45% af briterne sms'er under bilkørsel
Fra : Martin Bak

Dato : 18-09-08 21:01

Det var dog et voldsomt højt tal. Jeg har nok også en gang eller 2 læst en
sms under kørslen, men dog aldrig forfattet en mens jeg kørte.

Er tallet dækkende? Og er det ligeså udbredt i Danmark?

http://ekstrabladet.dk/112/article1058032.ece

(for de der får røde knopper af EB, er der en henvisning til kilden sidst i
artiklen)

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-08 03:05

On Sep 18, 10:01 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> Det var dog et voldsomt højt tal. Jeg har nok også en gang eller 2 læst en
> sms under kørslen, men dog aldrig forfattet en mens jeg kørte.
>
> Er tallet dækkende? Og er det ligeså udbredt i Danmark?

Jeg tror ikke der er så mange, men der er mange.
Man kan typisk se dem på motorvejen, de ligger (heldigvis) inde til
hæjre med ca. 100-110, også i 130 zonerne.
Og mine observationer er at det tit er kvinder.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-09-08 10:42

On Fri, 19 Sep 2008 02:04:33 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Jeg tror ikke der er så mange, men der er mange.
>Man kan typisk se dem på motorvejen, de ligger (heldigvis) inde til
>hæjre med ca. 100-110, også i 130 zonerne.
>Og mine observationer er at det tit er kvinder.

Der kom du mig i forkøbet.

De praler jo selv af, at de i modsætning til mænd, kan multitaske. .o)

Det er beklageligvis mit indtryk, at det er noget de øver sig meget på
under kørslen.

Yngelpleje, især når yngelen er fastspændt på bagsædet, således at
hele overkroppen vender imod kørselsretningen. Lægning af make-up.
SMS. PMS. Og indtagelse af fast-food.

Det kan de alt sammen klare på én gang.

I samme forbindelse vil jeg ikke undlade at nævne, at selv
lastbilchauffører ikke har gang i så meget på én gang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per D.

Dato : 19-09-08 11:12

> I samme forbindelse vil jeg ikke undlade at nævne, at selv
> lastbilchauffører ikke har gang i så meget på én gang.

> [...]

Det har du sikkert ret i, men skøre er de sgu. :))

http://www.youtube.com/watch?v=BQ686rwC2cw&feature=related

Per D.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-09-08 11:58

On Fri, 19 Sep 2008 12:12:27 +0200, "Per D." <ginge@post10.tele.dk>
wrote:

>Det har du sikkert ret i, men skøre er de sgu. :))
>
>http://www.youtube.com/watch?v=BQ686rwC2cw&feature=related

>--

Det er bare en af mange nye foranstaltninger for at spare vognmandens
penge.

Alt. kunne det være en af mine kolleger fra Østeuropa, der har skaffet
sig et selvreguleret løntillæg ved at sælge dækkene til en mere
velbeslået kollega.

Tror du forresten ikke, at der må være noget galt med støddæmperne på
den trailer? Jeg synes ikke de fælge er særligt runde mere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per D.

Dato : 19-09-08 23:36

">
> Alt. kunne det være en af mine kolleger fra Østeuropa, der har skaffet
> sig et selvreguleret løntillæg ved at sælge dækkene til en mere
> velbeslået kollega.

Det har du sikkert ret i, her er en der går et skridt videre
i besparelserne.

http://www.youtube.com/watch?v=Nv5wguWTw1g

> Tror du forresten ikke, at der må være noget galt med støddæmperne på
> den trailer? Jeg synes ikke de fælge er særligt runde mere.

Har du aldrig hørt om LUFTAFFJEDRING,
man mærker ikke en skid.

Per D.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-09-08 16:04

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
>
> I samme forbindelse vil jeg ikke undlade at nævne, at selv
> lastbilchauffører ikke har gang i så meget på én gang.

Jeg havde ellers altid troet at de mange spejle netop var sådan et
makeupbord på hjul... Der kan man se.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-09-08 22:43

> Der kom du mig i forkøbet.
>
> De praler jo selv af, at de i modsætning til mænd, kan multitaske. .o)

Du har da helt misforstået begrebet multitasking ifm. kvinder
Det betyder bare at de har mange tasker.

