Gadeprovokation, nødværge?
Fra : Fister

Dato : 14-09-08 21:23

Idag gik jeg med min kæreste (en flot pige) på vej hjem fra restaurant hånd
i hånd. Hun bemærker en fyr som går ved siden af os og stirrer provokerende
og vi går over på modsatte fortov. Han følger os i samme tempo på modsatte
fortov mens han konstant stirrer provokerende og jeg kikker på ham i 5 sek,
hvorefter han kommer over til os på en ubehagelig måde med hænderne skjult
og spørger hvad vi (eller jeg) glor på.
Vi prøver at at undgå at have med ham at gøre men han vil tæt på os. Jeg
stikker ham et hurtigt knytnæveslag i ansigtet for at markere at han ikke
skal komme tættere. Slaget ramte rent men var kun med 10% styrke og gjorde
ingen skade. Det stoppede hans agressive fremfærd og vi smuttede fra ham.

Var det ok at stikke ham en der?

Var det nødværge eller skulle jeg vente på at han trak kniven som han måske
skjulte i lommen?

Hvad gør i andre med disse psykopater som opsøger provokationer i byen?

Fister

Fra : Snuden

Dato : 14-09-08 21:46

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> måske skjulte i lommen?
>
> Hvad gør i andre med disse psykopater som opsøger provokationer i byen?

Der er jo flere elementer i det beskrevne. Juridsk har du begået vold!
Omvendt var der en ledende politimand der for noget tid siden i medierne
efterlyste at folk netop kunne forsvare sig, noget jeg undrede mig over da
man jo kan få en sigtelse for vold på halsen!!

Nødværge er jo at afværge et påbegyndt angreb og det var jo i dit tilfælde
ikke aktuelt da fyren "kun" havde kigget på jer. I danmark er det
forbryderne der belønnes og de almindelige mennesker der står tilbage og
ingenting kan stille op. Husk at sådan har politikerne vedtaget det skal
være!!

Snuden

Fra : Fister

Dato : 14-09-08 22:09

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> wrote in message

> Der er jo flere elementer i det beskrevne. Juridsk har du begået vold!

Men situationen var jo truende og han kom ikke for at snakke, han ledte
efter ofre men mødte så det forkerte da jeg er i stand til at forsvare mig
og har lært at angreb er det bedste forsvar.

> Nødværge er jo at afværge et påbegyndt angreb og det var jo i dit tilfælde
> ikke aktuelt da fyren "kun" havde kigget på jer.

Han indhentede os og ville uden tvivl nogen grimt. Jeg har prøvet det før
hvor en perker som rendende med en knust flaske og to af hans venner gjorde
alt for at holde ham tilbage. Jeg flygtede fra ham, men han ville ikke
stoppe. Først da jeg angreb ham, faldt han til ro. Jeg kunne nemt have fået
skamferet ansigtet af hans halvt smadrede flaske. Hvornår må man forsvare
sig selv?

Jeg vil til enhver tid tænke mere på mig selv end på tåbelig lovgivning.

Fister

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-08 23:24

Fister skrev:

> Jeg vil til enhver tid tænke mere på mig selv end på tåbelig lovgivning.

Så behøver vi jo ikke spilde tid på et udrede paragrafferne for
dig.

--
Bertel

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 07:58

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Så behøver vi jo ikke spilde tid på et udrede paragrafferne for
> dig.

Jo, for det skal forstås sådan at jeg i en truet situation alene vil tænke
på mig selv og forsvare mig selv. Efterfølgende kan alt det tåbelige jura og
dommernes subjektive vurderinger blive aktuelt.

Er et slag bare et slag?
Jeg slog ham med en brøkdel af min fulde styrke for at afvente et modangreb
som kunne besvares fuldt. Men tossen fandt ud af, at den pæne civile borger
også kunne forsvare sig og var villig til det, selvom hans kæreste gjorde
alt for at stoppe ham.

Fister

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-09-08 08:52

Fister wrote:
> [...]
> pæne civile borger også kunne forsvare sig og var villig til det,
> selvom hans kæreste gjorde alt for at stoppe ham.

Nødværge er aldrig at slå først. Så hvis han vælger at anmelde, vil du
formodentlig blive dømt for vold nmod sagesløs.

Jan

Fra : dk_sz

Dato : 18-09-08 00:20

> Nødværge er aldrig at slå først. Så hvis han vælger at anmelde, vil du
> formodentlig blive dømt for vold nmod sagesløs.

Ved du hvor udspekuleret voldsmænd er?

Jeg mindes en gang jeg stof med min kæreste. En mand
kom hen med bårhorn og gentagne gange og vedvarende dyttede
lige ind i øret (under 5 cm væk fra øret) med hurtige bevægelser.
En af gangene per refleks slog jeg hånden væk.

Derfeter smed han den på jorden. Og kom derefter
hen, rev den i 2 dele, en del gummi, en del blankt metal,
pudsigt nok også formet som et blad, og sagde jeg havde
ødelagt det, og ville have "100kr".

Bagved stod et par af hans indvandrer venner.

Jeg kom ud af situationen... Men at slå først kan
rent moralsk og sikkermæssigt sagtens være det mest
rigtige. Jeg er temmelig god til undgå ubehaelige
situaioner og har da sidenhen også været irriteret
på mig selv over jeg ikke var gået længe inden
situationen kom dertil, men jeg var ... meget tæt på saglig
voksen vurdering at ekstrem vold kunne give mig en edge.

Nu var de 3 så oddsene var lidt halvdårlige... Men altså...

Den slags mennesker ikke sagesløse!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-08 21:14

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> wrote in news:48d190b7$1$56779
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ved du hvor udspekuleret voldsmænd er?
> Den slags mennesker ikke sagesløse!

Ikke desto mindre er det et forudsigeligt udfald af en evt. retssag.

Fra : N/A

Dato : 15-09-08 09:37

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-09-08 08:51

> Han indhentede os og ville uden tvivl nogen grimt.

Hvordan kan du vide det med sikkerhed?

Jan

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 09:40

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> Hvordan kan du vide det med sikkerhed?

Han fulgte efter os selvom vi gjorde alt for at undgå ham. Han fastholdt et
stirrende blik i alle 3 min. Han kom hurtigt mod os bagfra og sagde "Hvad
fanden glor du på" flere gange. Han fumlede med hænderne i lommen på sin
parkacoat.
Hvorlænge ville du selv vente på måske at blive stukket ned?

Fister

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-09-08 09:57

Fister wrote:
> [...]
> hænderne i lommen på sin parkacoat.
> Hvorlænge ville du selv vente på måske at blive stukket ned?

Til han trak en kniv. Se Kim Ludvigsens eksempel

Hvis vi alle gik og slog på alle, som vi frygtede kunne finde på, at øve
vold imod os, så skulle der uddeles rigtigt mange øretæver i denne verden.

Jan

Fra : N_B_DK

Dato : 17-09-08 22:07

> Hvis vi alle gik og slog på alle, som vi frygtede kunne finde på, at
> øve vold imod os, så skulle der uddeles rigtigt mange øretæver i
> denne verden.

Så stoppede folk nok med at skulle vade helt op i ansigtet på en, tror
du ikke ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Fister

Dato : 19-09-08 10:20

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
> "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message

> Så stoppede folk nok med at skulle vade helt op i ansigtet på en, tror du
> ikke ?

Lige netop!

Fister

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-09-08 02:15

On 15 Sep., 08:57, "Fister" <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Er et slag bare et slag?

Man ser både på slagets beskaffenhed samt på den skade, det
forårsager. I dit tilfælde med en knyttet næve, som tilsyneladende
ikke har forvoldt nogen særlig skade, vil bedømmelsen ligge i din
milde ende af den mildeste voldsparagraf, § 244.

Naturligvis må man som udgangspunkt ikke slå på folk, bare fordi man
føler sig truet eller provokeret. Du kan sikkert selv forstå, hvilke
vidtrækkende konsekvenser det ville have.

På den anden side kan man opnå straffrihed, såfremt man af
"offeret" (altså den ubehagelige mand) var blevet isat en frygt eller
en bestemt formodning om, at han ville dig noget ondt. Der er tale om
en konkret vurdering.

Nødværge kan der næppe være tale om, medmindre han har gået så
determineret og truende hen mod dig eller din kæreste, at I ikke var i
tvivl om, at han (mindst) ville gribe til korporligheder. I så fald
kan der efter et konkret skøn godt være tale om nødværge, særligt da
du ikke lader til at have forfulgt mere drastiske "forsvarsmidler",
end omstændighederne krævede. Var du f.eks. løbet efter ham og havde
tildelt ham yderligere slag var sagen naturligvis en anden.

Ud fra det beskrevne (en sag har altid to sager), synes jeg, du gjorde
det rigtige i situationen, og du ville næppe kunne blive straffet for
det.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 09:36

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> wrote in message

Ud fra det beskrevne (en sag har altid to sager), synes jeg, du gjorde
det rigtige i situationen, og du ville næppe kunne blive straffet for
det.

Jeg er stadig overbevist om, at han ville udnytte svaghed og bare blive mere
agressiv hvis han kunne gøre hvad han ville uden konsekvenser. Jeg har
sandsynligvis undgået en kniv i ryggen ved at vende mig mod ham og stikke
ham en, inden han kom inden for rækkevidde.

