Tankrøveri - straf?
Fra : OZ3BTO

Dato : 18-08-08 23:46

Der har været et røveri på den lokale tank og gerningsmanden er taget har
tilstået og genkendt af expedienten

Gerningsmanden brugte en kniv under røveriet (køkkenkniv) og er under 18 og
tideligere kendt af politiet

Hvilken straf kan han se frem til ? .. eller spurt på en anden måde..
Hvornår risikere vi at rende i ham på gaden igen

Erik

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-08 00:41

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken straf kan han se frem til ? .. eller spurt på en anden måde..
> Hvornår risikere vi at rende i ham på gaden igen

Det gør du da allerede i morgen, han bliver da formentlig løsladt efter
afhøring og dømt når retten engang får tid.

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 01:02

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør du da allerede i morgen, han bliver da formentlig løsladt efter
> afhøring og dømt når retten engang får tid.

Lige netop hvad jeg frygtede

Vil håbe det er mig der står bag kassen så hvis han skulle forsøge sig igen

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 01:13

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør du da allerede i morgen, han bliver da formentlig løsladt efter
> afhøring og dømt når retten engang får tid.

Tillægs spørgsmål .. Hvad er straffen for selvtægt/ give manden en ordentlig
røvfuld.. Sku ræd for at det kunne ske hvis jeg rendte i ham i en brandert
og genkendte ham

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-08 01:29

OZ3BTO skrev:

> Tillægs spørgsmål .. Hvad er straffen for selvtægt

Der er ikke tale om selvtægt. Du har ikke noget krav imod manden.

> give manden en ordentlig røvfuld.

§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber
   en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil
   3 år.

>. Sku ræd for at det kunne ske hvis jeg rendte i ham i en brandert
> og genkendte ham

Så er der to voldsforbrydere og ikke én.

--
Bertel

Fra : Bjarne

Dato : 19-08-08 05:12

OZ3BTO skrev:

> Tillægs spørgsmål .. Hvad er straffen for selvtægt/ give manden en ordentlig
> røvfuld.. Sku ræd for at det kunne ske hvis jeg rendte i ham i en brandert
> og genkendte ham

Vi kunne stifte en klub af hævnere, der slog hårdt ned på voldelige
røvere, hensynsløse og farlige færdselskriminelle, uansvarlige forældre,
hustrumishandlere, dyremishandlere, tobakspushere og rygere, støjende
naboer m.fl.?
Problemet er blot, at hvis der først dannede sig en tradition for "gode"
hævnere, ville de "onde" næppe holde sig tilbage.
Vold avler vold og krig har aldrig nogensinde virket fredsbevarende.

Det mest rigtige er nok at betragte det som en politisk sag at påvirke
lovgivningen, sådan at samfundets straf opleves mere rimelig.

Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-08 01:18

OZ3BTO skrev:

> Der har været et røveri på den lokale tank og gerningsmanden er taget har
> tilstået og genkendt af expedienten

> Hvilken straf kan han se frem til ?

Straffeloven:

§ 288. For røveri straffes med fængsel indtil 6 år den, som [...]

Stk. 2. Straffen kan stige til fængsel i 10 år, når [...]

Da der står "fængsel indtil" og der ikke er angivet nogen
minimumsstraf, kan det ske at han slet ikke skal i fængsel. Hvad
den konkrete straf bliver, er umuligt at sige uden at man har
overværet retssagen.

--
Bertel

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 01:41

> [...]
> minimumsstraf, kan det ske at han slet ikke skal i fængsel. Hvad
> den konkrete straf bliver, er umuligt at sige uden at man har

Hvordan finder man udaf hvor og hvornår han skal i retten ?

Fra : Frøken Jensen

Dato : 20-08-08 21:52

On 19/08/08 2:40, in article g8d4uc$2m2$1@newsbin.cybercity.dk, "OZ3BTO"
<no@spam.dk> wrote:

> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> har

> Hvordan finder man udaf hvor og hvornår han skal i retten ?

www.domstol.dk
Søg under "find retskreds" og indtast adressen på det sted hvor forbrydelsen
fandt sted - så finder du ud af ved hvilken ret sagen skal for.
Klik ind på den relevante byret og klik på "retslister" i venstre side - der
finder du retslister for de kommende dag (kbh. byret) og de kommende uger
(de andre byretter) - så må du her holde øje med hvornår der er en sag som
er omtalt som røveri - og satse på at det er den du søger.

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 01:42

> [...]
> minimumsstraf, kan det ske at han slet ikke skal i fængsel. Hvad
> den konkrete straf bliver, er umuligt at sige uden at man har

Var iøvrigt væbnet røveri .. Han truede med en kniv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-08 10:41

OZ3BTO skrev:

> Var iøvrigt væbnet røveri .. Han truede med en kniv

Om det er væbnet eller ej, indgår i vurderingen af hvor groft det
var. Generelt vil et væbnet røveri straffes strengere end et
ikke-væbnet, men at en forvirret person står på et par meters
afstand og fistrer med en kniv, er noget andet end en der
målrettet sætter den mod struben af ekspedienten, så det er ikke
bare et spørgsmål om med eller uden kniv.

--
Bertel

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 10:47

> [...]
>
> Hvilken straf kan han se frem til ? .. eller spurt på en anden måde..
> Hvornår risikere vi at rende i ham på gaden igen

Som vi frygtede så er knægten tilsygenladen på fri fod igen pga. lav alder
(14år)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-08 11:10

OZ3BTO skrev:

> Som vi frygtede så er knægten tilsygenladen på fri fod igen pga. lav alder
> (14år)

En 14-årig kan ikke straffes.

