Autoradio
Fra : Preben Andersen

Dato : 19-09-08 06:01

Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan bladre
gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den kan spille MP3.

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Carsten

Dato : 19-09-08 07:29

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan
> bladre gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den kan
> spille MP3.

Et utal af dem... f.eks. http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=5856

Købte selv en MP57 her:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=67480&type=0 - da de var
ca. 700kr. billigere end carsound. Bemærk at den dog ikke har SD slot, men
USB.

Carsten

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-09-08 14:21

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> var ca. 700kr. billigere end carsound. Bemærk at den dog ikke har SD slot,

Tak for dine forslag, men Melbourne har ikke CD og Hamburg har ikke SD, så
det skal ikke være nogen af dem.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-08 17:38

Carsten skrev:
> Et utal af dem... f.eks. http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=5856

Iflg. det oplyste mangler den faktisk cd-afspilleren. Om det så bare er
fordi de har glemt at nævne den ved jeg ikke.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Specks6812

Dato : 19-09-08 11:17

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> said in

> Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan
> bladre gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den
> kan spille MP3.

Tjek lyden af anlæget i en Lexus LS 430
Jeg har aldrig hørt bil lyd der var bedre.
køb det som den bil har og du har det bedste synes jeg.

Fra : Carsten

Dato : 19-09-08 11:45

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> said in

> Tjek lyden af anlæget i en Lexus LS 430
> Jeg har aldrig hørt bil lyd der var bedre.
> køb det som den bil har og du har det bedste synes jeg.

ja, hvorfor egentlig ikke bare købe hele bilen. Det er da nemmere end at
skifte radioen i den gamle (bil)

Carsten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-08 11:59

Specks6812 <findit@hotmail.com> wrote in news:Xns9B1E7CE0A938325689lh236589
@212.242.40.162:

> Tjek lyden af anlæget i en Lexus LS 430
> Jeg har aldrig hørt bil lyd der var bedre.

Fik du læst indlægget inden du svarede? Mark Levinson anlæggene i Lexus
modeller havde ingen SD kort slots sidst jeg tjekkede.

> køb det som den bil har og du har det bedste synes jeg.

Det er anlæg specielt tilpasset den enkelte model. Dels kan de ikke købes i
løs vægt, dels ville det være "spildt" medmindre man har en Lexus.

Fra : Specks6812

Dato : 19-09-08 17:08

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> said in

> [...]
>
> Det er anlæg specielt tilpasset den enkelte model. Dels kan de ikke
> købes i løs vægt, dels ville det være "spildt" medmindre man har en

Ok
Det anede jeg ikke.

Jeg er dog af den opfattelse, generelt, at lyd ikke bør nydes i bilen men
i hjemmet.
Derfor kunne det jo godt være at en preference for vellyd i den konkrete
bil kunne være en hjælp for spørgeren eller andre.

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-09-08 14:40

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan
> bladre gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den kan
> spille MP3.

Nu fandt jeg en Blaupunkt Memphis MP66. Den ser ud til at kunne det, jeg
gerne vil have:
http://www.hifispeed.dk/shop/blaupunkt-memphis-mp66-11318p.html

Fra : Tom Jensen

Dato : 19-09-08 14:47

> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
>
> Nu fandt jeg en Blaupunkt Memphis MP66. Den ser ud til at kunne det, jeg
> [...]

hej
jeg har en magen til på min linde eltruck på arbejde .
jeg fik den sat i fordi der var usb og kortlæser pga at jeg ikke troede at
den alm cd kunne klare de rystelser der er på en 3 hjulet truck, men det er
meget sjælden at den hakker med cd i.

jeg bruger næsten kun usb stick nu ,og jeg plejer at have et par stykker som
jeg skifter med forskellig musik hver uge.

mvh tom jensen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-09-08 00:01

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg bruger næsten kun usb stick nu ,og jeg plejer at have et par stykker
> som jeg skifter med forskellig musik hver uge.

Ud fra billedet kan jeg ikke lige umiddelbart lure, hvor USB-tilslutningen
er.
Er den i fronten, eller skal man trække et USB-kabel fra bagsiden og f.eks.
ud gennem handskerummet til tilslutning?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-09-08 01:28

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er den i fronten, eller skal man trække et USB-kabel fra bagsiden og
> f.eks. ud gennem handskerummet til tilslutning?

hej ole
usb er et kabel som er koblet til fra bag .
jeg vil skyde det til at være ca 50 cm lang.
på trucken har jeg det til at stikke lidt ned fra selve monteringsboksen(som
er monteret i loftet) , så er det nemt at skifte sticks.
mvh tom

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-09-08 14:47

> [...]
> på trucken har jeg det til at stikke lidt ned fra selve
> monteringsboksen(som er monteret i loftet) , så er det nemt at skifte

Hej Tom
Ja det er jo en super løsning på en truck. Det bliver vist ikke meget
nemmere i det setup
Tak for info!

