

Dato : 19-09-08 22:35

Hej Jens

Hvis det ikke lige er fordi du gerne selv vil lave et sådan kamera, er du
velkommen til at kontakte mig. Jeg kan hjælpe hvis det mere er behovet for
at få filmet røret, hvis du bor i nærheden af 7200 området

Mvh.
Peder
pederpan@mail.dk