Mail om mistænkt
Fra : JSM

Dato : 06-08-08 22:09

En ven fortalte følgende historie fra sin arbejdsplads:
I løbet af sommerferien er nogle effekter forsvundet fra firmaets bopæl. En
kollega får opsporet en af effekterne og dens nuværende "ejer", som oplyser
at han har købt den af en anden kollega. Det afføder så i dag en mail fra
chefen til samtlige ansatte i firmaet (et par hundrede), hvor hun ud - ud
over ovennævnte - skriver, at man selvfølgelig er uskyldig til det modsatte
er bevist, men at man har valgt at suspendere denne anden kollega, som
angiveligt har solgt effekterne, indtil politiet har færdiggjort deres
undersøgelse af sagen. Den mistænktes fulde navn er nævnt i mailen. Det har
så affødt en større diskussion på vennens arbejdsplads, om hvorvidt det
overhovedet er lovligt at udsende sådan mail. Hvad mener gruppen ?

/JSM

Fra : Knut

Dato : 07-08-08 05:42

"JSM" <jesper@spamnejtakaagade33.dk> wrote in message
> [...]
> nævnt i mailen. Det har så affødt en større diskussion på vennens
> arbejdsplads, om hvorvidt det overhovedet er lovligt at udsende sådan

Hvad skulle forhindre at nævne navnet - i ved jo sikkert allerede, hvem det
er, som ikke er på arbejde (suspenderet)!

Knut

Fra : Bjarne

Dato : 07-08-08 09:07

JSM skrev:
> [...]
> nævnt i mailen. Det har så affødt en større diskussion på vennens
> arbejdsplads, om hvorvidt det overhovedet er lovligt at udsende sådan

Det er min erfaring, at velovervejet information er langt bedre end rygter.
Hvis den pågældende er suspenderet og anmeldt til politiet, vil snakken
under alle omstændigheder brede sig.
Det mest fornuftige ville være, at ledelsen i samråd med
tillidsrepræsentanten udsendte informationen i afbalancerede vendinger.

Hvis jeg var tillidsrepræsentant på stedet ville jeg være imod at nævne
pågældendes fulde navn.
Det må være nok at oplyse, at en medarbejder er suspenderet fordi osv.

Men rent juridisk er der næppe noget at komme efter.

Bjarne