Forsikringsspørgsmål
Fra : Henning S Christians~

Dato : 01-09-08 09:00

Jeg kommer kørende ud af lige vej, ser en taxi/skolebus komme fra en sidevej
på venstre hånd der er ubetinget vigepligt fra sidevejen og taxaen holder
også stille ved hajtænderne (fint tænker jeg han har set mig og overholder
sin vigepligt), da jeg er ca 15/20meter fra sidevejen (jeg skal fortsætte
lige ud) sætter taxaen pludselig igang (har ikke set mig udtaler han) ud
foran mig for at køre halvt ud på vejen og der stoppe op (han opdager mig i
sit højre sidespejl, taxaen skal til venstre) umiddelbart derefter sætter
taxaen uheldigvis igang igen med det resultat at jeg påkører den bagfra alt
dette skete på ganske kort tid og jeg bremsede under hele seancen men nåede
ikke at stoppe, der var politi på og ifølge dem var jeg uden nogen form for
skyld i ulykken, min hastighed var ca 60km/t, (også bekræftet af taxi
chafføren),
Hvordan tror i at forsikringen vil vurdere en sådan sag? vil jeg få lidt at
skylden eller vil de følge politiets vurdering? hvad takseres det til at
taxien overtrådte sin vigepligt? bøde/klip eller?.

Der må køres max 80km/t på stedet

Fra : Codexx

Dato : 01-09-08 04:24

On 1 Sep., 09:59, "Henning S Christiansen" <fjerndette-
henn...@mail.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Hvordan tror i at forsikringen vil vurdere en sådan sag? vil jeg få lidt at
> skylden eller vil de følge politiets vurdering?

Udkørsel fra sidevej med ubetinget vigepligt=fuld skykld til taxaen.

http://www.forsikringogpension.dk/services/Henstillinger/Documents/regresaftalen.pdf

hvad takseres det til at
> taxien overtrådte sin vigepligt? bøde/klip eller?.

Klip samt 1000-1500.- i bøde.

/Codexx