/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Returret
Fra : Anders


Dato : 02-09-08 20:31

Hvis man køber et spabad online, har jeg så ikke ret til at returnere det
selvom det har været monteret ?

Fra sælgers website:
"Returret



Der ydes naturligvis fuld returret på samtlige spabade.

Dette betyder, at hvis du, efter at du har modtaget spabadet, har taget
låget af kassen og har kikket ned til spabadet finder ud af, at det
alligevel ikke var det rigtige spabad for dig, ja - så kan du bare sætte
låget på igen og returnere det.

Du må selv aflevere spabadet eller betale fragtmanden, der skal afhente
spabadet hos dig.

Bemærk: Vi kan desværre ikke tage imod spabade, som du har pakket helt ud af
emballagen. Grunden er, at risikoen for, at du kommer til at ødelægge
emballagen/trærammen, som spabadet bliver transporteret i er meget stor og
vi derfor ikke kan sælge det som nyt."

Pft
anders






 
 
Bertel Lund Hansen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-09-08 20:50

Anders skrev:

> Hvis man køber et spabad online, har jeg så ikke ret til at returnere det
> selvom det har været monteret ?

Monteringen kan du ikke returnere. Hvis du har lavet en samlet
aftale med bad + montering ved samme firma, er der ikke mere at
diskutere.

Hvis du har fået badet monteret af et andet firma (eller selv har
gjort det):

Om badet kan returneres, kommer an på om det er i væsentligt
samme stand som da du modtog det. Det vil jeg tvivle på.

Og når man dertil lægger hvad firmaet selv skriver:

>    Bemærk: Vi kan desværre ikke tage imod spabade, som du har pakket helt ud af
>    emballagen. Grunden er, at risikoen for, at du kommer til at ødelægge
>    emballagen/trærammen, som spabadet bliver transporteret i er meget stor og
>    vi derfor ikke kan sælge det som nyt."

så står du ikke ret godt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 03-09-08 05:14


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message
news:jn5rb4lfc3fq0ujt6sbckvlk6l1qsf6b50@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Hvis man køber et spabad online, har jeg så ikke ret til at returnere det
>> selvom det har været monteret ?
>
> Monteringen kan du ikke returnere. Hvis du har lavet en samlet
> aftale med bad + montering ved samme firma, er der ikke mere at
> diskutere.
>
> Hvis du har fået badet monteret af et andet firma (eller selv har
> gjort det):
>
> Om badet kan returneres, kommer an på om det er i væsentligt
> samme stand som da du modtog det. Det vil jeg tvivle på.
>
> Og når man dertil lægger hvad firmaet selv skriver:
>
>> Bemærk: Vi kan desværre ikke tage imod spabade, som du har pakket helt ud
>> af
>> emballagen. Grunden er, at risikoen for, at du kommer til at ødelægge
>> emballagen/trærammen, som spabadet bliver transporteret i er meget stor
>> og
>> vi derfor ikke kan sælge det som nyt."
>
> så står du ikke ret godt.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nu skal det lige siges at det er et firma jeg overvejer at handle med, har
ikke købt endnu.
Montering klarer vi selv.
Køber jeg badet bliver det i deres webshop, vil en evt. retursituation så
ikke være at sidestille med f.eks denne:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/fortrydelsesret/ ?

Undskyld hvis jeg formulerede spørgsmålet korrekt i første post.

Anders



Kim Ludvigsen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 03-09-08 08:37

Anders skrev:

> Køber jeg badet bliver det i deres webshop, vil en evt. retursituation så
> ikke være at sidestille med f.eks denne:
>
> http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/fortrydelsesret/ ?

Det kræver en konkret vurdering mht. den pågældende vare,
der kan sagtens gælde noget andet for spabade end for printere.

Og selv hvis du i sidste ende skulle få ret af
Forbrugerklagenævnet, så er det en kamp, der kan vare i
mange måneder eller år. Så et godt råd er at finde en
forhandler, der vil tillade dig en montering, eller at du
prøver at vurdere spabadet uden at montere det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.
http://kimludvigsen.dk

Bertel Lund Hansen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-09-08 11:08

Anders skrev:

> Nu skal det lige siges at det er et firma jeg overvejer at handle med, har
> ikke købt endnu.
> Montering klarer vi selv.
> Køber jeg badet bliver det i deres webshop, vil en evt. retursituation så
> ikke være at sidestille med f.eks denne:

Der står:

   idet det ikke var åbenbart, at afprøvning formindskede
   varens salgsværdi

Jeg synes ikke at det er åbenbart i dit tilfælde.

Under alle omstændigheder så ved du at der bliver et slagsmål
fordi firmaet jo på forhånd afviser at de vil tage en monteret
vare retur. I praksis er en retssag for dyr, så et slagsmål kan
du ikke vinde hvis sælger er stædig.

Jeg fatter ikke at du gider overveje det. Jeg troede at du havde
handlet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste