Må man slå en streg på landet?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-09-08 16:32

Hvis man formaster sig til at snige sig en tur ind i en baggård og policen
sniger sig efter, så får man en bøde for at slå en streg på fliserne.

Hvis man nu formaster sig til det samme på den lange tur til Moster Tut i
Jydestrup - får man sig så også en bøde hvis man holder på et mørkt og øde
sted og slår en streg ved siden af køerne?

Eller spurgt på en anden måde - gælder den med stregen kun inden for
bygrænse ...stregen?

--
Per

Fra : Martin Bak

Dato : 13-09-08 17:26

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sted og slår en streg ved siden af køerne?
>
> Eller spurgt på en anden måde - gælder den med stregen kun inden for

Politivedtægten for området bestemmer hvad man må eller rettere, ikke må.
Jeg tror ikke der findes politivedtægter for landområder der omfatter
stregeri, hvis ikke man intimiderer andre ved at gøre det.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : kk

Dato : 13-09-08 18:25

> [...]
> Jeg tror ikke der findes politivedtægter for landområder der omfatter
> stregeri, hvis ikke man intimiderer andre ved at gøre det.

Var der ikke en gang noget med, at en kusk altid måtte lade sit vand ved det
fjermer baghjul?
Det må vel også gælde for biler og chauffører?
Måske lidt langt ude?
mvh
kk

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 19:50

kk wrote:
> Var der ikke en gang noget med, at en kusk altid måtte lade sit vand
> ved det fjermer baghjul?
> Det må vel også gælde for biler og chauffører?
> Måske lidt langt ude?

Hvor langt ude er det så, på den anden side
af byskiltet eller skal kusken længere ud

Fra : -=JF=-

Dato : 14-09-08 16:19

kk skrev:

> Var der ikke en gang noget med, at en kusk altid måtte lade sit vand ved det
> fjermer baghjul?
> Det må vel også gælde for biler og chauffører?

Da jeg var ved at tage taxakort for nok 30 år siden, vik vi at vide at
det var tilladt at tisse mod det af bilens hjul der var længst væk fra
andre trafikanter.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-09-08 17:48

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke en gang noget med, at en kusk altid måtte lade sit vand ved
> det fjermer baghjul?
> Det må vel også gælde for biler og chauffører?
> Måske lidt langt ude?

Det er en ældgammel, og særdeles sejlivet, vandrehistorie, som ikke har
noget på sig.

Fra : kk

Dato : 14-09-08 19:36

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> "kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en ældgammel, og særdeles sejlivet, vandrehistorie, som ikke har
> noget på sig.
--Som vi tilsyneladende er adskillige som har troet på!
mvh
kk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-09-08 21:08

> "Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse

> --Som vi tilsyneladende er adskillige som har troet på!

Ja, jeg har også hør den mange gange og husker også at have set det omtalt
som en gammel skrøne uden hold i virkeligheden.
Du kunne jo prøve at se om *du* kan finde lovgrundlaget, da vi jo befinder
os i juragruppen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-08 20:35

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg tror ikke der findes politivedtægter for landområder der omfatter
> stregeri, hvis ikke man intimiderer andre ved at gøre det.

Politivedtægterne er afskaffet. I dag reguleres det af
Ordensbekendtgørelsen, som er landsdækkende, hvorimod Politivedtægterne jo
kun gjaldt for den enkelte pkr.
Ovenstående er reguleret via:

Bekendtgørelsens anvendelsesområde mv.

§ 1. Denne bekendtgørelse gælder for samtlige politikredse.

Stk. 2. Justitsministeren kan for hver af landets politikredse fastsætte en
politivedtægt, hvis særlige lokale forhold tilsiger det, jf. § 24, stk. 1, i
lov om politiets virksomhed.

Stk. 3. Der kan ikke ved de i stk. 2 nævnte politivedtægter helt eller
delvist ske fravigelse af reglerne i denne bekendtgørelse.

§ 2. Hvor ikke andet fremgår, finder denne bekendtgørelse anvendelse på
borgernes adfærd på veje eller på andre steder, hvortil der er almindelig
adgang. Bekendtgørelsen finder således f.eks. anvendelse på borgernes adfærd
i offentligt tilgængelige parker, jernbane- og rutebilstationer, porte,
offentlige toiletter, offentlige befordringsmidler, herunder taxier,
forlystelsessteder samt i åbningstiden butikker, butikscentre og offentlige
kontorer.

Stk. 2. Ved en vej forstås i denne bekendtgørelse offentlig eller privat
vej, gade, cykelsti, fortov, plads, bro, tunnel, passage, sti eller
lignende, som benyttes til almindelig færdsel af en eller flere
færdselsarter.

Kapitel 2

Sikring af den offentlige orden mv.

§ 3. Slagsmål, skrigen, råben eller anden støjende, voldelig, fornærmelig
eller lignende optræden, der er egnet til at forstyrre den offentlige orden,
må ikke finde sted.

Stk. 2. Det er forbudt at udvise uanstændig eller anstødelig opførsel, der
er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

Stk. 3. Det er forbudt at færdes så påvirket af alkohol eller andre
berusende eller bedøvende midler, at det kan give anledning til ulempe for
andre.

Stk. 4. Begås de i stk. 1 og 2 nævnte handlinger på steder, hvortil der ikke
er almindelig adgang, og medfører de forstyrrelser af den offentlige orden,
kan politiet påbyde, at de bringes til ophør.

Citat slut.

Sjatpisseri hører under § 3, stk. 2.
I § 2 er det beskrevet hvor bestemmelserne er gældende, så det må være en
meget konkret vurdering, der afgør dette.
Men som det fremgår, er det ikke bygrænsen, som afgør om det er lovligt
eller ej, men om det er vej eller andre steder med almindelig adgang.
Jfr. § 3 stk. 4, kan man også komme på kant med loven på et sted, hvortil
der ikke er almindelig adgang, hvis det medfører forstyrrelse af den
offenlige orden. Det kræver dog, at du først har fået en påbud om at stoppe
med sjatteriet, og du herefter fortsætter, inden du kan pålægges en bøde,
jfr. § 18, stk. 1.

Kurt

Fra : Klaus G.

Dato : 13-09-08 19:47

> Hvis man nu formaster sig til det samme på den lange tur til Moster Tut i
> Jydestrup - får man sig så også en bøde hvis man holder på et mørkt og øde
> sted og slår en streg ved siden af køerne?
Spørger du fordi du har gang i et væddemål, eller?

For ellers kan man jo gætte sig til hvor sansynligt det er at en politimand
vil give en en bøde :)

Holder man ind på en rasteplads, går lidt ind i skoven og pisser derudaf. Så
gør politiet næppe noget ud af det. Står man derimod og pisse op ad en
skraldespand på rastenpladsen, så er sagen nok en anden jo...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-08 08:35

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Spørger du fordi du har gang i et væddemål, eller?

Nej, jeg spørger fordi det har spøgt i hovedet af mig et stykke tid - og
fordi jeg under en længere færd om natten til sidst simpelthen blev nødt til
at smide vandet fra foflerne :)

> For ellers kan man jo gætte sig til hvor sansynligt det er at en
> politimand vil give en en bøde :)

Men det lader jo til der er nogen der skal se det ske ..?

--
Per

Fra : Klaus G.

Dato : 14-09-08 11:17

> Nej, jeg spørger fordi det har spøgt i hovedet af mig et stykke tid - og
> fordi jeg under en længere færd om natten til sidst simpelthen blev nødt
> til at smide vandet fra foflerne :)
Ja, det hænder jo :)

> Men det lader jo til der er nogen der skal se det ske ..?
Sådan er det jo med alting :)

Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-08 10:56

> Ja, det hænder jo :)

> Sådan er det jo med alting :)
>
> Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af.

Jo, men jeg mener ...

Det er forbudt at udvise uanstændig eller anstødelig opførsel, der
er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

.... og hvis man går ind i en port, så skal politiet jo faktisk følge med i
hælene på en - og se det ske ....

Jeg ved så ikke hvordan det er i den virkelige verden :)

--
Per

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-08 12:26

> Det er forbudt at udvise uanstændig eller anstødelig opførsel, der
> er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

Seneste domme går på at DK er et afslappet land og man skal udvise
uterlig/ekshibitionistisk/blufærdighedskrænkende/krænkende AKTIVITET for at
politiet rykker ud når nogen er forargett.

Her et brev til fra en børnehave som skulle få politiet til at skride ind
mod avislæsning på offentlig fortov, uden nogen afklædthed vedr
kønsorganer - tror du politiet rykkede ud?
NB Hvis der var sandhed i forældrepåstand om afklædthed, havde de rykket ud,
men det var der ikke og politiet ignorerede helt denne falskanklage , så
vidtt vides

Hermed brev dateret 9 maj 2007 fra Dronning Louises Asyl Bjelkes Alle 45,
2200N 35857969 Email lsm@drla.dk til Bellashøjs Politi, Borupsalle 266
2400 NV

Undertegnede Lone Sass Mønsted leder af børnehaven Dronning Louises Asul vil
hermed gøre politiet opmærksom på og henstille til at Bo Warming, Bjelkes
Alle 46 får et tilhold til børnhavens side af Bjelkes Alle

For ca 2 år siden blev jeg spurgt af Bo Warming, om han måtte sidde ved
børnehavens hjørne indtil nabo, hvor der var sol om morgenen. Jeg svarede at
hvis han ikke gjorde andet, kunne jeg ikke se at det ville genere os.

Jeg har altid betragtet Bo Warming som et indslag i mangfoldigheden på
Nørrebro

Allersidst på sommeren 2006 blev jeg gjort opmærksom på at han ofte sad uden
bukser.