--
Bertel

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 11:21

> En 14-årig kan ikke straffes.
>
> --
> Bertel

Ikke af systemet ihvertfald solvom røveri mord voldtægt o.l. burde man ikek
kikke på gerningsmandens alder men straffe efter samme rammer som voksne

Vi må jo bare passe på pigerne på den lokale tank og sørge for at der altid
er nogen ved dem

Fra : apollo14

Dato : 19-08-08 14:14

OZ3BTO skrev:

> [...]
>
> Vi må jo bare passe på pigerne på den lokale tank og sørge for at der altid

Et rigtig godt råd, kunne være at snakke med nogle af de kørende
vægteret i området, stik dem en kop kaffe og evt. lad dem læse avis,
spise en basse eller lign. uden de skal have penge op af lommen, så
kigger de forbi på deres ronderinger, og dermed holder de tyvene væk, og
de skal jo ikke komme på samme tid hver dag, men skift rundt i tiderne.
Jeg har gjort det samme med de tanke og 7-11 jeg er kommet forbi når jeg
f.eks har været på vagt på et diskotek, eller er ude og kører nattevagt.

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 14:19

"apollo14" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har gjort det samme med de tanke og 7-11 jeg er kommet forbi når jeg
> f.eks har været på vagt på et diskotek, eller er ude og kører nattevagt.

Det foreslog jeg chefen for lang tid siden dog så med taxachaufføere da der
kun er 2 vagter i hele byen:P

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 15:23

> [...]
> ikek
> kikke på gerningsmandens alder men straffe efter samme rammer som voksne

hvorfor går du ikke efter knægtens forældre.... jo dem der i sidste ende er
skyld i drengen er kommet derud hvor han er...!

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 19-08-08 15:45

Nikolai R. jensen wrote:

> hvorfor går du ikke efter knægtens forældre.... jo dem der i sidste
> ende er skyld i drengen er kommet derud hvor han er...!

Det er såmænd ikke sikkert at drengens handlinger skyldes forældrene
handlinger eller undladelser. Nogle børn er opdragelsesresistente fra de
10-11 år. Det eneste som trænger igennem, er prygl, og det har gerne en
virkning som er modsat den tilsigtede.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 15:48

"Erik Olsen DK" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> handlinger eller undladelser. Nogle børn er opdragelsesresistente fra de
> 10-11 år. Det eneste som trænger igennem, er prygl, og det har gerne en

tja... når jeg kigger på de personer jeg har kendt eller kendt til gennem
mit liv... så har alle dem det er gået skævt for i livet en ting til
fælles... lorte forældre eller helt mangel på forældre...!

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 19-08-08 15:55

Nikolai R. jensen wrote:

> tja... når jeg kigger på de personer jeg har kendt eller kendt til
> gennem mit liv... så har alle dem det er gået skævt for i livet en
> ting til fælles... lorte forældre eller helt mangel på forældre...!

Så vil jeg da håbe at du får lejlighed til at udvide din erfaringssfære.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 16:31

> Så vil jeg da håbe at du får lejlighed til at udvide din erfaringssfære.

tror ikk lige der er noget der skal udvides på det område der....

er dine børn da i problemer siden du har så travlt med at give børnene
skylden...?

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 19-08-08 16:50

Nikolai R. jensen wrote:

> er dine børn da i problemer siden du har så travlt med at give børnene
> skylden...?

Hvis det var tilfældet, ville jeg næppe vælge at betro mig til et så
usympatisk menneske som dig.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 16:51

> Hvis det var tilfældet, ville jeg næppe vælge at betro mig til et så
> usympatisk menneske som dig.

LOL det vil jeg så vælge at gå udfra at de er... trist for dem...!

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 19-08-08 17:02

Nikolai R. jensen wrote:
> "Erik Olsen DK" skrev
>
> LOL det vil jeg så vælge at gå udfra at de er... trist for dem...!

QED.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-08-08 17:03

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Olsen DK" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> LOL det vil jeg så vælge at gå udfra at de er... trist for dem...!

Hvis I skulle finde tid i jeres diskussion om hvordan man opfører sig
ordentligt (osv.), så vil jeg da anbefale jer at læse fundatsen for denne
gruppe.
Så kan I nemlig undgå at forbryde jer mod den med jeres off-topic snak.

/Per

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-08-08 15:53

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor går du ikke efter knægtens forældre.... jo dem der i sidste ende
er
> skyld i drengen er kommet derud hvor han er...!

Det er IKKE forældernes skyld.

Det er kommet frem nu at han boede i egen lejlighed gennem noget med komunen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-08-08 16:33

> [...]
> er
>>

> Det er IKKE forældernes skyld.
>
> Det er kommet frem nu at han boede i egen lejlighed gennem noget med

LOOOOOL du mener så en dreng på 14 der ikke bor hjemme... der er det IKKE
forældrenes skyld???

øhh nej det er det nok ikke... for de er der slet ikke...! det er jo ganske
normalt at 14 årige ikke bor hjemme...!

tag et kig på hans liv og historie... så er jeg sikker på du vil få mere
ondt af ham end du er sur på ham!

ikke fordi det på nogen måde er iorden det han har gjort... men det er måske
lidt nbemmere at forstå hvordan en dreng på bare 14 år kan ende sådan hvis
man kender historien bag!