"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message
news:jn5rb4lfc3fq0ujt6sbckvlk6l1qsf6b50@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Hvis man køber et spabad online, har jeg så ikke ret til at returnere det
>> selvom det har været monteret ?
>
> Monteringen kan du ikke returnere. Hvis du har lavet en samlet
> aftale med bad + montering ved samme firma, er der ikke mere at
> diskutere.
>
> Hvis du har fået badet monteret af et andet firma (eller selv har
> gjort det):
>
> Om badet kan returneres, kommer an på om det er i væsentligt
> samme stand som da du modtog det. Det vil jeg tvivle på.
>
> Og når man dertil lægger hvad firmaet selv skriver:
>
>> Bemærk: Vi kan desværre ikke tage imod spabade, som du har pakket helt ud
>> af
>> emballagen. Grunden er, at risikoen for, at du kommer til at ødelægge
>> emballagen/trærammen, som spabadet bliver transporteret i er meget stor
>> og
>> vi derfor ikke kan sælge det som nyt."
>
> så står du ikke ret godt.
>
> --
> Bertel
>
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/
Nu skal det lige siges at det er et firma jeg overvejer at handle med, har
ikke købt endnu.
Montering klarer vi selv.
Køber jeg badet bliver det i deres webshop, vil en evt. retursituation så
ikke være at sidestille med f.eks denne:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/fortrydelsesret/ ?
Undskyld hvis jeg formulerede spørgsmålet korrekt i første post.
Anders