Et lille spørgsmål om trusler.
Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-08-08 07:59

Jeg er ikke part i denne ballade, men er blevet nysgerrig, hvilke
paragraffer kan evt. komme på tale ved denne slags trusler.

--- Citatstart
og når du og den fede først ligger der med de fleste af spinderne til
dit el tog oppe i røven ...og et ? år på krykker bagefter til at tænke
over det hele , ja så er jeg faktisk sikker på at du vil få et helt nyt
syn på hvad der er rigtigt og forkert , det er jo ikke for at være ond
det er fordi du skal lære hvad der er rigtigt og forkert... ja det er
jo ikke det eneste du har mindst et barn ( kunne også komme til skade

Jeg vil skide på hvad du bliver ... jeg for navnet på dit barn inden

fandens længe , han ku jo komme noget til .. jeg har papir på jeg er
psykopat jeg for max behandlings dom , du skal leve med hvad du
indirekte er skyld i der sker dig selv dine ejendele eller din familie
---Citatslut

Som det fremgår er det ret alvorlige trusler.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-08 11:54

Mr.Larsen skrev:

> Jeg er ikke part i denne ballade, men er blevet nysgerrig, hvilke
> paragraffer kan evt. komme på tale ved denne slags trusler.

Jeg vil ikke tage konkret stilling til teksten, men straffeloven
siger om trusler:

§ 266. Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at
   fremkalde alvorlig frygt for eget eller andres liv, helbred
   eller velfærd, truer med at foretage en strafbar handling,
   straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

--
Bertel

Fra : Mr.Larsen

Dato : 21-08-08 12:12

Bertel Lund Hansen har bragt dette til verden:

Takker for svaret.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...