Da det som sagt var slut på sommeren tænkte jeg at jeg ville kontakte ham
her i foråret og sige, at de kunne vi ikke have.

Derudover har jeg fået oplyst af personalet, at han har givet børnene
isterninger sidst på sommeren. Også dette ville jeg bede ham indstille.

På børnehavens bestyrelsesmøde 7.maj i år fortalte en forældre om Bo
Warmings hjemmesider (uddrag medfølger)

Efter at have læst disse må jeg sige, at karakteren af hans tanker og
holdninger overskrider alt hvad jeg kan stå inde for og "lægge børn til".

På grund af indholdet af hans hjemmeside kan jeg frygte, at han vil udnytte
en given mulighed for at antaste og opføre sig uterligt overfor børn og
personale.

Kommer Bo Warmings holdninger forældrekredsen for øre, kan det også blive en
rigtig ubehagelig situation

Med venlig hilsen Lone Sass Mønsted, leder

Fra : Sten Bo

Dato : 18-09-08 14:53

,

> [...]
> hælene på en - og se det ske ....
>
> Jeg ved så ikke hvordan det er i den virkelige verden :)

Til flere.

Forbudt uanset .

Opfattet udfra "der er egnet". Det er altså handlingen der er forbudt - og
det afgøres selvfølgelig ikke af, taget på fersk gerning eller taget i det
hele taget.

Man kunne måske bruge dna registret (det må vi ha) hvis en eventuel mistake
skal afklares?

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-08 22:29

> [...]
> det hele taget.
>
> Man kunne måske bruge dna registret (det må vi ha) hvis en eventuel

-straframme er for lille til at de vil bruge så dyr test
- blufærdighedskrænkelse efteer straffelovens §232 r vist max 10 000 kr bøde
og der er ikke meget protein endsige DNA i urin fra unge mennesker uden
infektion i blæren

En lærer stod og tissede i en skov og to teenagepiger der løb bg hans ryg
råbte forhånelser mod ham og han vendte sig om så de så hans pik og han fik
bøde og mistede sit job

Men ellers er retsvæsenet mere og mere liberalt mht nøgenhed og delvis
afklædthed.

Blot man ikke er provokerende, ekshibitionistisk, uterlig, sex-associerende

På alle strande må man svømme og solbade uden en trevl men ikke promenere

Griber man en af Nørrebroparkens alkoholikere i at tisse i en port så giv
300 kr , da hærværk så kan give lugt

men tisser han på plæne eller busk eller op ad ræ , så giv kun advarsel

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 14-09-08 16:00

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvis man formaster sig til at snige sig en tur ind i en baggård og
> policen sniger sig efter, så får man en bøde for at slå en streg på
> fliserne.

Jeg arbejdede i sin tid et par måneder i en større by i Italien, i
turist sæsonen.
Høj sol, og varme nætter.
Jeg gik lange ture i byen i weekenderne, og det eneste jeg ikke så var
faktisk offentlige toiletter.
En mild august dag faldt der så en regnbyge over byen, men som altid i
syden, kom solen bagefter og vanddampen steg derop hvor den kom fra.
Hørmen var noget nær ubeskrivelig, og helt sikkert ikke hvad turist
brochurer omtaler som "duften af det eksotiske Italien".
Det er ikke helt uden grund at urinering på offentlige veje og stræder i
byer er en anelse ugleset.
Dels stinker det hvis 20% af en by's borgerne anvender gader og stræder
som pissoir, dels er det en regulær sundhedsriskiko og derudover vil de
fleste af en by's borgere nok finde det en anelse klamt at træde i
pytter af mere eller mindre frisk urin når de ikke lige har betalt en
formue for en billet til Roskilde festival for privilegiet.

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 14-09-08 16:02

Claus E. Petersen skrev:

> [...]
> pytter af mere eller mindre frisk urin når de ikke lige har betalt en
> formue for en billet til Roskilde festival for privilegiet.

Og så fik jeg skrevet det i d.v.jura.
Beklager. jeg troede at jeg skrev til dk.politik

- cep

Fra : Bo

Dato : 14-09-08 13:42

On 13 Sep., 18:31, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Dengang vi havde Storebæltsfærgerne havde den Kongelige familie egne
lokaler(toilet) oppe bagved styrhuset - Hvad tror I de gør nu ?
Jeg har set prins Knud gå bag en busk ved en rasteplads, men aldrig de
øvrige i familien, hvor gør de af "stregen" - ingen skal tro at man
kan holde sig helt fra København-Fredensborg til Sønderjylland eller
Århus. Måske har de en potte eller flaske i bilen ? vh Bo

Fra : J

Dato : 15-09-08 08:16

wrote:
> [...]

kan holde sig helt fra København-Fredensborg til Sønderjylland eller
Århus. Måske har de en potte eller flaske i bilen ? vh Bo

Nu tager det jo ikke så lang til for Joakim at køre mellem landsdelene, som
det gør for os andre.