To boliger
Fra : J

Dato : 07-09-08 20:23

Såvidt jeg er orienteret, er det ikke tilladt at eje og bebo to
[helårs]boliger, når man ser bort fra diverse luksusbyggeri uden
bopælspligt.

Situation: Bor på Sjælland og har lyst til at købe en ejerlejlighed i en
jysk provinsbo, hvor jeg kommer en del.

Det vrimler med ledige/billige ejerlejligheder dér. Hvad sker der, hvis jeg
køber en sådan og ikke tilmelder mig folkeregisteret dér (det vil jeg ikke)?

Kan jeg [i teorien] købe lejligheden for f.eks. 800.000 kr. og straks efter
annoncere den til salg for 1.200.000 kr. Så bliver den i hvert fald ikke
solgt, men jeg har jo tilkendegivet, at jeg ikke har tænkt mig at bo der.
Det er jo ikke forbudt at spekulere, givet en eventuel fortjeneste opgives
på den korrekte måde.

/J

Fra : Jubii

Dato : 07-09-08 14:04

On 7 Sep., 21:23, "J" <j...@nospam.zz> wrote:
> Såvidt jeg er orienteret, er det ikke tilladt at eje og bebo to
> [helårs]boliger, når man ser bort fra diverse luksusbyggeri uden
> bopælspligt.

Mon ikke du mener at være bopælsregistreret 2 steder? Og at 1 familie
ikke kan bosætte sig i mere end 1 bolig i samme kommune, og
bopælspligt er for landejendomme.
Hvis du ejer 2 boliger eller flere skal du sørge for de bliver beboet,
så den med at sætte en nr 2 bolig til salg for at have den ubeboet er
vist en omgåelse af lovgivning på området. (LBK nr 922 af 10/09/2004)
Har en bolig været ledig i 6 uger skal den anmeldes til kommune. Men
læs selv loven.