Hvor går grænsen for hvor tæt fremmede må gå på mig i truende situationer
før jeg må stoppe vedkommendet?
Skal man vente på at få sprættet maven op?

Fister

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 09:37

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Ud fra det beskrevne (en sag har altid to sager)

Jeg går ud fra, du mener "sider".

Jeg var faret vild, og da et par kom ud fra en restaurant,
ville jeg spørge dem om vej. Først prøvede jeg at fange
deres opmærksomhed ved at kigge spørgende på dem, men de gik
over på det modsatte fortov. Jeg fulgte efter for at spørge,
men manden kiggede underligt på mig, så jeg spurgte, hvorfor
han kiggede sådan på mig. Pludselig fik jeg en knytnæve i
ansigtet, og da jeg kom til mig selv, var de væk.

> synes jeg, du gjorde
> det rigtige i situationen, og du ville næppe kunne blive straffet for
> det.

Tja, selv efter Fisters beskrivelse, er jeg ikke i tvivl om,
hvem jeg vil betegne som voldsmand. Jeg vil blive
overrasket, hvis ikke retten har samme opfattelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 11:10

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Tja, selv efter Fisters beskrivelse, er jeg ikke i tvivl om, hvem jeg vil
> betegne som voldsmand. Jeg vil blive overrasket, hvis ikke retten har
> samme opfattelse.

Og politiet som skød og dræbte en ubevæbnet mand i seven-eleven alene fordi
han var truende.
Er dette så overlagt mord i din dukkehus verden?

Fister

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 11:37

Fister skrev:

> Og politiet som skød og dræbte en ubevæbnet mand i seven-eleven alene
> fordi han var truende.
> Er dette så overlagt mord i din dukkehus verden?

Der gælder andre regler for politiet end for almindelige
borgere. Hvis du vil debatere alternative verdener, kan du
alt efter den ønskede vinkel prøve i dk.videnskab eller
dk.kultur.litteratur eller dk.videnskab.psykologi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 11:46

> Hvis du vil debatere alternative verdener, kan du alt efter den ønskede
> vinkel prøve i dk.videnskab eller dk.kultur.litteratur eller
> dk.videnskab.psykologi.

Jeg vil slet ikke diskutere.
Jeg er villig til at tage straffen for at forsvare mig selv. Jeg hævner det
senere når jeg kommer ud igen, hvis jeg får en uretfærdig behandling.

Fister

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-09-08 12:22

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er villig til at tage straffen for at forsvare mig selv. Jeg hævner
> det senere når jeg kommer ud igen, hvis jeg får en uretfærdig behandling.

Hvorfor er det så overhovedet du stiller spørgsmålet i jura-gruppen? Du går
jo åbenlyst ind for selvtægt og er bedøvende ligeglad med den gældende lov.

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-09-08 18:33

Fister skrev:

> Jeg er villig til at tage straffen for at forsvare mig selv. Jeg hævner det
> senere når jeg kommer ud igen, hvis jeg får en uretfærdig behandling.

Så er du vel også villig til at tage straffen for den efterfølgende hævn.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : kaz

Dato : 15-09-08 18:11

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> over på det modsatte fortov. Jeg fulgte efter for at spørge,
> men manden kiggede underligt på mig, så jeg spurgte, hvorfor

Praktisk råd til Kim Ludvigsen:
Det lyder som en arrogant aggresiv holdning, det du beskriver der ang dig
selv.
For en anden gang, forfølg ikke mennesker der ikek vil svare på spørgsmål,
og slet ikke forlang noget eller spør hvorfor de ser underligt på dig.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 18:26

kaz skrev:

> Praktisk råd til Kim Ludvigsen:
> Det lyder som en arrogant aggresiv holdning, det du beskriver der ang
> dig selv.

Bare for at nogen ikke skal misforstå, så var det
selvfølgelig en tænkt forklaring på den andens adfærd.

> For en anden gang, forfølg ikke mennesker der ikek vil svare på
> spørgsmål, og slet ikke forlang noget eller spør hvorfor de ser
> underligt på dig.

Den pågældende adfærd i min lille opdigtede historie er helt
normal. Og absolut ikke noget, der giver andre ret til at
bruge vold. Vi ved naturligvis ikke, hvad vedkommende i
virkeligheden har tænkt. Men selv hvis han havde til hensigt
at provokere eller endog at bruge vold, så er der ikke noget
i Fisters egen forklaring, der giver ham ret til at slå først.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : kaz

Dato : 15-09-08 18:54

Kim Ludvigsen wrote:

> Bare for at nogen ikke skal misforstå, så var det
> selvfølgelig en tænkt forklaring på den andens adfærd.

Og den beskrivelse kunne nemt opfattes som både arrogant og provokativ,
måske endda psykopatisk.

> Den pågældende adfærd i min lille opdigtede historie er helt
> normal.

Jein, det er det desværre ikke. Nogle steder er denne afvigende adfærd dog
måske blevet mere almindelig. En der ønsker at spørge om vej el lign melder
klart ud herom først ved f.x. at sige undskyld eller noget andet passende,
ikke ved at forfølge 'ofrene' og ovenikøbet bebrejde dem for at se underligt
på en når man g'r så. Eller for den sags skyld som fister forklarer.

> [...]
> at provokere eller endog at bruge vold, så er der ikke noget
> i Fisters egen forklaring, der giver ham ret til at slå først.

Måske, måske ikke, men det er nu engang en personlig vurdering som man i
sagens natur skal foretage på stedet. Det kan ikke vente. Loven definerer
forholdsmæssig og nødvendig vold et elelr andet sted (straffeloven).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 19:40

kaz skrev:

> [...]
> sagens natur skal foretage på stedet. Det kan ikke vente. Loven
> definerer forholdsmæssig og nødvendig vold et elelr andet sted

Straffeloven § 13:
Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de
har været nødvendige for at modstå eller afværge et
påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke
åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets
farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes
betydning er forsvarligt.

Der var ikke tale om et angreb fra den anden person. Og det
er nok yderst tvivlsomt, at en dommer vil vurdere nok så
mange onde blikke eller hva' kigger du på'er som værende
ensbetydende med overhængende uretmæssigt angreb.

Fisters handlemåde falder derimod fint ind under
Straffeloven § 244:
Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en
andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

Straffeloven:

Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Sluppermand

Dato : 15-09-08 21:39

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tvivlsomt, at en dommer vil vurdere nok så mange onde blikke eller hva'
> kigger du på'er som værende ensbetydende med overhængende uretmæssigt

Er det så enkelt? Selv om de fleste skribenter ikke bryder sig om Fisters
udtalelser, så skriver han jo at der for ham ikke var tvivl om, at personen
ville noget "grimt". Fister følte sig truet, han var ikke i tvivl om at der
ville komme et angreb og valgte at reagere. Hvordan kan du så skråsikkert
sige at Fister ikke har afværget et påbegyndt/overhængende uretmæssigt
angreb? Det er jo ikke kun personens onde blikke eller udtalelse; det er
hans forsøg på at komme tæt på Fister og hans kæreste, hans kropssprog m.v.

Mvh
Kent.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 22:20

Sluppermand skrev:

> Fister følte sig truet, han var ikke i tvivl om at der ville komme et angreb og valgte at reagere.

Det er ikke kun voldsmanden (Fisters) bedømmelse af
forløbet, der er afgørende.

> Hvordan kan du så skråsikkert
> sige at Fister ikke har afværget et påbegyndt/overhængende uretmæssigt
> angreb?

Jeg kan naturligvis ikke vide det 100 procent. Men den anden
person har hænderne i lommen, og Fisters kæreste forsøgte at
stoppe ham (Fister). Og det er endda kun ud fra Fisters
beskrivelse. Hvis sagen skulle komme for en dommer, ville
den anden person nok have en helt anden beskrivelse af
hændelsesforløbet, hvilket jeg tidligere i tråden forsøgte
at anskueliggøre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Sluppermand

Dato : 15-09-08 22:29

> Det er ikke kun voldsmanden (Fisters) bedømmelse af forløbet, der er
> afgørende.

Nej, det ved jeg godt, men omvendt er det da ikke uden betydning.

> [...]
> en dommer, ville den anden person nok have en helt anden beskrivelse af
> hændelsesforløbet, hvilket jeg tidligere i tråden forsøgte at

Og så står du måske med påstand mod påstand; er det vold?

Mvh
Kent.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 22:43

Sluppermand skrev:

> Og så står du måske med påstand mod påstand; er det vold?

Du glemmer lige, at der helt sikkert er tale om vold. Fister
har slået den anden. Spørgsmålet er, om der er tale om
straffri nødværge. Som Bertel Lund Hansen skriver i et andet
indlæg, ligger bevisbyrden her på Fister.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 19:43

"kaz" <kazai@yahoo.de> wrote in message

> Måske, måske ikke, men det er nu engang en personlig vurdering som man i
> sagens natur skal foretage på stedet. Det kan ikke vente.

Ja det skal gå hurtigt !
Da han kom mod mig sagde jeg at han skulle gå og at jeg ikke gad ham, men
han fortsatte.

