Bruger på et forum på nettet
Fra : Carsten H

Dato : 07-08-08 00:49

Hej i kloge

Jeg har forgæves forsøgt at få mig slettet som bruger på et forum på
Internettet.
Det har det pågældende firma valgt at gøre ved bare at deaktiverer min
brugerprofil. De andre brugere på det pågældende forum kan se at min profil
er der men er deaktiveret.
Jeg ønsker helt at blive slettet fra det forum.
Hvordan står jeg i denne situation - er der en lov jeg kan "vifte med" over
for det firma, så de sletter min profil. ?

Carsten

Fra : Carsten H

Dato : 12-08-08 06:59

Er det virkelig lovligt at et firma ikke vil slette en bruger på deres forum
?

Jeg har gentagende gange bedt dem om at slette min profil, men det vil
virksomheden ikke!. Blot er min profil deaktiveret så jeg ikke kan benytte
det forum ?

Kan jeg intet gøre ?

Carsten H

Fra : Carsten H

Dato : 14-08-08 18:06

Det lader desværrer til at ingen ved noget om denne konkrete sag.

Hvordan er det så med registerloven.
Hvis jeg beder en virksomhed om at slette mig fra deres register, skal
virksomheden så ikke det ?

Carsten

Fra : Bjarne

Dato : 17-08-08 16:13

Carsten H skrev:
> [...]
> Hvordan står jeg i denne situation - er der en lov jeg kan "vifte med" over
> for det firma, så de sletter min profil. ?

Jeg tvivler på, at du kan komme efter dem juridisk, når du selv har
tilmeldt dig et forum og det fremgår, at du ikke længere er aktiv.
Mit gæt er, at de har lavet en hurtig løsning, hvor de kan fjerne et
flueben for at gøre dig inaktiv, men skal have fat i en programmør eller
lave noget besværligt for at slette en bruger helt.
Vær en venlig plageånd, ring til dem, mail til dem, send breve, kontakt
dem på deres mobiler, bliv ved, indtil de finder ud af, at det er
nemmere at slette dig.

Hvis det bliver rigtigt negativt, kan du opfinde en halv snes profiler,
hvor du advarer andre imod at bruge deres tjenester.

vh
Bjarne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-08-08 22:21

Den Sun, 17 Aug 2008 17:12:55 +0200 skrev Bjarne:

> Jeg tvivler på, at du kan komme efter dem juridisk, når du selv har
> tilmeldt dig et forum og det fremgår, at du ikke længere er aktiv. Mit
> [...]

Fedt mand! Mon din tvivl og gætværk holder i en retssal?

--
Karl Erik