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : oz3bto

Dato : 20-09-08 14:59

> [...]
> på trucken har jeg det til at stikke lidt ned fra selve
> monteringsboksen(som er monteret i loftet) , så er det nemt at skifte

På Xzound sidder et bette klap i fronten hvor man sætter et kabel i også er
der USB for enden af kablet

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-09-08 08:06

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den alm cd kunne klare de rystelser der er på en 3 hjulet truck, men det
> er meget sjælden at den hakker med cd i.

Kun når du kører ind i stolperne i hallen? :)

--
Per

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-09-08 14:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Kun når du kører ind i stolperne i hallen? :)
>

> --
> Per

hehe ,vi har haft en gaffel til at stå fra en truck hvor en tidligere
kollega fejlbedømte hans afstand til et stålspær ,rimelig meget.

gaflen lignede en ski i spidsen, altså en bue opaf.

den blev han meget mobbet med.

mvh tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-09-08 15:00

Tom Jensen skrev:
> [...]
> kollega fejlbedømte hans afstand til et stålspær ,rimelig meget.
> gaflen lignede en ski i spidsen, altså en bue opaf.

Ikke ligesom på COOP's lager i Hasselager?

Der har de faste trucks. Og en af dem kører rundt med navnet "<fornavn>
Vælt" fordi han/hun er den sidste der har væltet en palle. Og det varer
indtil den næste gør sit til at overtage navnet.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-08 17:46

Preben Andersen skrev:
> Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan
> bladre gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den kan
> spille MP3.

"Blaupunkt Canberra SD27" ser ud til at have begge dele.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-09-08 10:14

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> "Blaupunkt Canberra SD27" ser ud til at have begge dele.

Så vidt jeg kan se, har den ikke CD.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-08 11:02

Preben Andersen skrev:
> Så vidt jeg kan se, har den ikke CD.

Det kan godtvære at det her:

"CD
DMS (Disk Management System)"

betyder at den kun kan styre en ekstern diskenhed.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-09-08 21:41

> [...]
> Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan
> bladre gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den kan

Jeg har en Blaupunkt Woodstock DAB 53 (tror jeg den hedder) og den har både
MP3, CD og SD.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kim

Dato : 20-09-08 06:38

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har en Blaupunkt Woodstock DAB 53 (tror jeg den hedder) og den har
> både MP3, CD og SD.

Hvo'n fungerer det DAB i en bil.
Fungerer det godt ?

Mvh, Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-08 06:57

Kim skriver:

> Hvo'n fungerer det DAB i en bil.
> Fungerer det godt ?

Når man har fået den rigtige antenne på - ja.

Har en kammerat der har selvsamme radio. Han er vældigt godt tilfreds.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-09-08 08:07

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Hvo'n fungerer det DAB i en bil.
> Fungerer det godt ?

I DK er det fint nok. Kører du udenlands, skal du tjekke hvert enkelt lands
dækning. Husk CD eller lignende, når du kører udenlands ;)

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-08 08:14

Per Henneberg Kristensen skriver:

> I DK er det fint nok. Kører du udenlands, skal du tjekke hvert enkelt lands
> dækning. Husk CD eller lignende, når du kører udenlands ;)

Nu kan den også modtage FM, så mere slemt er det heller ikke.....

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-08 11:45

> Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan
> bladre gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den kan
> spille MP3.

Jeg købte den her i bilka for noget tid siden til ca 500,- kr og den har
måske det du søger.

http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=10450&menuGuid=5387&subMenuguid=6086

Den er nu udgået og der er kommet nye modeller, har været i bilka for 2 uger
siden og der kan jeg da huske at der var nogle denver radioer men hvilken
model ved jeg ikke, så de burde have dem endnu (nye modeller).

kimilar

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-08 11:50

> [...]
> uger siden og der kan jeg da huske at der var nogle denver radioer men
> hvilken model ved jeg ikke, så de burde have dem endnu (nye modeller).

Selv om det er en Denver spiller den godt.

kimilar

Fra : oz3bto

Dato : 20-09-08 14:52

> [...]
> Findes der en autoradio med CD-afspiller, SD kortlæser, hvor man kan
> bladre gennem biblioteker og vælge numre, og så selvfølgelig at den kan

XZound MT-1 ret billig ved THansen køre USB sd kort har 256mb indbygget
hukommelse
Ja den kunne hvist enda læse dvd skiver med mp3er på.. Er dog ikke helt
sikker
Vi bruger selv usb sticks i bilen og det er ret nemt at navigere gennem
numerne