Hvordan ville Kim Ludvigsen stoppe ham?
Ville han læse op af straffeloven, lol

Kim Ludvigsen og de andre kyllinger her, ville heller aldrig hjælpe en
sagesløs som blev overfaldet på gaden. De ville nok bare stå og glo på
afstand, på at vedkommendet blev stukket ihjel og trampet i hovedet.

Fister

Fra : N/A

Dato : 15-09-08 20:59

Fra : N/A

Dato : 15-09-08 20:59

Fra : N/A

Dato : 15-09-08 09:37

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-09-08 10:08

On 15 Sep., 10:36, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> Jeg går ud fra, du mener "sider".

Naturligvis.

> [...]
> han kiggede sådan på mig. Pludselig fik jeg en knytnæve i
> ansigtet, og da jeg kom til mig selv, var de væk.

Det lyder ikke rart. Men det har givetvis heller ikke været rart for
modparten, ellers havde han næppe slået dig. Det må jo bero på en
misforståelse, hvilket naturligvis er ærgerligt, men det sker immervæk
fra tid til anden.

> Tja, selv efter Fisters beskrivelse, er jeg ikke i tvivl om,
> hvem jeg vil betegne som voldsmand. Jeg vil blive
> overrasket, hvis ikke retten har samme opfattelse.

Jeg vil ikke tage Fisters selvtægtstilbøjeligheder i forsvar, og han
er givetvis (med sin holdning) ikke et af Guds bedste børn, men det
stiller ham ikke ringere end du og jeg, hvis vi kommer ud for noget
lignende (medmindre han er tidligere straffet for vold eller
lignende), og der kommer en sag ud af det, hvilket der sjældent gør i
sager som den skildrede.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-09-08 13:14

On 15 Sep., 19:26, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> Men selv hvis han havde til hensigt
> at provokere eller endog at bruge vold, så er der ikke noget
> i Fisters egen forklaring, der giver ham ret til at slå først.

Jeg tolkede historien sådan, at den ubehagelige personlighed kom så
tæt på og på en så direkte måde, at Fister ikke havde tvivl om hans
hensigt.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 20:59

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Jeg tolkede historien sådan, at den ubehagelige personlighed kom så
> tæt på og på en så direkte måde, at Fister ikke havde tvivl om hans
> hensigt.

Fister har måske ikke været i tvivl, men det er dommeren og
ikke Fister, der dømmer i en straffesag. Fisters ordvalg og
selvretfærdiggørelse i flere indlæg i tråden lyder
unægteligt meget som dem, voldsmænd ofte bruger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 21:37

> [...]
> der dømmer i en straffesag. Fisters ordvalg og selvretfærdiggørelse i
> flere indlæg i tråden lyder unægteligt meget som dem, voldsmænd ofte

Kom ud af din osteklokke og tag ind til byen Fredag og Lørdag. Klæd dig pænt
på og tag din måske smukke kæreste med. Signaler at du ikke er ude på
ballade. Du skal ligne et nemt offer på afstand.

Nu vil du blive nøje udvalgt af psykopater. Han provokerer ikke perkerbander
og tatoverede store bodybuildere med guldkæder. Nej, han vælger DIG fordi du
ser nem ud og fordi han selv er en kylling og tror at han kan klare dig. Du
skal have tæsk og han indhenter dig og spørger hvad fanden du glor du på.
Tonen i stemmen er led og uvenlig og han stirrer på dig mens han går mod dig
og fumler i lommen efter noget. Din kæreste skriger og er ræd.
Hvad gør du Kim ?

Fister

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-09-08 22:31

> Kom ud af din osteklokke og tag ind til byen Fredag og Lørdag. Klæd dig
> pænt på og tag din måske smukke kæreste med. Signaler at du ikke er ude på
> ballade. Du skal ligne et nemt offer på afstand.

Man ligner ikke et nemt offer - man er bare i byen.

> [...]
> fanden du glor du på. Tonen i stemmen er led og uvenlig og han stirrer på
> dig mens han går mod dig og fumler i lommen efter noget. Din kæreste

Nu hedder jeg ikke Kim, men den situation oplever vi andre altså ikke - og
jeg vil nu nok påstå at jeg er nemt offer, hvis det kommer dertil.

Mvh Maria

Fra : Fister

Dato : 17-09-08 11:09

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Nu hedder jeg ikke Kim, men den situation oplever vi andre altså ikke - og
> jeg vil nu nok påstå at jeg er nemt offer, hvis det kommer dertil.

Du er jo også en tøs og fuldkommen ufarlig. Mellem mænd er det ligesom vilde
dyr i nogle tilfælde. Man kan heller ikke sætte to hanløver eller hanhunde
sammen. Alene tilstedeværelsen er provokerende. Så grelt er det ikke mellem
hanmennesker fordi hjernen er mere udviklet men det forekommer.

Hvis en fyr vil voldtage dig Lørdag morgen, så kan du nok intet stille op
hvis ingen hjælper dig. Men efter juristeriet her, har jeg lært, at du ikke
skal forvente hjælp fra mig i sådan et tilfælde, for jeg går bare videre og
lader psykopaten voldtage dig

Men husk at remse straffeloven op for voldtægtsmanden mens han bruger vold
mod dig. Du kan jo skrive tilbage her, om det hjalp dig i praksis.

Muligvis er din eneste redning, at ingen gider voldtage dig selvom du lå på
alle fire med bar fjams et helt øde sted.

Fister

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 18:52

Fister wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
>
> Muligvis er din eneste redning, at ingen gider voldtage dig selvom
> du
> lå på alle fire med bar fjams et helt øde sted.

Her taler hankønnet Hankønnet i denne version burde have et spark
i de dertil indrettede.

Lisbet

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 08:57

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in message

> Her taler hankønnet Hankønnet i denne version burde have et spark i de
> dertil indrettede.

Klart klart, det er MIG igen der skal have sparket og voldtægtsmanden der
går fri.
Der er godt nok mange syge mennesker her.

Fister

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 19:19

Fister wrote:
> [...]

> hanløver eller hanhunde sammen. Alene tilstedeværelsen er
> provokerende. Så grelt er det ikke mellem hanmennesker fordi

Men du opfører dig alligevel som et dyr?

> [...]
> for
> jeg går bare videre og lader psykopaten voldtage dig

Hvor sødt!

Undskyld Fister, men du lyder som en rigtig ubehagelig skid.

Lisbet

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 08:59

> Men du opfører dig alligevel som et dyr?

Ja men kun når jeg knepper min kæreste - og hun elsker det

> Undskyld Fister, men du lyder som en rigtig ubehagelig skid.

Men det er jeg ikke!

Fister

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 19:52

Fister wrote:
> Muligvis er din eneste redning, at ingen gider voldtage dig selvom
> du
> lå på alle fire med bar fjams et helt øde sted.
>
> Fister

Her undrer det mig virkelig at der ikke er andre - blandt mange
svar - end mig der protesterer?
Fister er muligvis ikke en voldsmand, men han er da i hvert fald ikke
en rar mand!

Lisbet

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-09-08 20:18

Lisbet Laursen skrev:

> Her undrer det mig virkelig at der ikke er andre - blandt mange
> svar - end mig der protesterer?
> Fister er muligvis ikke en voldsmand, men han er da i hvert fald ikke
> en rar mand!

Jeg er helt enig, men for din egen sjælefreds skyld bør du glemme
Fisterbørgen og komme videre med dit liv. Et effektivt killfilter kan
være et af midlerne.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 20:34

Erik Olsen wrote:

> Jeg er helt enig, men for din egen sjælefreds skyld bør du glemme
> Fisterbørgen og komme videre med dit liv. Et effektivt killfilter
> kan
> være et af midlerne.

Tak for rådet. Jeg har ingen problemer med mit videre liv.

Når jeg - efter flere dage at have fulgt denne tråd med mange svar -
synes at jeg også bør komme med svar, er det fordi det virker
underligt at overhovedet ingen (blandt de mange svar) tager afstand
fra uhyrlige udsagn.

Lisbet

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-09-08 20:39

Lisbet Laursen skrev:

> [...]
> synes at jeg også bør komme med svar, er det fordi det virker
> underligt at overhovedet ingen (blandt de mange svar) tager afstand

Så er det jo i virkeligheden en kritik af de fleste andre, ikke af Fister.

Jeg kan sige at jeg meget tidligt i tråden erkendte sammenhængen og trak
mig ud af debatten. Måske skrev Fister sit indlæg udelukkende for at
skabe opmærksomhed og forargelse. Det skulle slet ikke undre mig om han
er et lille pjevs der slet ikke er i stand til alt det han går og praler om.

Hvis du synes det er forkert af mig, kan jeg kun beklage, undskylde og
endnu engang trække mig ud af debatten.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 20:51

Erik Olsen wrote:

> [...]
> og
> praler om.
> Hvis du synes det er forkert af mig, kan jeg kun beklage, undskylde

Næ, jeg synes da ikke det er forkert af dig, og for min skyld skal du
ikke beklage, undskylde osv.

Når jeg overhovedet blander mig i debatten, er det fordi jeg synes
den trængte til at blive mere nuanceret. Og som nævnt var jeg træt af
at ingen tog afstand fra en uhyrlighed - og ja, det var jo så også en
kritik af andres/manglende debatindlæg, må jeg jo erkende. Men det
var bestemt ikke møntet på dig.

