Privatliv?
Fra : Jubii

Dato : 20-08-08 12:20

Krænkelse af privatlivets fred og forstyrelse af privatlivets fred, er det samme sag?

Kan man under retsregler på området forlange at blive ladt i fred for pårigninger, f.eks. på
dørtelefoner, af reklame- og gratiavisomdelere?

I straffelovens § 265 står der noget om en politiadvarsel angående krænkelse af privatlivets
fred.
Kan man mon få politiet til at udstede en advarsel til disse krænkere af privatlivet fred?

I løbet af en uge kan man sagtens blive forstyret af omdelere 10 gange og det er uge efter uge.

Jeg har ikke noget imod de omdeler hvad de nu omdeler, men temmelig meget imod de forstyrrer
mig ved at ringe på min dørtelefon, for at gøre det. Når nogen ringer på min dørtelefon
forventer jeg de vil tale med mig eller besøge mig men det vil disse omdelere jo ikke.

FN har i deres menneskerettighedsartikler beskrevet retten til beskyttelse af privatlivets
fred.

Den Europæiske Konvention til Beskyttelse af Menneskerettighederne behandler privatlivets fred
langt mere konkret, og opstiller blandt andet en række omstændigheder som retfærdiggør
krænkelse af privatlivets fred.

At ringe på folks dørtelefoner er ikke blandt undtagelserne.

Synspunkter? Skal man blot bande mere eller mindre højlydt ad disse forstyrelser eller gøre
noget alvorligt ved det?
Jeg har forsøgt at tale omdelerne til fornuft og bedt dem om ikke at trykke på netop min
ringeknap og de siger "ja ja" eller ser uforstående (indvandrebørn) på mig. men alle ringer
alligevel på næste gang.

Fra : John V.

Dato : 21-08-08 07:32

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykke på netop min ringeknap og de siger "ja ja" eller ser uforstående
> (indvandrebørn) på mig. men alle ringer alligevel på næste gang.

Løsningen er udvendige postkasser.

Jeg er glad for vi ikke har dørtelefon hvor jeg bor.

Men jeg har et lille malerfirma, der bliver min telefon ofte spammet af alle
mulige forskellige der vil sælge ligegyldigheder og ikke én eneste af dem er
blevet bedt om at ringe til mig, af mig. Det er i vid udstrækning store
foretagener som Telia, Eniro, Falck og mange flere.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-08-08 10:34

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
---snip en del snik snak---
> [...]
> dem er blevet bedt om at ringe til mig, af mig. Det er i vid udstrækning
> store foretagener som Telia, Eniro, Falck og mange flere.

Du kan med stor fordel læse:
http://www.vibrugerikke.dk/
Der er flere sjove eksempler imellem, men
sjovest er det nu selv at bruge "vibrugerikke"
over for påtrængende telefonsælgere. Enjoy.

Fra : Lars, Århus

Dato : 14-09-08 20:54

Jubii wrote:
> [...]
> trykke på netop min ringeknap og de siger "ja ja" eller ser
> uforstående (indvandrebørn) på mig. men alle ringer alligevel på

Sæt et skilt op at når man trykker på knapen accepterer man at der er et
gebyr på kr. 5000 for tryk på knappen, og at den der trykker ved trykket
accepterer dette gebyr.

Lars

Fra : Jubii

Dato : 15-09-08 00:24

On 14 Sep., 21:53, "Lars, Århus" <lars_...@aarhusmail.dk> wrote:

> Sæt et skilt op at når man trykker på knapen accepterer man at der er et
> gebyr på kr. 5000 for tryk på knappen, og at den der trykker ved trykket
> accepterer dette gebyr.

Og du kommer lige med et citat fra en lov der gør dit forslag lovligt
og holdbart.

Du har vist læst for mange online handelsbetingelser.