llidt om lovgivning på Handicap området
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-08-08 21:48

foranlediget af en anden tråd, hvor man mente at jeg gik alt for vidt i mine
krav til de muligheder vi skal give handicappede, vil jeg da lige henlede
opmærksomheden på denne lov:

Lov om ungdomsuddannelse for unge med særlige behov LOV nr 564 af
06/06/2007

læg især mærke til §1 stk. 2

Den betyder at der ikke findes nogen nedre grænse for ens funktionsniveau
for at man har et retskrav på en ungdomsuddannelse.

Jeg vil da godt høre om nogen her i gruppen vil påstå at en sådan lov vil
"lægge nogen for had" som det blev udtrykt i den anden tråd.

Jeg kan fortælle at det ikke er MIN tolkning men også kommunernes og
komunernes Landsforenings tolkning af §

og med slet skjult skadefryd kan jeg fortælle at det faktisk var mig der fik
lige præcis den formulering plantet i loven. (den ser helt anderledes ud i
det forudgående beslutningsforslag) så jo min tankegang kan sørme vinde
gehør uden jeg bliver til grin)

Jeg gør gerne rede for hvorfor det var så vigtigt at der ikke blev en nedre
grænse selv om man jo kan hævde at der findes mennesker for hvem det ikke
giver mening at have en sådna pasus

PEter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-08 22:18

Peter K. Nielsen skrev:

> Jeg vil da godt høre om nogen her i gruppen vil påstå at en sådan lov vil
> "lægge nogen for had" som det blev udtrykt i den anden tråd.

Jeg vil da godt høre om der er nogen her i gruppen der vil
diskutere jura?

--
Bertel