Lisbet

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:06

> [...]
> at jeg også bør komme med svar, er det fordi det virker underligt at
> overhovedet ingen (blandt de mange svar) tager afstand fra uhyrlige

Det må jo være fordi, de andre skribenter er enige i det jeg skriver.

Fister

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-08 21:16

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in news:48d3f4ec$0$90275
$14726298@news.sunsite.dk:

> Her undrer det mig virkelig at der ikke er andre - blandt mange
> svar - end mig der protesterer?

Mange har sikkert for længst smidt ham i killfilteret.

> Fister er muligvis ikke en voldsmand, men han er da i hvert fald ikke
> en rar mand!

Han er en troll.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 21:30

Kent Oldhøj wrote:
> "Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in
> news:48d3f4ec$0$90275 $14726298@news.sunsite.dk:

> Mange har sikkert for længst smidt ham i killfilteret.

> Han er en troll.

Sikkert! Men du svarer selv på et andet indlæg. Og når så mange
agtværdige mennesker svarer på hans indlæg, hvordan kan man så vide
at han er en troll?

Lisbet

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-08 22:14

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in news:48d40bce$0$90274
$14726298@news.sunsite.dk:

> Sikkert! Men du svarer selv på et andet indlæg.

Nej, du må ha' set forkert.

> Og når så mange
> agtværdige mennesker svarer på hans indlæg, hvordan kan man så vide
> at han er en troll?

Nogen har længere snor end andre. Der går lidt tid før alle indser og
accepterer at Fister er en troll.

Men det indlæg du har citeret fra skal nu nok overbevise de sidste
tvivlere.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 22:27

Kent Oldhøj wrote:
> "Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in
> news:48d40bce$0$90274 $14726298@news.sunsite.dk:

> Nej, du må ha' set forkert.
Jeg har ikke set forkert. Du har faktisk et svar tidligere i denne
tråd (før jeg begyndte).

> Nogen har længere snor end andre. Der går lidt tid før alle indser
> og
> accepterer at Fister er en troll.

Om Fister er en troll eller ej, så fremkommer trollen med nogle
udsagn, som ikke skal stå uimodsagt, efter min mening. Men jeg aner
formentlig ikke hvad en troll er Hvad er det?

> Men det indlæg du har citeret fra skal nu nok overbevise de sidste
> tvivlere.

?? Jeg er ikke med, men vil meget gerne være klogere.

Lisbet

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 22:39

Lisbet Laursen wrote:

> [...]
> formentlig ikke hvad en troll er Hvad er det?

> ?? Jeg er ikke med, men vil meget gerne være klogere.

Nå, jeg har i mellemtiden fundet ud af hvad en troll er. Men hvad vil
fistertrollen opnå her? Hvad har han/hun ud af det?

Lisbet

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:22

> Nå, jeg har i mellemtiden fundet ud af hvad en troll er. Men hvad vil
> fistertrollen opnå her? Hvad har han/hun ud af det?

Nu kan alle jo se hvor dum du er.

Fister

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 20-09-08 08:32

Lisbet Laursen wrote:
> Om Fister er en troll eller ej, så fremkommer trollen med nogle
> udsagn, som ikke skal stå uimodsagt, efter min mening.

Udsagn, der ikke kan stå uimodsagt, er netop den madding, som en
troll anvender.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 20-09-08 11:45

Per H. Nielsen wrote:

> Udsagn, der ikke kan stå uimodsagt, er netop den madding, som en
> troll anvender.

Problemet er at der ofte på usenet er en håndfuld trolls der anklager
alle andre for at være "trolls", fordi de selv er trolls men bare ikke
vil være den første der får det at vide. Og disse fjolser ødelægger det
hele (de har bare ikke fattet det endnu).

De tror selv at de gør nogen en tjeneste ved at poste deres bullshit
her, men tværtimod. Så luk nu bare røven, alle i små lorte-trolls der er
her i tråden og knyt sylten og fat at i ikke gør noget godt ved at poste
alt jeres bavl her. FUCK AF MED JER, I SMÅ LORTE-TROLLS OG KOM ALDRIG
TILBAGE IGEN, I SMÅ FORBANDENDE PIS-TROLDE!

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:20

> Om Fister er en troll eller ej, så fremkommer trollen med nogle udsagn,
> som ikke skal stå uimodsagt, efter min mening. Men jeg aner formentlig
> ikke hvad en troll er Hvad er det?

Fjols! hvorfor bruger du ordet troll når du ikke ved hvad det er.

> ?? Jeg er ikke med, men vil meget gerne være klogere.

JA klogere kan du uden tvivl blive. Både på citatteknik og spotning af
troll´s

Fister

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-09-08 09:57

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in news:48d41942$0
$90276$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg har ikke set forkert. Du har faktisk et svar tidligere i denne
> tråd (før jeg begyndte).

Jeg har ikke besvaret indlæg fra Fister i denne tråd. Du må have set
forkert.

> Om Fister er en troll eller ej, så fremkommer trollen med nogle
> udsagn, som ikke skal stå uimodsagt, efter min mening.

Jeg definitionen på en troll, og jeg tror du skifter mening

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll_(Usenet)

> ?? Jeg er ikke med, men vil meget gerne være klogere.

Det Fister skrev i det indlæg du citerede, er så troll-agtigt at enhver
med bare en smule usenet erfaring kan gennemskue det.

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:17

> [...]

> Sikkert! Men du svarer selv på et andet indlæg. Og når så mange agtværdige
> mennesker svarer på hans indlæg, hvordan kan man så vide at han er en

Det er da ret enkelt. Hvis man tror på historien, som de fleste gør, så er
der ikke tale om trolling.

Nogle mennesker er psykisk syge og føler sig forfulgte, hører stemmer og
hallucinerer. De kan se troll´s alle vegne hvis de ikke tager deres
psykopharmaca.
Jeg arbejder tilfældigvis med den slags mennesker

Fister

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:10

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Mange har sikkert for længst smidt ham i killfilteret.
> Han er en troll.

Du er usaglig og useriøs.

Fister

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-09-08 21:36

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Her undrer det mig virkelig at der ikke er andre - blandt mange svar - end
> mig der protesterer?

Hvis det er nogen trøst, så synes jeg også han er langt ude.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 21:40

Per Beer Hansen wrote:
> "Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis det er nogen trøst, så synes jeg også han er langt ude.

Det er jo ikke mig der har brug for trøst, men det er selvfølgelig
alligevel en trøst at man ikke er ene om sine synspunkter. Tak for
det!

Lisbet

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:04

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in message

> Fister er muligvis ikke en voldsmand, men han er da i hvert fald ikke en
> rar mand!

Den eneste måde hvor Maria vil fatte den alvorlige situation, vil være ved
selv at opleve det. Personer med Maria´s holdning til den begivenhed jeg
oplevede, vil jeg naturligvis aldrig yde noget for. Hvorfor skulle jeg dog
det.

Jeg vil til enhver tid hjælpe andre kvinder!

Fister

Fra : Benny Amorsen

Dato : 20-09-08 10:14

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> writes:

> Her undrer det mig virkelig at der ikke er andre - blandt mange
> svar - end mig der protesterer?
> Fister er muligvis ikke en voldsmand, men han er da i hvert fald ikke
> en rar mand!

Folk som Fister nyder opmærksomheden. Jeg kan anbefale killfilter.
dk.videnskab.jura er klart den gruppe, jeg det største killfilter for.
Men jeg er da sikker på, at jeg også optræder i et enkelt filter hist
og pist.

/Benny

Fra : N_B_DK

Dato : 21-09-08 08:10

"Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in message

> Fister er muligvis ikke en voldsmand, men han er da i hvert fald ikke
> en rar mand!

Noget tilsvarende kan man påstå om dig.

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-09-08 10:17

N_B_DK skrev:
> "Lisbet Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in message

> Noget tilsvarende kan man påstå om dig.

Hvis 'Lisbeth' er hendes rigtige navn, har du formentlig helt ret i at
hun ikke er nogen rar mand.

Fra : N_B_DK

Dato : 17-09-08 22:03

> [...]

> Nu hedder jeg ikke Kim, men den situation oplever vi andre altså ikke
> - og jeg vil nu nok påstå at jeg er nemt offer, hvis det kommer

Men du stoppede tydeligvis med at gå i byen for mange år siden.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 20:20

N_B_DK wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Men du stoppede tydeligvis med at gå i byen for mange år siden.

Men det gjorde du åbenbart ikke? Eller hvad mener du med din perfide
kommentar?

Lisbet

Fra : N_B_DK

Dato : 20-09-08 08:58

> Men det gjorde du åbenbart ikke? Eller hvad mener du med din perfide
> kommentar?

Ganske enkelt at når hun ikke har oplevet eller set den slags, så kan
man konkludere at hun ikke går i byen.

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 11:16

> Ganske enkelt at når hun ikke har oplevet eller set den slags, så kan man
> konkludere at hun ikke går i byen.

Ja det er soleklart, at hun ikke går i byen. Jeg ser den slags ofte.
Men hvad pokker skulle hun dog også i byen. Livet er jo lettere når man
alene lever i fora og på nettet

Fister

Fra : dk_sz

Dato : 19-09-08 03:50

> Nu hedder jeg ikke Kim, men den situation oplever vi andre altså ikke - og
> jeg vil nu nok påstå at jeg er nemt offer, hvis det kommer dertil.