> Det er beklageligvis mit indtryk, at det er noget de øver sig meget på
> under kørslen.

Yep, de roder tit i tasken/taskerne under kørsel.

> [...]
>
> I samme forbindelse vil jeg ikke undlade at nævne, at selv
> lastbilchauffører ikke har gang i så meget på én gang.

Næ, I har vel ikke brug for så mange tasker.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-08 23:03

Folmer Rasmussen skriver:

> De praler jo selv af, at de i modsætning til mænd, kan multitaske. .o)

Det kan de på lige fod med mænd.

Det er bare sådan at mænd altid multitasker - undtagen når de har sex.

Kvinder har bare sjældent deres ene af 2 processer de kan multitaske med
tunet ind på sex, der for kan de "2 ting på 1 gang"

Klasu
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-08 04:54

On Sep 19, 11:41 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk>
wrote:
> I samme forbindelse vil jeg ikke undlade at nævne, at selv
> lastbilchauffører ikke har gang i så meget på én gang.

Nej, næppe yngelpleje, men i hvert fald har mange gange i håndholdt
mobil.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-09-08 12:05

On Fri, 19 Sep 2008 03:53:31 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Nej, næppe yngelpleje, men i hvert fald har mange gange i håndholdt
>mobil.

>--

I min verden er håndholdt mobiltelefoni så almindeligt, at det ikke er
værd at nævne. Jeg har selv fastmonteret.

Personligt synes jeg det er en uskik, når mine kolleger har spejlene
indstillet til at lægge make-up.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-08 06:05

On Sep 19, 1:05 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> I min verden er håndholdt mobiltelefoni så almindeligt, at det ikke er
> værd at nævne. Jeg har selv fastmonteret.

Det tror jeg egentligt også der er i mange, men så er den håndholdte
deres private.

I går eftermiddags holdt jeg for rødt lys i en venstresvingsbane, og
der kom en lastbil med sættevogn fra venstre og skulle lave et for ham
højresving. Han var lige ved at køre ind i mig og en anden bil og jeg
er sikker på han ikke ville have set en cyklist, som der er mange af i
det kryds.
Han havde den ene hånd på rattet og den anden oppe ved øret med en
mobil.......

> Personligt synes jeg det er en uskik, når mine kolleger har spejlene
> indstillet til at lægge make-up.

Det tror jeg på.

Fra : BikeManiac

Dato : 20-09-08 00:56

> Jeg tror ikke der er så mange, men der er mange.

Jeg tror helt klart der er flere. Hyppigheden af mobilsnak/SMS under
kørsel er ligefrem proportional med omkostningerne ved brug af
mobiltelefon. Danmark hører til de lande hvor det nærmest er gratis at
bruge din mobil. Eks:

1. Hvis du er CBB Mobil kunden kan du for knap 30 kr/mdr ringe/SMS til
alle dine venner gratis hvis de også har CBB. And trust me, folk er
ikke dumme og vennekredse skifter hurtigt selskab så tingene falder på
plads.

2. Telia og andre selskaber tilbyder ubegrænset fri snak for 299 kr/
mdr til alle fastnet på Telias egne mobilkunder.

3. Mange selskaber tilbyder ubegrænset SMS for en slik og det er netop
også derfor at SMSen er så populær - det koster ikke noget at bruge
den ud over et symbolsk beløb. Det er ikke ualmindeligt at unge nu om
dage sender 400 SMSer/dag. Go figure!

I Tyskland er mobilsnak/SMS meget dyrere (plus at danskere faktisk har
mange penge mellem hænderne, lav arbejdsløshed etc) så det er helt
almindeligt at man fx i S-toget i Berlin ser unge mennesker lave
ingenting mens de bliver transporteret ... en umulighed i København.

Ydermere synes jeg det er noget sludder at især kvinder SMS'er. Mænd
er mindst lige så slemme: Håndværkere, mænd i firmabiler,
lastbilchauffører, buschauffører etc.

Just my 2 cents.

Lucas