Stævning
Fra : David

Dato : 04-08-08 15:04

Har lige modtaget en stævning til min far, som har adresse hos mig, uden at
bo her. Han skylder åbenbart en del penge, som han ikke kan betale, da han
er arbejdsløs og alkoholiker. Så var det jeg kom i tvivl, om der en dag
kunne stå nogen og gøre krav på noget indbo, i min lejlighed? Selvom han
ikke har noget som helst i min lejlighed.

Fra : Charles Tante

Dato : 04-08-08 19:00

Efter mange tanker skrev David:
> [...]
> stå nogen og gøre krav på noget indbo, i min lejlighed? Selvom han ikke har

Hvis de ikke kan bevise, at tingene er din fars, kan de ikke gøre krav
på dit indbo.

Fra : Codexx

Dato : 04-08-08 14:22

On 4 Aug., 16:04, "David" <davidgertmad...@hotmail.com> wrote:
> Har lige modtaget en stævning til min far, som har adresse hos mig, uden at
> bo her.

Det er måske heller ikke skide smart. Bemærk du har pligt til at
overlevere forkyndelsen til din far, for så vidt dette kan ske uden
væsentlig ulempe. Hvis du ikek har kontakt til ham, bør du i alles
interesse informere retten om det.

> [...]
> kunne stå nogen og gøre krav på noget indbo, i min lejlighed? Selvom han
> ikke har noget som helst i min lejlighed.

At han står som beboer i lejligheden medfører ikke at dit indbo kan
røres af hans panthavere. Men hvis du får hans adresse flyttet undgår
du at blive vækket af fogeden+låsesmed.

/Bacher