Så usædvanlig er sitationen altså ikke. Ja, hvis man er lidt
vaks kan man godt komme ud af de fleste situationer uden
yderligere, også den slags trusler. Men selve det at blive truet
på den måde som Fister beskriver er bestemt ikke usædvanlig.

Det kommer så lidt an på det "overskud", alkohol, konkret
bedømmelse osv. hvordan man reagerer. Men provokationer,
trusler osv. ikke usædvanligt.

mvh
Thomas

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 21:22

> [...]

Jeg tolkede historien sådan, at den ubehagelige personlighed kom så
tæt på og på en så direkte måde, at Fister ikke havde tvivl om hans

Korrekt

Fister

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-09-08 22:32

>Jeg tolkede historien sådan, at den ubehagelige personlighed kom så
>tæt på og på en så direkte måde, at Fister ikke havde tvivl om hans
>hensigt.

Giver det ret til at slå først?

Mvh Maria

Fra : Fister

Dato : 16-09-08 12:30

> Giver det ret til at slå først?

Alle har vel ret til at forsvare sig selv. Husk at det var ham som opsøgte
mig, og på en særdeles truende måde, både i ord, kropssprog og
ansigtsudtryk.

Hvis jeg mødte en tyv i hjem, så ville jeg heller ikke tøve men aflive ham
så hurtigt som muligt.

Jeg har ALDRIG haft en voldssag og er aldrig sigtet eller dømt for andet end
trafikforseelser. Jeg slås ALDRIG for fornøjelsens skyld men vil til enhver
tid forsvare mig selv.

Angreb har tidligere reddet mig fra at blive maltrakteret med en smadret
flaske. En perker provokerede kraftigt på rådhuspladsen i kbh ved konstant
at komme hen til min bænk og sætte sig og sige at jeg skulle skride osv. Han
kørte sig selv helt op, og pludselig ser jeg på 20 meters afstand at han
tager en flaske og slår bunden af den og kommer hastigt mod mig med denne
skarpe genstand truende i løftet hånd. Hans to pigevenner prøvede at holde
ham tilbage men forgæves. Da han var 5 meter fra mig, så rejste jeg mig og
angreb ham ved at smide en cykel efter ham og sige til ham at jeg dræber ham
hvis han kommer for tæt. Og episoden stoppede.

Fister

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-08 14:18

Fister skrev:

> Angreb har tidligere reddet mig fra at blive maltrakteret med en smadret
> flaske.

Jo, men den historie er ret oplagt. Du afværger et truende angreb
med et middel som (efter min vurdering) står i passende forhold
til truslen.

Straffeloven siger jo "modstå eller afværge et påbegyndt eller
overhængende uretmæssigt angreb". Det var et overhængende angreb.

--
Bertel

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-09-08 17:45

> Hvis jeg mødte en tyv i hjem, så ville jeg heller ikke tøve men aflive ham
> så hurtigt som muligt.

Hmmm

> Jeg har ALDRIG haft en voldssag og er aldrig sigtet eller dømt for andet
> end trafikforseelser. Jeg slås ALDRIG for fornøjelsens skyld men vil til
> enhver tid forsvare mig selv.

Det, du opfatter som forsvare dig selv, opfatter jeg som vold mod andre.

> [...]
> mig og angreb ham ved at smide en cykel efter ham og sige til ham at jeg
> dræber ham hvis han kommer for tæt. Og episoden stoppede.

Du kommer ret nemt ud i den slags situationer. Det gør jeg ikke.

Mvh Maria

Fra : Fister

Dato : 17-09-08 11:11

> Det, du opfatter som forsvare dig selv, opfatter jeg som vold mod andre.

> Du kommer ret nemt ud i den slags situationer. Det gør jeg ikke.

Du er syg.

Fister

Fra : N_B_DK

Dato : 17-09-08 22:07

"Fister" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Du er syg.

Vi er 100% enige om hun ikke er rask.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 20:24

N_B_DK wrote:
> "Fister" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Vi er 100% enige om hun ikke er rask.

Du og jeg er 100 % enige. Til lykke med det (50 % til hver).

Lisbet

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 20-09-08 11:49

Lisbet Laursen wrote:

> Du og jeg er 100 % enige. Til lykke med det (50 % til hver).

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen: SKRID MED JER I
FORBANDENDE LORTE-TROLLS!!! VI HAR HØRT PÅ JERES PIS LÆNGE NOK NU OG DER
ER IKKE MERE MEDLIDENHED AT FÅ! FUCK AF!

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 20:23

Fister wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Du er syg.

Det er dig selv der er syg! Prøv at tænke dig lidt om, hvis du kan.

Lisbet

Fra : N_B_DK

Dato : 17-09-08 22:06

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Det, du opfatter som forsvare dig selv, opfatter jeg som vold mod
> andre.

Typer som dig, er årsag til at der er så meget gadevold.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 20:25

N_B_DK wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Typer som dig, er årsag til at der er så meget gadevold.

Det udsagn kræver en smule fakta!

Lisbet

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 20:01

Fister wrote:
> [...]
>
> Alle har vel ret til at forsvare sig selv. Husk at det var ham som
> opsøgte mig, og på en særdeles truende måde, både i ord, kropssprog

Hvorfor spørger du i det hele taget når du nu er så sikker i din sag?

> Hvis jeg mødte en tyv i hjem, så ville jeg heller ikke tøve men
> aflive ham så hurtigt som muligt.

Det lyder jo ret voldsomt: aflive!!??

> Jeg har ALDRIG haft en voldssag og er aldrig sigtet eller dømt for
> andet end trafikforseelser. Jeg slås ALDRIG for fornøjelsens skyld
> men vil til enhver tid forsvare mig selv.

Tja! Det må vel snart komme, det der med voldssag og domme!
Efter min mening er du paranoid og burde søge læge.
Lisbet

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:32

> Tja! Det må vel snart komme, det der med voldssag og domme!
> Efter min mening er du paranoid og burde søge læge.

Ups, du bruger en masse ord som troll og paranoid, men du forstår dem
tydeligvis ikke.
Klar klart, enhver som bliver opsøgt i bylivet af truende personer, må være
paranoide og skal bare vente på at blive maltrakteret af psykopaten.

Fister

Fra : N_B_DK

Dato : 17-09-08 22:04

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Giver det ret til at slå først?

Du vil hellere vente på du er slået ned og f.eks vente på du er blevet
voldtaget ? du har aldrig hørt at angreb er det bedste forsvar ?

Fra : Fister

Dato : 19-09-08 10:19

> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Du vil hellere vente på du er slået ned og f.eks vente på du er blevet
> voldtaget ? du har aldrig hørt at angreb er det bedste forsvar ?

Hun forstår det først når hun selv oplever det. Jeg havde en kæreste engang,
om kunne ikke genkende hende 3 år efter hvor hun sagde hej til mig. Jeg
spurgte hvem hun var og hvorfra hun kendte mig. Hun var en meget køn pige på
22år og var blevet overfaldet ved Nørrebrohallen kl.04 på vej hjem.
Psykopaten smadrede hendes ansigt og voldtog hende bag Nørrebrohallen.

Vi er helt enige. Angreb er ofte det bedste forsvar. Når modstanderen finder
ud af, at man er svag, så får han den fulde kontrol og bliver bare mere
agressiv.

At tøve kan koste førligheden. Derfor skal man handle resolut og
tilintetgøre angriberen hvis man forudser at han er ond.

Hvis nogen en dag sparker min dør til lejligheden ind mens jeg er hjemme, så
vil jeg heller ikke spilde tid på snak, men straks smadre hans hoved med et
jernrør som jeg har stående til formålet.

Fister

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 19-09-08 22:14

Fister wrote:
> [...]

> smadre
> hans hoved med et jernrør som jeg har stående til formålet.

Du lider af forfølgelsesvanvid. Opsøg en læge!

Lisbet

Fra : Fister

Dato : 20-09-08 09:41

> Du lider af forfølgelsesvanvid. Opsøg en læge!

Slet ikke. Jeg er derimod en person med meget stor retfærdighedssans og
faste principper om, at ingen skal krænke min ejendom eller øge vold mod mit
legeme - uden at de får massiv modstand og hævn. Chokeffekten er den bedste
mod banditten. Tøven kan koste førligheden.

Fister

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 16-09-08 00:21

On 15 Sep., 23:32, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> Giver det ret til at slå først?

Nej. Der er kun få ting i jura, der er sort og hvidt, og man har
aldrig ret til at slå nogen. Men man kan blive fritaget for straf,
såfremt det konkret skønnes, at slaget var afværgende eller
forebyggende.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : dk_sz

Dato : 18-09-08 00:10

Det var trist det var nødvendigt, men har selv før
stået i samme situation hvor jeg kraftigt overvejet det.

> efterlyste at folk netop kunne forsvare sig, noget jeg undrede mig over da
> man jo kan få en sigtelse for vold på halsen!!

