vandledning
Fra : dogg

Dato : 23-07-01 20:51

Vi har overtaget en have hvor vandledningen er en slange med printet tekst

"GAS PE-MD/F Ø20x3,0 FN4 TARCO 2CO5600 3 =04370= 5 DS 2131,2 GAS 37,96"

Det lyder jo som en gasslange - men kan den lige så godt bruges som
vandledning, eller kan man forestille sig, at den kan afgive
sundhedsfarlige, måske kræftfremkaldende stoffer?

Fra : S. Børresen

Dato : 23-07-01 22:19

Rent trykmæssig skulle den nok kunne holde til dit vandtryk, om den afgiver
giftige stoffer tror jeg nu ikke.
Er den permanent tilsluttet, tror jeg nu nok at jeg ville skifte den ud til
en af de blå

/Søren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-07-01 22:36

Gasledninger laves i lige så rent et produkt som alle andre slanger. Det er
polyethylen af M typen. De 'sorte' vandledninger er af L typen hvilket blot
henviser til at polymererne er af lav (L) massefylde.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen