Reklame for udenlandske bookmakere
Fra : Nicolai

Dato : 21-08-08 16:53

Jeg har tidligere tabt en del penge grundet spillemyndighedens krav om jeg
ikke må have reklamer for udenlandske bookmakere på mit site, da man i DK
ikke må reklamere for dem...

Igår i biffen var der så en stor reklamer for ladbrokes. Ergo tjener nordisk
film på dem.

Hvor er forskellen siden de må og jeg ikke må?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-08-08 17:26

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in

> Hvor er forskellen siden de må og jeg ikke må?

Formentlig at de har en advokat der tør lade sagen køre op til diverse EU
retsinstanser som muligvis vil dømme de danske love ulovlige.

Fra : Barney Gumble

Dato : 21-08-08 19:44

Henrik Stidsen skrev:
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in

> Formentlig at de har en advokat der tør lade sagen køre op til diverse EU
> retsinstanser som muligvis vil dømme de danske love ulovlige.

Helt enig. Jeg var for nogle år siden med til at skrive en
bachelor-opgave om emnet og konklusionen var da også, at monopolet
strider mod EU-ret og derfor bør det ikke være ulovligt at annoncere for
udenlandske bookmakere i Danmark.

Visse bladhuse (og en lang række andre annoncører) i Danmark er enige:

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/anden_sport/article234027.ece

BG

Fra : Nicolai

Dato : 21-08-08 21:18

> [...]
> i Danmark.
>
> Visse bladhuse (og en lang række andre annoncører) i Danmark er enige:

Det er bare længe siden. Nogen der ved noget nyere?