Ja, det er latterligt de efterspørger folk skal hjælpe
menesker der bliver overfaldet. Man risikerer bare
blive dømt for vold. Jeg er helt enig. Og man kan
slet ikke forvente alm. mennesker kan dosere "vold"
lige 100% nøjagtig i selvforsvar eller til hjælpe andre.

mvh
Thomas

Fra : Per

Dato : 14-09-08 21:52

Fister wrote:
> [...]
> vi smuttede fra ham.
> Var det ok at stikke ham en der?
>
> Var det nødværge eller skulle jeg vente på at han trak kniven som han

Nødværge er altid et meget svært begreb at forholde sig juridisk til.

Man kan ikke svare entydigt på det - der skal altid tages konkret stilling
til, om hvorvidt der er tale om nødværge eller ej, af en dommer. Politiet
tager heller ikke stilling til lovlig nødværge i en given staffesag - de kan
have det med i deres efterforskning, men det er kun en dommer, der kan
afgøre om det er lovligt nødværge.

Jeg tror personligt ikke der er tale om lovlig nødværge i juridisk forstand
på baggrund af det oplyste - det vil blive takseret som vold - muligvis vil
der tages hensyn i strafudmålingen pga. omstændighederne.

Du kan vende den om - hvis nævnte vedkommende stod og gloede provokerende på
en politibetjent og denne trak sin politistav og slog ham ville det være
lovlig nødværge - jeg tvivler

mvh. Per

Fra : Fister

Dato : 14-09-08 22:17

> Du kan vende den om - hvis nævnte vedkommende stod og gloede provokerende
> på

Jamen han fulgte efter os mens hans var ved at dreje hele hovedet af led.
Han gik i hurtigt tempe mod os, bagfra, selvom vi skiftede fortov. Vi ville
bare gå i fred og ro, men psykopaten spærrede for vejen og var særdeles
provokerende. Jeg ønsker ikke en psykopat så tæt på mig at jeg ikke når at
reagere på knivstikkeri.

Fister

Fra : Snuden

Dato : 14-09-08 22:27

> [...]
> ville bare gå i fred og ro, men psykopaten spærrede for vejen og var
> særdeles provokerende. Jeg ønsker ikke en psykopat så tæt på mig at jeg

I Danmark er det jo sådan, at du kan opføre dig som du lyster. Det er der
mange der har fundet ud af!! Hvis du VIL slå en mand ihjel er absolut INTET
der kan forhindre dig i det...husk at begå vold med døden til følge, så
slipper du meget billigt...og når du kommer ud...kan du igen slå en mand
ihjel...det er næsten grinagtigt, men sådan er det i det her vatpikland!!
Husk: du kan uden sanktioner true alt og alle (undtagen
folketingspolitikere) og det har INGEN konsekvenser, blot du gør det mod den
almindelige borger!! Whatsoever!! LOL

Snuden

Fra : Fister

Dato : 14-09-08 22:33

> Husk: du kan uden sanktioner true alt og alle (undtagen
> folketingspolitikere) og det har INGEN konsekvenser, blot du gør det mod
> den almindelige borger!! Whatsoever!! LOL

Ja straframmerne udnyttes groft af magthaverne. Det giver max straf når det
går ud over magthaverne selv og nul straf når det går ud over borgerne.

Fister

Fra : Snuden

Dato : 14-09-08 22:36

> [...]
>
> Ja straframmerne udnyttes groft af magthaverne. Det giver max straf når
> det går ud over magthaverne selv og nul straf når det går ud over

NEMLIG!!

Fra : lars

Dato : 15-09-08 07:28

> [...]
> ville bare gå i fred og ro, men psykopaten spærrede for vejen og var
> særdeles provokerende. Jeg ønsker ikke en psykopat så tæt på mig at jeg

en anden mulighed kunne være at gå ind i åbne butikker eks 7-eleven eller
ligende så er der evt flere vidner og det vil måske afholde nogen fra at
overfalde /genere.

hilsen lars

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 08:00

"lars" <levithannSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message

> en anden mulighed kunne være at gå ind i åbne butikker eks 7-eleven eller
> ligende så er der evt flere vidner og det vil måske afholde nogen fra at
> overfalde /genere.

Ja men den mulighed var der ikke. Han fulgte efter os i en helt øde gade
hvor der kun var kontorer som var lukket.

Fister

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-09-08 08:56

Fister wrote:

> [...]
> vejen og var særdeles provokerende. Jeg ønsker ikke en psykopat så
> tæt på mig at jeg ikke når at reagere på knivstikkeri.

Problemet er, at du skal kunne bevise, at han havde til hensigt at overfalde
jer. Ligesom I lovligt kan krydse gaden, kan han helt lovligt gøre det
samme. Der er intet i dansk lovgivning, der forhindrer nogen i at følge et
par ned ad en gade - ej heller i at "glo på dem". Hvis det fortsætter over
længere tid, kan du muligvis sikre dig at manden får et polititilhold.

Jan

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 09:43

> [...]
> følge et par ned ad en gade - ej heller i at "glo på dem". Hvis det
> fortsætter over længere tid, kan du muligvis sikre dig at manden får et

Vi har altså intet imod at folk kikker på os eller følger efter os, stille
og roligt.
Du fatter slet ikke situationen, før du selv oplever det.

Fister

Fra : Snuden

Dato : 15-09-08 10:51

> [...]
> og roligt.
> Du fatter slet ikke situationen, før du selv oplever det.

Nemlig!!

Jeg arbejder selv om natten og ser et utal af disse "typer" og vèd hvor
utilpassede, provokerende, ubehagelige og snotdumme de er!! Menigmand der
arbejder fra 8-16 og ellers er hjemme med konen og har taget slippersene på
fatter nemlig ikke en brik af hvordan man spotter disse typer ej heller
hvilken reel fare der er forbundet med disse!!

HEY!! HVA` FAEN GLOR DU PÅ?!!!!! er et typisk ordvalg som disse "typer" vil
bruge og før man ved af det vil man i bedste fald have fået en lussing...i
værste fald blive stukket ned. Det der er SÅ!!! forbandet er, at dommere og
andre spader netop ikke fatter en brik af den utryghedsskabende atmosfære
der følger med overalt hvor disse typer går. Iøvrigt bemærker jeg, at ingen
af de øvrige medskribenter har argumenteret mod mine udsagn, at i Danmark
kan du opføre dig som du lyster mod menigmand. Det tolker jeg som at vi i
danmark har en ufattelig lav retssikkerhed. Kør en mand ihjel og få max 1
års fængsel...hvis du lige husker at være plakatfuld i gerningsøjeblikket.
Hvis bare du giver indtryk af, at det skam ikke var din hensigt at slå nogle
ihjel selvom du kørte rundt med en promilie på 3. Hvis ikke lovene enten
strammes og "dommersvinene" begynder at slå hårdere ned på alle disse tumper
der kun belaster de almindelige og samfundets ressourcer, er jeg bange for,
at selvtægt vinder mere og mere indpas. Overfor utilpassede fuckedup
personager skal der slås hårdt ned. Dødsstraf og livsvarigt fængsel (og jeg
mener vitterlig livsvarigt=til man dør) bør være nogle af redskaberne. Men
sådan vil den akademiske overklasse altså ikke have det skal være. Næh nej,
vi almindelige borgere må bare finde os i det!!

Snuden

Fra : Bjarne

Dato : 15-09-08 11:19

Snuden skrev:

> [...]
> være nogle af redskaberne. Men sådan vil den akademiske overklasse altså
> ikke have det skal være. Næh nej, vi almindelige borgere må bare finde

Du blander alt for mange ting sammen i en politisk prædiken, selvom du
fra starten havde fat i noget væsentligt. Hvad du ønsker er en politistat.

Straffen for trafikdrab og spritkørsel er vi enige om er for lav, men
det er et politisk spørgsmål at ændre den.

Straffen for vold og trusler kunne også være højere. Det er også politik.

Men du sætter retssamfundet i nogle svære dilemmaer, hvis det bliver
"lovligt" at slå løs på andre, fordi de "virker truende".

Næste gang du får bank kan begrundelsen være, at du "virkede truende",
fulgte efter nogen eller havde "onde øjne", så modparten var nødt til at
"slå først".

Bjarne

Fra : Snuden

Dato : 15-09-08 11:38

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Næste gang du får bank kan begrundelsen være, at du "virkede truende",
> fulgte efter nogen eller havde "onde øjne", så modparten var nødt til at

Jeg kan godt se, at doktrinen om "forebyggende angreb" er meget uheldig. Jeg
synes bare, og det er så politisk, at straffene/værktøjerne som domstolene
arbejder med gør tykt grin med folk!!

Fra : Bjarne

Dato : 15-09-08 12:01

Snuden skrev:

> Jeg kan godt se, at doktrinen om "forebyggende angreb" er meget uheldig.
> Jeg synes bare, og det er så politisk, at straffene/værktøjerne som
> domstolene arbejder med gør tykt grin med folk!!

Jeg er nok meget enig, men det er altså noget, som parlamentet skal
lovgive om.

Bjarne

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 11:54

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> Næste gang du får bank kan begrundelsen være, at du "virkede truende",
> fulgte efter nogen eller havde "onde øjne", så modparten var nødt til at
> "slå først".

