/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Almen lejemål lever ikke op til forventnin~
Fra : lojmann


Dato : 05-08-08 06:37

Hej eksperter,

Min kone og jeg har lejet en lejlighed i Sejlhuset, Ørestaden, som vi
ikke mener lever op til det man kan forvente af dels nyt byggeri og
dels den pris det koster at bo der.

Huset blev indflytnings klart i begyndelsen af året og rigtig mange er
flyttet ind. Enkelte er også flyttet ud igen, grundet de mange
problemer der har været og fortsat er.
Vi har heldigvis været heldige, kun af have enkelte fejl/mangler.

Dog mener vi ikke at vi får den vare som vi betaler for og som vi blev
sat i udsigt.

Har vi som lejer mulighed for at få nedsat lejen indtil de ting der er
galt bliver udbedret eller står vi bare i den situation at vi 'betaler
for meget' for at bo der, uden mulighed for andet end at fraflytte
lejemålet igen?

Ud over de fejl/mangler der er i de enkelte lejligheder (mig bekendt,
alle lejemål!!!) så er der også problemer med f.eks. elevator som
sætter ud, dørhåndtag som falder af grundet de ikke er monteret
korrekt, døre der ikke kan åbnes/lukkes/låses/låses op mv... Sidst
nævnte er direkte årsag til at der har været en del indbrud i kælder
rum hvor vi bla. er blandt de uheldige, som har mistet en del ting.

Selv har jeg en post i bestyrelsen, fordi jeg gerne vil være med til
at sikre at de problemer der er, bliver udbedret og at vi som lejere
får det man kan forvente.
Dog virker det som om at når man bor i en ny bygning, så de ting som
ikke er katastrofale, de bliver tidligst løst ved 1-års gennemgangen.

Samtidig står der i alt matriale om huset, at der f.eks. er 2 TV stik
og 3 telefon stik i hver lejlighed. Det har siden vist sig at være
forkert. SAB og 3B der ejer huset, siger at det er en fejl at det er
skrevet i matrialet. Her 2-3 måneder efter informations mødet hvor de
bekendgjorde det, fremgår det fortsat af bla. web-siden om sejlhuset
(www.sejlhuset.dk) at der er 2 TV og 3 telefon stik i hver lejemål.
Endnu en ting, der bare ikke er som den skal være!

Håber i kan hjælpe mig med svar på mit spørgsmål, som helt kort er:
Kan vi få nedsat lejen indtil fejl/mangler er udbedret eller på andne
måde forlange kompensation for de ting, der ikke er som de skal være.

Venlig hilsen,

Thomas

 
 
Jubii (05-08-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 05-08-08 14:59

"lojmann" <lojmann@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:8792b83d-b019-4e65-9787-6cf62f74adea@j22g2000hsf.googlegroups.com...
Håber i kan hjælpe mig med svar på mit spørgsmål, som helt kort er:
Kan vi få nedsat lejen indtil fejl/mangler er udbedret eller på andne
måde forlange kompensation for de ting, der ikke er som de skal være.

I gør klogt i at kontakte beboerklagenævnet med en klage.
De bor sammen med huslejenævnet:

Beboerklagenævnet
Larslejsstræde 2
1451 København K
Tlf. 33 13 69 05



lojmann (05-08-2008)
Kommentar
Fra : lojmann


Dato : 05-08-08 08:05

Koster det et gebyr blot at spørge om råd hos dem eller først, hvis
der laves en sag på det? Ved du det?

/Thomas

Jubii (05-08-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 05-08-08 15:35

"lojmann" <lojmann@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:974811a8-3d9a-4968-bd19-8579ec43f4ed@8g2000hse.googlegroups.com...
Koster det et gebyr blot at spørge om råd hos dem eller først, hvis
der laves en sag på det? Ved du det?

/Thomas


Mandag til torsdag

kl. 10.00-12.00 og kl. 13.00-15.00

Der betales et gebyr på 121 kr. pr. sag, der indbringes i Beboerklagenævnet.

Du kan nok spørge løs, men en klage der skal behandles koster.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste