Defekt kat
Fra : Per Christiansen

Dato : 19-09-08 11:33

Hvis katten er gået , vilke virkning vil det have på motorens gang.

Det er fordi jeg har en peogeot 106 som pludre i tomgang og hakker
når man køre men ikke når den køre stærkt.

Jeg har lige været til syn og han målte på udstødningen og sagde at katten
nok
var gået, eller lambdasonden men den er lige skiftet før han målte .

Det er en 1,4 kfx motor fra 96-97

Er det katten det er galt med.

Fra : Jacob

Dato : 19-09-08 15:19

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok
> var gået, eller lambdasonden men den er lige skiftet før han målte .

Bare hav lidt tålmodighed, så kommer din kat sikkert hjem igen. Og hvis du
så klør den lidt under hagen, så spinder motoren også. :)

Spøg til side - Når katalysatoren er røget, kan det godt gå ud over motorens
gang. En katalysator kan "falde sammen" når den er slidt op, og så har
motoren sværere ved at skubbe udstødningen ud. Den ryger muligvis også mere
end den plejer.

Mvh Jacob