Det helt afgørende i denne situation er, at provokatøren kom mod mig. Jeg
har ikke inviteret ham og ønsker ham ikke tæt på mig. Han løber en betydelig
risiko ved at opføre sig sådan, hvilket han må lære til næste gang. Jeg
kunne aldrig selv finde på at jagte folk på gaden på denne måde. Hvis
psykopaten finder ud af, at ingen tør gøre noget, så fortsætter han jo bare.
Næste gang siger han måske "hit med penge, ure og mobiltelefon".

Dømmekraften hos den enkelte må aldrig svækkes ved at have ligegyldig jura i
baghovedet. Det er sekunder som kan være afgørende for at blive stukket ned.

Fister

Fra : Bjarne

Dato : 15-09-08 12:09

Fister skrev:
> [...]
>
> Dømmekraften hos den enkelte må aldrig svækkes ved at have ligegyldig
> jura i baghovedet. Det er sekunder som kan være afgørende for at blive

Det er sådan i et retssamfund, at man først straffer folk, når de har
begået noget strafbart eller truer med at gøre noget eller man kan
bevise, at det er deres hensigt.

Du kan reelt ikke bevise, at han havde til hensigt at være voldelig og
dermed berettige til at du bruger vold i nødværge.

Hvis en dommer tror på dit udsagn, kan det højst tjene til bevis på, at
idioten virkede truende.

Bjarne

Fra : Fister

Dato : 15-09-08 11:41

> Jeg arbejder selv om natten og ser et utal af disse "typer" og vèd hvor
> utilpassede, provokerende, ubehagelige og snotdumme de er!!

Rart at høre noget praktisk erfaring !

> Menigmand der arbejder fra 8-16 og ellers er hjemme med konen og har taget
> slippersene på fatter nemlig ikke en brik af hvordan man spotter disse
> typer ej heller hvilken reel fare der er forbundet med disse!!

Helt enig. Man burde som led i jurastudiet med dette emne som speciale,
sende de studerende alene (eller sammen med en smuk pige) på gaden i området
Strøget i kbh en Fredag og Lørdag morgen. Her hærger en masse psykopater,
bander og fyre som ikke kan score og er på spot efter en voldtægt.

> HEY!! HVA` FAEN GLOR DU PÅ?!!!!! er et typisk ordvalg som disse "typer"
> vil bruge og før man ved af det vil man i bedste fald have fået en
> lussing...i værste fald blive stukket ned.

Præcis !
Folk som vil spørge om vej eller om klokken, vil henvende sig venligt og
smilende og sige : Undskyld, men kan du sige mig hvad klokken er.

> [...]
> dig som du lyster mod menigmand. Det tolker jeg som at vi i danmark har en

Retssikkerhed eksisterer slet ikke efter min mening. Jurister er forfattere.
Se bare den fantasifulde og fuldkomne fordrejede version Kim Ludvigsen
kommer med. Han studerer næppe jura, men krimien er godt skrevet og der er
en sandsynlighed for at dommeren er ligeså dum

> [...]
> samfundets ressourcer, er jeg bange for, at selvtægt vinder mere og mere

Du har fuldkommen ret min ven
Selvtægt ER ved at blive meget udbredt. Private vagtværn finder indpas.
Private køber skydevåben så de kan nakke tyven som pludselig står i
soveværelset osv. En urmager har en skarpladt pistol som han bruger mod
nogle sigøjnere/perkere som røver ham.

> [...]
> ikke have det skal være. Næh nej, vi almindelige borgere må bare finde os

Det eneste jeg kan lide ved Kina og Saudi Arabien er at disse typer fjernes
og henrettes. I kina kan du ligge en pung frit og ingen tager den. Alle
psykopaterne og taberne er fjernet fra samfundet

Jeg har flere venner i politiet. En kriminalbetjent har fortalt at han har
anholdt den samme person 70 gange for biltyveri hvor man kører sindssygt og
smadrer bilerne. Han bliver IKKE spærret inde og har helt mistet respekten
for samfundet.

En anden ven jeg har, som var betjent, skiftede job i frustration over at
dommerne beskyttede banditterne og han gang på gang, kunne anholde den samme
person for de samme forbrydelser.

Danmark er et paradis for kriminelle, tabere og utilpassede. Hverken
politiet eller borgerne må gøre noget. Men NEJ, fandeme nej, jeg tager sagen
i egen hånd hvis jeg overfaldes eller får indbrud mens jeg er hjemme. Jeg er
parat til at dræbe hvis JEG skønner at det bliver nødvendigt.

Fister

Fra : Bjarne

Dato : 15-09-08 12:12

Fister skrev:

> [...]
> at dommerne beskyttede banditterne og han gang på gang, kunne anholde
> den samme person for de samme forbrydelser.

Adressen på alt dette er medlemmerne af det danske parlament, som
beslutter lovene. Det er ikke noget indlæg om jura.

Bjarne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-09-08 11:56

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> wrote in

> Iøvrigt bemærker jeg, at ingen af de øvrige medskribenter
> har argumenteret mod mine udsagn, at i Danmark kan du opføre dig som
> du lyster mod menigmand.

Sandsynligvis fordi du er offtopic. Måske fordi du sidder i deres
killfilter.

> Det tolker jeg som at vi i danmark har en
> ufattelig lav retssikkerhed.

At opfatte manglende svar som konsensus i jura gruppen, skal nok gøre dig
populær.

Fra : Sluppermand

Dato : 15-09-08 21:31

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> følge et par ned ad en gade - ej heller i at "glo på dem". Hvis det
> fortsætter over længere tid, kan du muligvis sikre dig at manden får et

Fister skal da ikke bevise noget - det er vel en anklagemyndighed der skal
bevise Fisters forsæt til vold?

Mvh
Kent.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-08 22:05

Sluppermand skrev:

> Fister skal da ikke bevise noget - det er vel en anklagemyndighed der skal
> bevise Fisters forsæt til vold?

Ja, men det bevis har han jo selv leveret her i gruppen. Det kan
om nødvendigt bekræftes af den der blev slået. Så hvis Fister vil
påberåbe sig nødværge, ligger bolden på hans banehalvdel.

--
Bertel

Fra : Sluppermand

Dato : 15-09-08 22:32

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, men det bevis har han jo selv leveret her i gruppen. Det kan
> om nødvendigt bekræftes af den der blev slået. Så hvis Fister vil
> påberåbe sig nødværge, ligger bolden på hans banehalvdel.

Der er jeg så ikke enig med dig.

Mvh
Kent.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-08 22:35

Sluppermand skrev:

> Der er jeg så ikke enig med dig.

Hvis han er anklaget efter en voldsparagraf og anklagemyndigheden
beviser at han har begået vold - hvordan er det så lige du mener
at han skal slippe for straf uden at foretage sig noget?

--
Bertel

Fra : kaz

Dato : 16-09-08 17:18

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvis han er anklaget efter en voldsparagraf og anklagemyndigheden
> beviser at han har begået vold - hvordan er det så lige du mener
> at han skal slippe for straf uden at foretage sig noget?

Det er selvfølgelig helt korrekt at hvis man er anklaget eftet en
voldsparagraf så kan man ikke sidde overhørig.

Men man skal gøre sig klart at jura er jura og ret er ret.

Jura skal blot (på juridisk vis - overfor loven) placere et ansvar, og i
denne sammenhæng er ret - eller retfærdighed - ikke særlig interessant.

Derfor bliver jura politisk, for den skal fortolkes, fremsættes, aktiveres,
og den måde dette gøres på er højst politisk af karakter.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-08 17:51

kaz skrev:

> Men man skal gøre sig klart at jura er jura og ret er ret.

Ja, og vrang er vrang.

--
Bertel

Fra : Sluppermand

Dato : 16-09-08 21:17

> Hvis han er anklaget efter en voldsparagraf og anklagemyndigheden
> beviser at han har begået vold - hvordan er det så lige du mener
> at han skal slippe for straf uden at foretage sig noget?

Det mener jeg at dommerens vurdering af sagen vil vise.

Mvh
Kent.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-08 22:17

Sluppermand skrev:

> Det mener jeg at dommerens vurdering af sagen vil vise.

Har dommeren hjemmeltil at gå ud over hvad der står i
anklageskriftet når sagen er fuldt bevist som påstået af
anklageren?

--
Bertel

Fra : Sluppermand

Dato : 16-09-08 23:07

> Har dommeren hjemmeltil at gå ud over hvad der står i
> anklageskriftet når sagen er fuldt bevist som påstået af
> anklageren?

Hvis vi taler om det bevis Fister har leveret her i gruppen, er jeg stadig
ikke enig med dig.

Det er før set at anklagemyndigheden har krævet dom for manddrab for en
påstået fuldt bevist sag , men pgl. blev frifundet jf. strfl. § 13.

Så ja, dommeren kan vel gå ud over hvad der står i anklageskriftet, når
sagen er fuldt bevist som påstået af anklagemyndigheden?

Eller hvad er det du mener?

Mvh
Kent.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-08 23:16

Sluppermand skrev:

> Eller hvad er det du mener?

Jeg mener at den anklagede har en bevisbyrde hvis anklageren
beviser at han har begået vold, men den anklagede vil påberåde
sig nødværge. Han er nødt til at fremlægge de forhold der
sandsynliggør/beviser at det ikke var uprovokeret vold.

Det er en latterlig tanke at en anklaget ville turde læne sig
tilbage og regne med at dommeren af sig selv får den idé at der
er tale om nødværge. Hvad skulle dog bringe dommeren på de
tanker?

--
Bertel

Fra : Sluppermand

Dato : 17-09-08 00:15

> [...]
> tilbage og regne med at dommeren af sig selv får den idé at der
> er tale om nødværge. Hvad skulle dog bringe dommeren på de

Nå, det er ren teknik du vil tale om: Anklageren fremfører sit, forsvareren
fremfører sit og dommeren konkluderer sit. Det bringer os vel ikke ret
meget videre i Fisters sag?

Mvh
Kent.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-09-08 13:18

On 15 Sep., 09:55, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:

> Problemet er, at du skal kunne bevise, at han havde til hensigt at overfalde
> jer.

Bevise og bevise.... I en eventuel retssag vil en dommer se på, om det
kan anses for godtgjort og dermed lægges til grund, at Fister havde
grund til at føle sig truet.

> Ligesom I lovligt kan krydse gaden, kan han helt lovligt gøre det
> samme. Der er intet i dansk lovgivning, der forhindrer nogen i at følge et
> par ned ad en gade - ej heller i at "glo på dem".

Nej, men den slags forfølgelseshandlinger kan meget vel anvendes til
at opnå frikendelse eller strafbortfaldelse for et knytnæveslag.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-09-08 13:22

On 15 Sep., 13:08, Bjarne <alvar.hanso...@gmail.com> wrote:

> Du kan reelt ikke bevise, at han havde til hensigt at være voldelig og
> dermed berettige til at du bruger vold i nødværge.

Lægfolk har mange vrangopfattelser af ordene "bevis" og "bevise".
Igen: Hvis dommeren mener at kunne skønne, at situationen er opstået
på baggrund af mandens truende og aggressive adfærd *eller* hvis
manden har gjort noget, der har kunnet sætte tilstrækkelig skræk i
Fister, så er det rigeligt til at åbne vindue til nødværge eller
straffrihed, hvis omstændighederne ellers taler for det.

> Hvis en dommer tror på dit udsagn, kan det højst tjene til bevis på, at
> idioten virkede truende.

Ja, og det er så også rigeligt, igen alt efter de øvrige
omstændigheder.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Sluppermand

Dato : 15-09-08 21:55

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Præcis, og så er det ligegyldigt hvad man måtte mene om Fisters ordvalg og
selvretfærdiggørelse her i gruppen.

Mvh
Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-08 08:25

Det var ikke nødværge - og det var ikke ok at pande ham en.

Konkret:
En flok ualmindeligt provokerende typer forlanger at få en smøg og den ene
stiller sig ca. 10 cm foran ansigtet på en tilfældig og forlanger en
cigaret. Da personen er ikke-ryger og ikke har cigaretter kan det jo ikke
efterkommes - hvorefter kravet gentages - den forulempede sætter hænderne på
brystet af den provokerende og trykker - ikke skubber - denne væk, hvorefter
han får en flaske knust mod panden.

Sagen forsøges anmeldt, men politiet hævder at en sag formentlig ender med
at begge får plettet deres straffeattest, da det ikke kan godtgøres, at
personen, der fik en flaske knust i panden, ikke havde provokeret den anden
med skub, altså vold.

Anmeldelsen droppes derefter - og den ene føler han slap godt fra et
overfald og scorer lidt "street respect" - den anden står med et 7 cm ar i
panden og manglende tiltro til systemet -

Så...det kan godt være det er ret, men det er ikke rimeligt. Og i Fisters
tilfælde - at det ikke er ret, men rimeligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-08 12:39

<none> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så...det kan godt være det er ret, men det er ikke rimeligt. Og i Fisters
> tilfælde - at det ikke er ret, men rimeligt.

Hjemmehjælpere får kursus i undskyldninger så de kan dovne den og ikke gøre
hvad klienten har brug for, og politi har naturtalent mht at finde
undskyldninger og således forkæle forbryderne incl farlige voldsmænd som
politiet nærmest opdrager til at blive superfarlige voldsmænd

Fra : Fister

Dato : 16-09-08 12:45

<none> wrote in message

> [...]
>
> Så...det kan godt være det er ret, men det er ikke rimeligt. Og i Fisters
> tilfælde - at det ikke er ret, men rimeligt.

Det er lige præcis det som altid ligger i baghovedet på mig. Nemlig at
politiet IKKE er til hjælp overhovedet og at man må klare sig selv hvis man
ikke vil have beskadiget sit legeme at psykopater. I dit tilfælde er det jo
helt tydeligt at det bløde skub medførte flasken i hovedet.
Jeg ville have skønnet at bruge et angreb langt tidligere. Måske ville jeg
have løbet og når de så løb efter mig, så ville jeg bruge diverse
tilgængelige våben. Allerede nu ville jeg vide at de vil slagte mig og at
tale ikke hjælper. Jeg ville gøre ALT for at dræbe vedkommendet på dette
tidspunkt.

Fister

Fra : Bjarne

Dato : 18-09-08 10:17

Fister skrev:

> [...]
> tilgængelige våben. Allerede nu ville jeg vide at de vil slagte mig og
> at tale ikke hjælper. Jeg ville gøre ALT for at dræbe vedkommendet på

Hverken politi eller dommere er synske.
Der vil meget ofte være flere forskellige forklaringer på det samme
hændelsesforløb og du har ingen særstatus med hensyn til troværdighed.

Det afgørende er, hvad dommeren efter at have lyttet til parterne anser
for bevist, og det er ikke nødvendigvis til din fordel, når modparten
har synlige spor af vold fra din side og i begge fortæller om, at den
anden var provokerende og truende.

Hvis min nabo Brian slår dig i ansigtet og troskyldigt bagefter påstår,
at du virkede meget truende, vil du muligvis værdsætte, at dommeren ikke
automatisk tror på ham.

Ingen regler eller systemer kan 100 % forebygge uretfærdigheder.
Heller ikke politistaten, som du ønsker.

Bjarne

Fra : Fister

Dato : 19-09-08 10:27

> [...]

> for bevist, og det er ikke nødvendigvis til din fordel, når modparten har
> synlige spor af vold fra din side og i begge fortæller om, at den anden

For mig er det afgørende, at det var ham som forfulgte mig over på modsatte
vejside og at det var ham som som sagde "hvad fanden gjor du på".

Iøvrigt er min kæreste vidne og inegn af os er kendt af politiet. Hvis ham
provoen er kendt for lignende forhold så står han svagt.

Fister

Fra : Bjarne

Dato : 18-09-08 08:08

Fister skrev:
> [...]
> måske skjulte i lommen?
>
> Hvad gør i andre med disse psykopater som opsøger provokationer i byen?

Dine øvrige indlæg her i tråde kan så en smule tvivl om din
troværdighed, men jeg tror problemet er, at du har svært ved skelne din
egen retfærdiggørelse af din handling fra den jura, som skal gælde os alle.
Din oplevelse er naturligvis subjektiv, men det er da meget muligt, at
du afværgede et angreb i den konkrete situation.
Det betyder bare ikke, at det var lovlig nødværge.

Hvis man generelt åbnede op for at slå løs på folk alene ud fra en
formodning om, at de ville være voldelige, ville voldsmænd selvfølgelig
meget hurtigt lære at bruge lige netop denne begrundelse i retten, hvor
sandheden er relativ og afhænger af troen på de forskellige vidners
forklaringer.

Jeg tror ikke, at der ville blive mindre vold i samfundet af at man
gjorde "forebyggende vold" lovlig, som du ønsker det.

Du traf en hurtig beslutning om at slå først, som måske måske ikke har
afværget et angreb på dig, men du skal samtidig være glad for, at
vedkommende ikke anmeldte dig, for så ville du for alvor være til grin i
forhold til "voldsmanden" eller retter provokatøren, som ville gå fri,
mens du skulle indordne dig, at andre bestemte over dig på et lille og
ufriviligt hotelværelse i et miljø med selskab af mange af voldsmandens
slags.

Jeg har tidligere kendt en del mennesker i uniform (og selv været en af
dem), som oplevede ballademagere, og tankevækkende er det, at det ofte
var typer som dig (af holdning), der fik tæsk, uanset hvor store og
stærke de var, samtidig med at andre ved hjælp af myndighed og diplomati
klarede næsten alle situationer.

Måske reagerede du fornuftigt den dag, men juridisk var den ikke, og det
må du leve med,og ønsker du politistat, må du stemme på Dansk
Folkeparti, men det har ikke noget med jura her at gøre.

Bjarne

Fra : Fister

Dato : 19-09-08 10:37

> Dine øvrige indlæg her i tråde kan så en smule tvivl om din troværdighed,
> men jeg tror problemet er, at du har svært ved skelne din egen
> retfærdiggørelse af din handling fra den jura, som skal gælde os alle.

Jurister har altid haft en god fantasi og deres lærebøger og skriveborde er
langt fra den virkelige verden.

Der findes ingen som er mere utroværdige end jurister.

Fister

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-09-08 21:29

> Jurister har altid haft en god fantasi og deres lærebøger og skriveborde
> er langt fra den virkelige verden.
>
> Der findes ingen som er mere utroværdige end jurister.

Og trods dette, søger du anerkendelse (for hvad du har gjort) i en
juragruppe ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport